تحصیل پزشکی در سوئد

9 / 10
از 3 کاربر

بسیاری از دانشجویان رشته ی تجربی و دیگر دانشجویان علاقه مند به رشته های پزشکی قصد ادامه ی تحصیل در رشته پزشکی در کشور های دیگر را دارند. در این مقاله قصد داریم شرایط تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور سوئد و تحصیل پزشکی در سوئد و راه های اخذ ویزا جهت تحصیل پزشکی در سوئد را مورد بررسی قرار دهیم.

تحصیل پزشکی در بسیاری از کشور ها به زبان کشور مقصد است و این به آن معناست که برای ورود به دانشگاه و تحصیل رشته های پزشکی ابتدا باید زبان کشور مقصد را در حد مشخص شده فرا گرفت که این موضوع در رابطه با سوئد، زبان سوئدی و مدرک B2 این زبان میباشد. در مرحله بعدی یعنی دریافت مدرک زبان بحث اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف مطرح میشود.

 

تحصیل پزشکی در سوئد

دانشگاه های زیادی با رنکینگ های بسیار بالا در سوئد وجود دارند که در رشته های پزشکی دانشجو میپذیرند. معمولا تحصیل پزشکی در سوئد 11 تا 12 ترم معادل 5.5 تا 6 سال به طول میانجامد. اگر بخواهیم چند مورد از دانشگاه هایی که در رشته ی پزشکی پذیرش دارند را نام ببریم میتوانیم دانشگاه استکهلم سوئد، دانشگاه لوند سوئد، دانشگاه اوپسالا سوئد، دانشگاه یونگ شوپینگ سوئد و چندین و چند دانشگاه معتبر دیگر را نام برد.

 مشاوره تحصیل پزشکی در کشور سوئد

پروسه تحصیل پزشکی در سوئد

اگر بخواهیم خلاصه ای از پروسه آموزشی پزشکان در دانشگاه های سوئد را بیان کنیم به این صورت است که در مرحله ی اول دروس تئوری در دو بخش شامل دروس مربوط به شناخت ساختار بدن و دروس مربوط به شناخت انواع بیماری ها و سلامت جامعه گذرانده میشود و سپس از ترم پنجم به بعد دانشجویان با حضور در مراکز درمانی به ارزیابی دانش تئوری خود با واقعیت علم پزشکی خواهند پرداخت

اگر شما به عنوان یکی از علاقه مندان رشته پزشکی قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارید، برای دستیابی به آن باید مسیری نه چندان پیچیده را طی کنید. همانطور که گفته شد تحصیل پزشکی در سوئد نیازمند دانش زبان سوئدیست اما یادگیری زبان سوئدی در ایران شاید چندان آسان و دستیافتنی نباشد، در نتیجه برای دستیابی به آن 2 راه پیش روی شماست

 

راه اول : اگر فرد متقاضی بتواند مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ی 6.5 یا بالاتر را ارائه دهد میتوان برای پذیرش در دوره ی تحصیلی زبان سوئدی در سوئد  به صورت مستقیم اقدام نماید که بسته به شهر، دانشگاه، و ترم ورودی حتی بعضی از این دوره ها میتوانند رایگان باشند. و سپس بعد از فراگیری زبان سوئدی در محیطی سوئدی زبان و در یک دوره ی آکادمیک تحصیلی میتواند در هر یک از دانشگاه های کشور سوئد نسبت به پذیرش در دروه های تحصیلی پزشکی در سوئد  اقدام نماید.

راه دوم : اگر فرد متقاضی قادر به کسب مدرک آیلتس 6.5 نباشد میتواند در دوره ای به نام دوره ی زبان انگلیسی در سوئد شرکت کند. اگر مقطع تحصیلی فرد مقطع کارشناسی یا بالاتر باشد نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست ولی اگر فرد دیپلمه باشد نیازمند ارائه مدرک حداقلی 5.5 آیلتس است و سپس میتوان برای دوره ی زبان انگلیسی در سوئد آقدام کرد تا این دوره علاوه بر پوشش دادن بحث کمبود دانش زبان انگلیسی راهی برای ورود به کشور سوئد باشد. دوره ی زبان انگلیسی در سوئد یک دوره ی 6 ماهه است که تا یک سال هم قابلیت تمدید دارد. بعد از این دوره فرد میتواند وارد دوره زبان سوئدی شده و این زبان را فرا گیرد و مثل راه اول طبیعتا بعد از فراگیری زبان سوئدی فرد میتواند به تحصیل پزشکی در سوئد بپردازد.

 

هزینه ی تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل پزشکی در سوئد چیزی در حدود 8 تا 11 هزار یورو به صورت سالیانه هزینه دارد و هزینه ی زندگی یک فرد مجرد در کشور مانند سوئد چیزی در حدود 900 یورو به صورت ماهیانه است. دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار 20 تا 30 ساعت در هفته خواهند داشت که این میزان کار میتواند هزینه های زندگی فرد در هنگام تحصیل پزشکی در سوئد را پوشش دهد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه و همچنین تحصیل پزشکی در سوئد و کشور های مختلف و همچنین راه های اخذ ویزا جهت تحصیل پزشکی در سوئد میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

نظرات کاربران
دکتر مهسا مولوی : مطالب تحصیلی
0 0
مطالب سایت شما بسیار عالی ،موثق و کامل است ،من شخصا از آپلود کننده ی این مطالب تشکر میکنم.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :