کار پزشکان در آمریکا

9 / 10
از 64 کاربر

کار پزشکان در آمریکا

کار پزشکان در آمریکا و اخذ ویزای کاری پزشکان،معادل سازی مدارک پزشکان در آمریکا،جزئیات آزم.ن های مربوطه پزشکان در آمریکا و شرایط کلی کار پزشکان در آمریکا مواردی هستند که در این مقاله به آنها پرداختیم. در ادامه مطلب با عنوان کار پزشکان در آمریکا همراه ما باشید.

اخذ ویزای کاری پزشکان از کشور امریکا متقاضیان بسیاری دارد و سالیانه پزشکان بسیاری برای کار در امریکا و و بنابراین برای اخذ ویزای پزشکان امریکا اقدام مینمایند. امریکا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و سالیانه افراد زیادی اعم از پزشکان و دندانپزشکان و دیگر رشته ها برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های امریکا و ویزای کاری و اخذ گرین کارت امریکا اقدام میکنند. هرچند باید در نظر داشته باشیم که در طی سال های اخیر و با روی کار آمدن دونالد ترامپ کار در مسند ریاست جمهوری امریکا، مهاجرت به امریکا برای ایرانیان دشوار شده است.(کار پزشکان در آمریکا)

کار پزشکان در امریکا

معادل سازی مدارک پزشکان در آمریکا

نکته ای مهمی که باید در نظر داشته باشیم، این موضوع است که رشته پزشکی رشته ای است که حساسیت زیادی برای مهاجرت دارند، چرا که رشته آن ها رشته ای است که درگیر با زندگی انسان ها میباشد، بنابراین مهاجرت پزشکان برای کار و یا ادامه تحصیل برای هر کشوری مستلزم طی کردن پروسه معادل سازی آن کشور میباشد، پروسه معادل سازی در خیلی از کشورها معمولاٌ همراه با برگزاری آزمون هایی به صورت تئوری و عملی میباشد.(کار پزشکان در آمریکا)

مهاجرت پزشکان به امریکا همانند کشورهای دیگر مستلزم این میباشد که مدارک آن ها مورد تأیید امریکا قرار گرفته باشد. مورد تأیید قرار گرفتن مدارک پزشکان از امریکا نیازمند قبولی در آزمون USMLE میباشد. این آزمون از سه مرحله تشکیل شده است که مرحله اول و قسمت اول مرحله دوم در کشورهای نزدیک ایران( مثل ترکیه) برگزار میشود.(کار پزشکان در آمریکا)

هم چنین پزشکان برای مهاجرت به امریکا باید مدرک آیلتس 5/6 هم داشته باشند. مدارک دانشگاهی شخص باید در کشور مبدا معتبر باشد و اجازه طبابت در خاک کشور خود را داشته باشد. در نظر داشته باشید که آزمون USMLE آزمون دشواری بوده و پروسه بسیار طولانی مدتی هم دارد. با توجه به این موارد و این که در حال حاضر مهاجرت ایرانیان به امریکا بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ با مشکل مواجه شده است، شاید طی کردن این پروسه چندان گزینه مناسبی نباشد.

جزئیات آزمون USMLE

تمامی فارغ التحصیلان پزشکی که در خارج از امریکا تحصیل کرده اند، باید برای ادامه تحصیل و یا کار در کشور امریکا در این آزمون قبول شده باشند. این آزمون شامل مراحل زیر میباشد:

USMLE STEP1( 1

USMLE STEP 2   (2
STEP 2 CK i
STEP 2 CS ii. 

USMLE STEP 3( 3

مرحله اول آزمون USMLE شامل اطلاعات علوم پایه میباشد و بیشتر شامل مطالبی چون آناتومی و فیزیولوژی و ... میباشد. این مرحله 7 بخش دارد و هر بخش 60 دقیقه زمان دارد.

مرحله دوم آزمون USMLE خود، از دو مرحله تشکیل شده است که مهارت های کلینیکی شخص را بررسی میکند: مرحله اول آن CK میباشد که مخفف واژه Clinical knowledge  میباشد دشواری این مرحله این میباشد که شخص باید بتواند از 100 نمره، 90 نمره به دست آورد.این آزمون نیز یک روز 9 ساعته را در برمیگیرد که در 8 مرحله 60 دقیقه ای برگزار میشود. مرحله دوم آن CS میباشد که به معنی Clinical Skills  میباشد. این قسمت از مرحله قبلی نیز داشوار تر میباشد و مستلزم ارتباط مستقیم پزشک با بیمار و معاینه بیمار در حالت اورژانسی میباشد، بنابراین به صورت شفاهی برگزار میشود. بدین ترتیب مهارت های زبانی شخص نیز بررسی میشود. طی کردن آزمون تا این مرحله به معنی اجازه کار پزشک در امریکا میباشد.(کار پزشکان در آمریکا)

مرحله سوم این آزمون شامل مدیریت کردن یک بیمار تا بهبودی کامل بیمار میباشد. و آزمون توسط کامپیوتر انجام میشود بنابراین هر تصمیم اشتباه بر روی آزمون تاثیر میگذارد . این آزمون یک آزمون دو روزه است که به صورت آنلاین برگزار میشود. آزمون روز اول 7 ساعته است که به 6 بخش تقسیم میشود. روز دوم این آزمون ارزیابی توانایی مدیریت بیمار است.

 توجه داشته باشید که برای موفقیت در آزمونهای USMLE  آمریکا شخص باید به زبان انگلیسی مسلط باشد، به خصوص در مراحلی که ارتباط مستقیم با بیمار برقرار میشود. در نظر داشته باشید که قبولی در تمام مراحل این آزمون به معنی گرفتن ویزای امریکا و ورود به امریکا نمیباشد. و گرفتن بالاترین نمرات در تمام مراحل این آزمون پروسه متفاوتی از اخذ ویزا برای مهاجرت به امریکا میباشد.(کار پزشکان در آمریکا)

لازم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت های تحصیل پزشکی در آمریکا ، تحصیل دندانپزشکی در امریکا  و همچنین کار دندانپزشکان در آمریکا از اطلاعات جامع تر و کاملتری در زمینه ی مهاجرت پزشکی به خارج از کشور از اطلاعات جامع تر و کاملتری برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به امریکا و کار پزشکان در آمریکا و مهاجرت پزشکان به کشورهای اروپایی و مهاجرت پزشکان به آمریکا میتوانید از طریق تماس با شماره های مؤسسه از مشاوره تخصصی کارشناسان مؤسسه بین المللی راد بهره ببرید.

نظرات کاربران
..Ashil.. : .
0 0
سلام با توجه به رتبه و تراز کنکورم قطعا امسال رشته پزشکی رو توی یکی از دانشگاه های تراز اول ایران میارم و قصد دارم بعد از اتمام دوره عمومی یا تخصص به کشور آلمان یا در صورت امکان ( برداشتن تحریم ویزای کار ایرانیان در آمریکا ) به آمریکا مهاجرت کنم 1 _ من الان باید چه کارهایی انجام بدم تا بعداً راحت تر بتونم مهاجرت کنم به یکی از این دو کشور ؟ 2 _ مدرک زبان آلمانی بگیرم یا انگلیسی ؟ 3 _ از بین آلمان و آمریکا کدوم کشور پول و درآمد و شرایط بهتری رو برای پزشک متخصص داره ؟ ممنونم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :