تحصیل پزشکی در سوئیس

9 / 10
از 3 کاربر

سوئیس در بخش غربی مرکز اروپا قرار دارد. این کشور از جنوب با ایتالیا، از شمال با آلمان، از غرب با فرانسه و از شرق با کشور اتریش همسایه است و دارای 26 ایالت میباشد.

این کشور جمعیتی در حدود هشت میلیون نفر دارد که حدود 60در صد این جمعیت زبان اصلی و اولشان زبان آلمانی می باشد و مابقی افراد که عمدتا در غرب این کشور زندگی میکنند زبانشان فرانسوی و در جنوب این کشور عده ای به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به حساب می آید و از جمله شهرهایی که دراین کشور بالاترین کیفیت زندگی در آنها وجود دارد ژنو و زوریخ هستند.

تحصیل پزشکی در سوئیس

سوئیس یک کشور مهاجر پذیر است و بالغ بر 23 درصد از ساکنان این کشور را مهاجران تشکیل می دهند به همین علت تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل امتیازات قابل توجه این کشور مایل به ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور می باشند که در متن زیر به توضیح مزایا و شرایط تحصیل پزشکی در این کشور می پردازیم. 

 

مزایای تحصیل پزشکی در سوئیس

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های پزشکی
  • کیفیت بالای زندگی
  • اخذ اقامت بعد از پایان تحصیل در این کشور
  • امنیت بالا در کشور سوئیس
  • اعتبار بالای مدارک تحصیلی

 

شرایط تحصیل پزشکی درسوئیس

از جمله شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس که می توان به آنها اشاره کرد این می باشد که دانشگاه های پزشکی در سوئیس دارای آزمون ورودی هستند بنابراین شخص باید علاوه بر  ارسال مدارک دیپلم مدرک زبان نیز ارائه بدهد و از آنجایی که این کشور یک کشور سه زبانه  (آلمانی، فرانسه، ایتالیایی) می باشد باید از زبان آموزشی دوره مطلع باشید و داشتن مدرک زبان آلمانی b2 برای پذیرش مهم می باشد.

 

مدت و هزینه ی تحصیل پزشکی در سوئیس

طول دوره ی پزشکی در سوئیس یک دوره ی 5 تا 7 ساله می باشد که این مدت زمان بسته به رشته ای ست که شخص انتخاب می کند و دانشجویان دوره ی خود را با علوم پزشک عمومی مثل زیست شناسی و آناتومی شروع کرده و بعد دروس پیش بالینی و در انتها یک تخصص را تحصیل می کنند.

همچنین در مورد هزینه ی تحصیل در کشور سوئیس باید گفت که معمولا هزینه یا شهریه ی دانشگاه های این کشور در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد. به طور میانگین شهریه ی تحصیل پزشکی در این کشور سالیانه بین 4 تا 8000 یورو می باشد.

 

معرفی تعدادی از دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت سوئیس

  • دانشگاه زوریخ (University of Zurich)
  • دانشگاه برن (University of Bern)
  • دانشگاه باسل (University of Basel)
  • دانشگاه فریبورگ (University of Fribourg)
  • دانشگاه گنوا (University of Geneva)

 

لازم به ذکر است برای اخذ اطلاعات در زمینه ی تحصیل دندانپزشکی در سوئیس می توانید به لینک مرتبط مراجعه نمایید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته پزشکی در سوئیس از طریق شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی و تخصصی مشاورین موسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :