مهاجرت کاری پزشکان

9 / 10
از 10 کاربر

مهاجرت کاری پزشکان

در این نوشتار قصد داریم به طور مختصر و کلی در مورد مهاجرت کاری پزشکان توضیحاتی ارائه نماییم. البته مهاجرت کاری پزشکان در کشورهای مختلف به روشهای متفاوت و با شرایط هر کشوری انجام پذیر میباشد. که در نوشتارهای مختلفی شرایط مهاجرت کاری پزشکان برای هر کشور توضیح داده شده است.

در این نوشتار شرایط کلی مهاجرت کاری پزشکان را شرح خواهیم داد.

همان طور که پزشکان محترم میدانند، شرایط کار در رشته های پزشکی (پزشکان، دندان پزشکان و بسیاری از رشته های پیرا پزشکی)  با سایر رشته ها متفاوت است و مهاجرت کاری پزشکان با دیگر رشته ها تفاوتهایی دارد.

مهاجرت کاری پزشکان

به طور کلی رشته های پزشکی به دلیل این که دارای شرایط کاری حساسی میباشند ؛ و این حساسیت به دلیل این است که حوزه کاری پزشکان در ارتباط با جان انسانها میباشد، برای مهاجرت باید پروسه خاصی طی نمایند.(مهاجرت کاری پزشکان)

اولین موضوعی که در مورد مهاجرت کاری پزشکان مطرح میباشد، این است که پزشکان و دندان پزشکان و بسیاری از رشته های پیرا پزشکی، مدارک تحصیلی خود را می بایستی در کشور مقصد به تایید سازمان های مربوطه برسانند، که اصطلاحا به این مراحل، مراحل معادل سازی گفته میشود. به عبارت دیگر پزشکان ، دندان پزشکان و پیراپزشکان جهت مهاجرت کاری و برای دریافت مجوز کاری (مهاجرت کاری پزشکان) در کشور مقصد باید مدارک خود را به تایید برسانند.

به طور کلی پروسه کلی معادل سازی مدارک جهت مهاجرت کاری پزشکان شامل مراحل زیر میباشد.

1. پروسه زبان آموزی در کشور مقصد

طبیعتا هر کشوری دارای زبان خاص خودش میباشد و بدین علت که پزشکان و در کل رشته های مرتبط با پزشکی با بیماران و در واقع انسانها در ارتباط میباشند میبایستی به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشند. پروسه زبان آموزی در کشورهای مختلف متفاوت است، بدین مفهوم که ممکن است در کشوری اجازه یادگیری زبان در داخل کشور مقصد فراهم باشد ولی در برخی کشورهای دیگر شخص باید برای ورود به آن کشور مدرک زبان خود را ارائه نماید. به عنوان مثال در کشورهای انگلیسی زبان پزشکان متقاضی مهاجرت باید قبل از ورود مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه نمایند ولی در کشوری مانند دانمارک این اجازه به متقاضیان داده میشود که در داخل دانمارک به آموزش زبان دانمارکی بپردازند.(مهاجرت کاری پزشکان)

2. گذراندن امتحاناتی از علوم پزشکی مطابق با قوانین کشور مقصد

پزشکان برای این که بتوانند در کشور مقصد اجازه طبابت را دریافت نمایند، می بایستی در امتحان یا امتحاناتی از آموزه های علوم پزشکی خود شرکت نمایند. امتحاناتی که برای پزشکان در نظر گرفته میشود ممکن است در داخل خاک آن کشور و یا خارج از خاک آن کشور و قبل از ورود متقاضیان انجام پذیرد. به عنوان مثال پزشکانی که قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارند میبایستی در امتحاناتی که در سایت AMC آمده است شرکت نمایند. این امتحانات قبل از ورود متقاضی و در خارج از خاک استرالیا برگزار میشود و غالبا دارای هزینه میباشد و در صورتی که متقاضیان نمره لازم برای قبولی در امتحان را به دست نیاورند پروسه کاری خود را نمیتوانند ادامه دهند. در برخی از کشورها هم این امتحان در داخل خاک کشور مزبور انجام میشود.(مهاجرت کاری پزشکان)

3. گذراندن دوره های آموزشی

سومین مرحله و معمولا آخرین مرحله در مهاجرت کاری پزشکان، گذراندن دوره های آموزشی میباشد. این دوره ها به طور معمول در داخل خاک کشور مزبور انجام میگیرد. در برخی از کشورها شرکت در دوره ها با صرف هزینه های بسیاری همراه میباشد ( مانند استرالیا) . در برخی از کشورها گذراندن دوره ها هزینه ای ندارد و در برخی از کشورها نیز در مرحله ای که دوره های آموزشی را متقاضیان میگذرانند حقوقی دریافت مینمایند.

همان طور که گفته شد و در مثالهایی که در این مطلب آورده شد نتیجه گیری کلی این است که شرایط کاری پزشکان (مهاجرت کاری پزشکان) در کشورهای مختلف در یک سری پروسه مشترک ولی در روشهای انجام آن دارای تفاوتهایی هست.

بنابراین پیشنهاد میکنیم که برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری پزشکان در کشورهای مختلف مطالب مرتبط با آن کشور را که در ادامه مطلب آورده شده است را مطالعه بفرمایید و یا با کارشناسان و مشاوران متخصص موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

نظرات کاربران
دکتر علی صنیعی : کاریابی پزشک در عمان
2 1
پزشک عمومی هستم .در آزمون پرومتریک در عمان با نمره 70 قبول شدم.جویای کار در عمانم
مدیریت : پاسخ
2 1
لطفا با شماره های موسسه تماس اصل فرمایید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :