کار پزشکان در کانادا

9 / 10
از 20 کاربر

کار پزشکان در کانادا

شرایط کار پزشکان در کانادا و اخذ ویزای کاری کشور کانادا، پذیرش پزشکان در کانادا و کار پزشکان در کانادا همچنین پروسه پذیرش پزشکان خارجی در کانادا و کار پزشکان در کانادا از جمله مواردی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

کانادا از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا میباشد و سالیانه افراد بسیاری  از جمله پزشکان و دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا به امید کار در کانادا و در نهایت اخذ اقامت کانادا میباشند. علاوه بر این که کانادا به طور کلی کشور مهاجرپذیری میباشد، به شدت در بخش های فناوری اطلاعات و هم چنین بخش بهداشت و درمان با کمبود نیروی کار مواجه است.(کار پزشکان در کانادا)

کار پزشکان در کانادا

(کار پزشکان در کانادا)

نکته  مهمی که همواره برای مهاجرت پزشکان به هر کشوری باید در نظر داشته باشیم، مقوله معادل سازی میباشد. رشته های پزشکی به دلیل حساسیتی که دارند برای این که بتواند در کشوری به غیر از محل تحصیل خود مشغول به کار شوند، باید مدارک تحصیلی خود را مورد ارزیابی سازمان های مربوطه پزشکی در آن کشور قرارداده باشند، معمولاً کشورهای مختلف برای صدور مجوز کار به پزشکان خارجی (کار پزشکان در کانادا) در کشور خود آزمون های تئوری و عملی را ترتیب دیده اند؛ کشور کانادا نیز از این قائده مستثنی نمیاشد. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که علی رغم تدوین چند مرحله آزمون برای رجیستر پزشکان خارجی در کانادا اما، سیستم پزشکی کانادا در هر کدام از ایالت های این کشور متفاوت از هم میباشد. علاوه بر این پزشکان باید مدرک مبنی بر تساط به زبان انگلیسی یعنی تافل و آیلتس خود را از ابتدای شروع کار در دسته داشته باشند.(کار پزشکان در کانادا)

به طور کلی پزشکان خارجی در کانادا (کار پزشکان در کانادا) سه مرحله آزمون دارند، آزمون اول آزمون MCEE  که مختص پزشکان خارجی است و آزمون بعدی که خود به دو بخش تعیین میشود؛ یعنی آزمون MCQ مختص پزشکان خارجی و کانادایی میباشد.

پزشکان خارجی در کانادا که به عنوان IMGs (International Medical graduates) شناخته میشوند که باید بعد از گذارندن آزمون MCEE( Medical Council of Canada Evaluating Examination) از طریق سازمان Karms ( Canadian Resident Matching Service) درخواست خود را ارئه دهند.

پروسه پذیرش پزشکان خارجی در کانادا (کار پزشکان در کانادا) را میتوان مراحل زیر دانست:

مرحله اول، تأیید مدارک پزشکی( تحصیلی) پزشک با فرستادن الکترونیکی مدارک و گرفتن تأییدیه آن ها از سازمان مربوطه میباشد.

مرحله دوم، پاس کردن آزمون MCEE میباشد.

مرحله بعدی فرستادن مدارک به سازمان نظام پزشکی کانادا میباشد.

مرحله بعدی نیز شرکت در آزمون های MCQ1  و MCQ2 میباشد.

آزمون MCEE، یک آزمون 4 ساعته با 175 سئوال چند گزینه ای در 6 زیر مجموعه میباشد. داوطلب ( نمره نهایی از 700) برای قبولی حداقل نمره 250 از این آزمون گرفته باشد. هزینه ثبت نام این آزمون 1000 دلار کاندادا میباشد.

آزمون MCQ شامل دو بخش است؛ بخش اول آن شبیه آزمون MCEE به صورت تخصصی تر میباشد. این آزمون تنها در کانادا برگزار میشود.بدین ترتیب شخص بعد از قبولی در آزمون اول بعد از مهاجرت به کانادا در این آزمون شرکت میکند؛ هزینه ثبت نام این آزمون 700 دلار میباشد.

مرحله دوم آزمون MCQ بخش عملی آن میباشد که عده ای نقش بیمار را بازی میکنند و بنابراین مهارت های عملی و زبانی پزشک مورد سنجش قرار میگیرد. در این مرحله هم چنین توانایی ها ارتباطی پزشک( با رعایت ادب و احترام) مورد ارزیابی قرار میگیرد. هزینه ثبت نام این مرحله نیز 1500 دلار کانادا میباشد.

بعد از گذارندن این مراحل هر ایالتی اجازه دارد که پروسه تعیین شده خود را برای صدور مجوز کار پزشک خارجی اجرا کنند، این امر میتواند، شامل آزمون های پزشک دیگر، آزمون های زبان و یا گذاراندن دوره های آموزشی و ارزیابی دیگر باشد.(کار پزشکان در کانادا)

همانطور که در مطالب بالا مشخص گردید، دو نکته کلی در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا (کار پزشکان در کانادا) باید در نظر داشته باشید، اولین نکته این است که، پروسه معادل سازی در کشور کانادا برای پزشکان و دندانپزشکان پروسه دشوار و زمان بری میباشد ( حتی پزشکان متخصص بسیار ماهر در ایران ممکن است مجوبر شوند تا سالها به عنوان یک تکسین در کانادا مشغول به کار شود) و دومین نکته این است که علی رغم اینکه چند آزمون مدون برای معادل سازی مدارک پزشکان خارجی در کانادا مدون شده است، ولی به طور کلی پروسه معادل سازی و آزمون های مذکور در هر کدام از ایالت های کانادا پروسه کاملاً متفاوتی میباشد و بنابراین بهتر است پزشکان قبل از شروع ثبت نام در آزمون ها و... ابتدا ایالت مقصد خود را با توجه به شرایط خود انتخاب کرده باشند و بعد از آن پروسه اپلای را آغاز نمایند؛ چرا که ممکن است یک ایالتی 5 امتحان مدون برای خود تعیین کرده باشد و ایالت دیگر فقط با پاس دو مورد از آزمون های مذکور اجازه کار را برای پزشک صادر نماید. بدین معنی که ایالت ممکن است فقط از شما امتحان اولیه (MCEE) را در خواست کند و ایالات دیگر هر دو امتحان بعدی MCQ1 و Q2  را نیز درخواست نماید. بنابراین باید در نظر داشته باشید که حتی با گذرندان تمام این مراحل حتی کار در کانادا (کار پزشکان در کانادا) به عنوان یک پزشک و دندانپزشک صلاحیت و مسئولیت حرفه ای بالایی را می طلبد و پزشکان در سراسر طول کار خود به شدت بابت کوچکترین نکات در تعامل با بیمار و انجام کار حرفه ای تحت ارزیابی هستند . در کانادا از نظر درامدی تفاوت چندانی بین پزشک متخصص و پزشک عمومی وجود ندارد و به همین دلیل بر عکس ایران پزشکان تمایل چندانی به تحصیل تخصص ندارند. پزشکان متخصص در کانادا برعکس ایران بیشتر وقت خود را صرف تحقیقات علمی میکنند تا درمان بیمار؛ در صورتی که در ایران پزشکان متخصص بیشتر به کار درمان مشغول هستند .(کار پزشکان در کانادا)

لازم به توجه است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت های تحصیل پزشکی در کانادا ، تحصیل دندانپزشکی در کانادا ، کار پیراپزشکان در کانادا و یا کار دندانپزشکان در کانادا از اطلاعات جامع و کاملتری در زمینه ی مهاجرت پزشکان به کشور کانادا و (کار پزشکان در کانادا) برخوردار شوید.

برای به دست اوردن اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پزشکان به کانادا و یا استرالیا و هم چنین به دست اوردن اجازه کار پزشکان در کشورهای اروپایی و کار پزشکان در کانادا از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد میتواند از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره ببرید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :