تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

9 / 10
از 4 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

کشور ترکیه در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا واقع شده است و از سه طرف تومسط دریای سیاه در شمال، دریای مدیترانه در جنوب و دریای اژه در غرب احاطه شده است.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

پایتخت ترکیه شهر آنکاراست و از دیگر شهرهای مهم آن می توان به ازمیر، استانبول، آنتالیا، قونیه، وان و .... اشاره کرد.

ترکیه دارای آثار تاریخی و باستانی فراوان است و از نظر جغرافیایی دارای زیبایی های فراوان از جمله غارهای طبیعی، دریا، دشت و همچنین یک چهارم این سرزمین پوشیده از جنگل است و در سالهای اخیر تعداد زیادی از افراد از سرتاسر جهان ترکیه را برای سفر و حتی زندگی انتخاب می کنند.

ترکیه در حال حاضر حدود 77 میلیون نفر جمعیت دارد و زبان غالب و اصلی مردمان این کشور زبان ترکی استانبولی است.

رشد و توسعه ی ترکیه در سال های اخیر و کیفیت علمی دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور باعث شده داوطلبان و متقاضیان این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و از آنجا که یکی از مسائل بسیار مهم برای تمام دانشجویان در سراسر دنیا بحث هزینه های زندگی می باشد، ترکیه در بین کشورهای اروپایی یکی از کم هزینه ترین کشورهاست.

از راه های ورود به  این کشور می توان به اخذ اقامت توریستی ترکیه، اقامت تحصیلی و دانشجویی، اقامت ترکیه از طریق کار و وسرمایه گذاری و اقامت ترکیه از طریق ازدواج اشاره کرد.

با توجه به این که تعداد زیادی از افراد رویای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی را در سر دارند در این نوشتار قصد داریم به توضیح مزایای تحصیل در این کشور، شراسط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و معرفی تعدادی از دانشگاه  های این کشور بپردازیم.

مزایای تحصیل در ترکیه

هزینه ی زندگی و همچنین هزینه های تحصیل برای دانشجویان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر و مناسب تر است

سطح دانشگاه های این کشور از نظر علمی قابل قبول و مورد تایید است و مدارک دانشگاه های این کشور در دانشگاه های مختلف در جهان دارای اعتبار است

امکانات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان در سطح بسیار بالایی قرار دار

عدم نیاز به ویزا یکی دیگر از مزیت تحصیل در این کشور است

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شرایط کلی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی به طور عمده ای همانند شرایط تحصیل پزشکی در کشور ترکیه است و متقاضیان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی باید در ابتدا در آزمون ورودی این کشور به نام YOS شرکت کنند و این آزمون در گذشته به صورت یک آزمون سراسری برگزار می شد اما در حال حاضر هر دانشگاه به صورت اختصاصی این آزمون را برگزار می کند.

آزمون YOS شامل دو بخش است: بخش اول این آزمون امتحانی از دروس ریاضی، هوش و هندسه است که این سوالات به دو زبان ترکی و انگلیسی هستند که متقاضی در صورت تسلط نسبی به هر دو زبان می تواند به سوالات پاسخ دهد.

بخش دوم این آزمون برای سنجش دانش زبان ترکی متقاضیان است که در صورتی اهمیت دارد که شخص بخواهد به زبان ترکی ادامه تحصیل دهد. آزمون YOS شرایط سنی ندارد و معمولا در فروردین ماه هر سال برگزار می شود.

آزمون SAT نیز آزمونی است از دروس ریاضی، نگارش و درک مطلب که به زبان انگلیسی برگزار می شود.

بنابراین افرادی که قصد دارند در ترکیه به ادامه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی بپردازند بایستی در یکی از این آزمون ها نمرات لازم را کسب کنند.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی یک دوره ی 5 ساله است و هر ترم تحصیلی در ترکیه به دو ترم بهار و پاییز تقسیم شده است.

هزینه تحصیل نیز بسته به این که شخص در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل است یا در دانشگاه های خصوصی متغیر است اما به طور متوسط هزینه ی تحصیلی در دانشگاه های دولتی 1000 دلار و در دانشگاه های خصوصی حدود 7000 دلار است.

معرفی تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزات بهداشت ایران در ترکیه

دانشگاه استانبول

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آتاتورک

دانشگاه حاجت تپه

لازم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت تحصیل پزشکی در ترکیه از اطلاعات جامع و کاملتری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور بهره مند شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و آشنایی هر چه بیشتر از شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :