اخبار جدید در رابطه با تایید مدارک پزشکی در دانمارک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 17 آذر 1400 در ساعت 15 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اخبار جدید در خصوص روند تایید صلاحیت مدارک پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران در دانمارک 

 

به تازگی یک خبرگزاری معتبر دانمارکی مصاحبه ای با STPS ترتیب داده و از آنها در رابطه با علت روند کند بررسی صلاحیت های کادر پزشکی پرسیده و مطالبی را در نشریات به چاپ رسانده است و همچنین در این خبر یک توافق جدید ذکر شده که در ادامه متن درباره ی آن توضیح داده ایم.

"اجازه کار برای پزشکان خارجی در دانمارک میبایست سریع تر صادر شود. " این بخشی از این توافق جدید است .

 

چرا کشور دانمارک پروسه مجوز دادن به متخصصان پزشکی خارجی را اینقدر طولانی کرده است؟

 کشور دانمارک بودجه ای را برای سریع تر شدن روند مجوز دادن به متخصصان پزشکی اعلام کرده است.  اما چرا صدور این مجوزها اینقدر  طول کشیده است؟ و چرا روند کار اینقدر کند است؟

در حالی که بیمارستان‌های این کشور به دلیل پاندمی کرونا شلوغ هستند، پزشکان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای شمال اروپا هنوز تاییدیه صلاحیت کافی برای شروع کار در دانمارک را از مراجع زیربط ذریافت نکرده اند.

در هفته اخیر، توافقی در رابطه با تخصیص بودجه در سال پیش رو شده است که شامل 11.3 میلیون کرون در سال 2022 و 11.8 میلیون کرون در سال 2023 است. این بودجه جهت کاهش زمان بررسی صلاحیت ها اختصاص داده شده است. این تصمیم یک گام بسیار بلند نسبت به گدشته است چرا که رقم پیشنهادی وزیر بهداشت، مگنوس هیونیک، در 23 نوامبر 1.5 میلیون بود که اکنون با این افزایش چشمگیر باید دید که چه آینده ای پیش روی این پروسه است.

در این خبر ذکر شده که تصور بر این است که مسلط بودن به زبان دانمارکی منطقی است، و باید مشخص شود که آیا کادر درمان به اندازه کافی مهارت دارند که در کشور دانمارک پزشک شوند یا خیر، اما این که متقاضیان باید یک تا دوسال و حتی بیشتر منتظر بمانند تا در مورد پرونده آنها تصمیم گیری شود منطقی نیست.

 

متقاضیان خارج از  اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا

STPS در پاسخ های کتبی و تلفنی خود گفته است که در حال حاضر به طور متوسط 33 ماه طول میکشد تا صلاحیت پزشکان یا دندان پزشکان خارج از اتحادیه اروپا را بررسی کنند. این آژانس در حال حاضر در حال بررسی درخواست های ارسال شده در فوریه سال  2019 است که از آن زمان تا کنون این آژانس حدود 1184 درخواست از پزشکان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا دریافت کرده است.

برای پرستاران  این زمان انتظار 19 ماه است،  این به این معنی است که هم اکنون این آژانس درخواست ها را از تاریخ آوریل 2020 شروع به بررسی کرده است. STPS تایید کرد که از تاریخ آوریل 2020 تقریبا 1780 درخواست از پرستاران خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده است.

 

متقاضیان داخل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا

سازمان بهداشت دانمارک از طریق پاسخ‌های کتبی و تماس‌های تلفنی اعلام کرد که «نمی‌تواند» میانگین تعداد درخواست‌های شهروندان اتحادیه اروپا را در فهرست درخواست‌ها به اشتراک بگذارد، زیرا تخمینی در مورد تعداد این درخواست‌ها ندارد.

با این حال، یکی از افسران ارتباطات STPS اظهار داشته که حدود  60 تا 70 پرستار از اتحادیه اروپا هستند که درخواست‌هایشان هنوز بررسی نشده است، اما درباره تعداد کل پرونده‌های باز صحبتی نکرده. همچنین این آژانس تخمینی از تعداد درخواست‌های پزشکان  اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که هنوز به آنها رسیدگی نشده است را ارائه نکرده است.

همچنین STPS اعلام کرده که درخواست‌های متقاضیان اتحادیه اروپا و EEA را که می‌توانند مدرکی مبنی بر اینکه از دانمارک  پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند را ارائه دهند، در اولویت قرار می‌دهد. به گفته متقاضیان، دریافت پیشنهادهای شغلی برای طبابت در دانمارک بدون  داشتن مجوز طبابت دشوار است.

STPS اعلام کرد که در ماه اکتبر، تصمیمات نهایی را در مورد تعدادی از  متقاضیان کادر پزشکی  از کشورهای اتحادیه اروپا/EEA را صادر کرده که به صورت زیر است.

19 پزشک ، 2 دندانپزشک، 7 پرستار و 17 متخصص مراقبت های بهداشتی.   

همچنین STPS مدارک تحصیلی را برای طیف گسترده ای از حرفه ها، از جمله رادیوگرافی، فیزیوتراپی، و بهداشت دهان و دندان تایید می کند.

معمولاً 5 کارشناس تیم بررسی صلاحیت‌های پزشکی را تشکیل می‌دهند که بنا به تصمیم گیری های جدید از 2 دسامبر 3 کارشناس دیگر به این تیم اضافه میشوند تا روند بررسی پرونده ها سریع تر شود.

باید دید که توافقات و تصمیمات جدید مراجع تا چه حد میتواند روند بررسی صلاحیت های کادر پزشکی در دانمارک را تسریع ببخشد.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به ایران

انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به ایران

انتقال دانشجویان پزشکی از خارج به ایران دانشجویانی که به علت شرایط خاص خود، قصد دریافت انتقالی از د ...
باز شدن مرزهای استرالیا برای مسافران بین المللی

باز شدن مرزهای استرالیا برای مسافران بین المللی

باز شدن مرزهای استرالیا  استرالیا مرزهای خود را بعد از نزدیک به دو سال به روی مسافران بین&zwnj ...
ایرانیان برای سفر به عمان تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارند!

ایرانیان برای سفر به عمان تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارند!

🔸ایرانیان برای سفر به عمان تا ۱۴ روز نیاز به ویزا ندارند! سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان با بیا ...
اخبار جدید در رابطه با تایید مدارک پزشکی در دانمارک

اخبار جدید در رابطه با تایید مدارک پزشکی در دانمارک

اخبار جدید در خصوص روند تایید صلاحیت مدارک پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران در دانمارک    ...
ویزای اقامت برای مهاجران بازنشسته در امارات

ویزای اقامت برای مهاجران بازنشسته در امارات

🔻 اعلام ویزای اقامت برای مهاجران بازنشسته در امارات امارات متحده عربی یکی از کشورهای واقع شده در ج ...
مرزهای استرالیا باز شد

مرزهای استرالیا باز شد

پس از گذشت 600 روز استرالیا مرزهای خود را باز کرد. از روز دوشنبه اول نوامبر برای اولین بار از زمان ...