تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

9 / 10
از 12 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در کشورهای مختلف جزو علاقه مندی های بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا بوده است. حال تصور این موضوع که بتوان رشته ی دندانپزشکی را در دانشگاه های معتبر اروپایی خواند و سپس در همان کشورها مشغول به کار شد بسیار جذاب به نظر میرسد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دانمارک خواهیم پرداخت.

مختصرا میتوان گفت که دانمارک یکی کشورهای حوزه ی اسکاندیناویست و جزو 10 کشور برتر از لحاظ رفاه اجتماعی است. طبیعاتا تحصیل در دانشگاه های رنک بالای کشور دانمارک میتواند فرصی بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی باشد. ابتدای امر باید این موضوع در نظر گرفته شود که تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کشور های مختلف غالبا به زبان همان کشور است به این معنی که اگر قصد تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دانمارک را دارید ابتدا باید زبان دانمارکی یا Danish را فرا بگیرید و سپس برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

شرایطی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نیاز است موارد زیر است.

مورد اول گذراندن سه سال دوره ی دبیرستان و همچنین یک سال دوره ی پیش دانشگاهی است و یا گذراندن سه سال دوره ی دبیرستان و دو سال دوره ی کاردانی در دانشگاه. توجه داشته باشید که معدل و نمرات اخذ شده در دوره های مذکور در امر پذیرش بسیار تاثیر گذار است. نمرات را به صورت توصیفی در نظر داشته باشید. در این صورت نمرات بالاتر از 18 نمرات A و نمرات بالای 15 نمرات B به حساب میایند. در نتیجه برای اخذ پذیرش نیاز به کسب نمرات A در دروسی چون ریاضی و نمرات A و B در دروسی چون علوم پایه و تاریخ و غیره دارید.

مورد دوم ارائه مدارک مختص هر دانشگاه است که در هر موسسه ی آموزشی متفاوت است.

مورد سوم هم ارائه مدرک زبان دانمارکی است که گذراندن آن به دو صورت امکان پذیر خواهد بود. اول اینکه زبان Danish را در کشور مبدا یا یک کشور ثالث بخوانید و سپس برای امتحانات آن اقدام کنید و دوم اینکه زبان دانمارکی را در خود کشور دانمارک بخوانید که طبیعاتا اخذ ویزای دانمارک به این منظور هم پیچیدگی های خاص خود را دارد.

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در دانمارک در دو بخش شامل کارشناسی در رشته ی دندانپزشکی که سه سال به طول میانجامد و کارشناسی ارشد در رشته ی دندانپزشکی که حدود 2.5 تا 3 سال به طول میانجامد است و به اتمام رساندن این دو دوره به معنای اخذ مدرک دندانپزشکی از کشور دانمارک است. این دوره ها شامل دروس تئوری و تجربه های عملی دندانپزشکی است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

در رابطه با هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در دانمارک میتوان گفت که این هزینه ها چیزی در حدود 8 تا 14 هزار یورو در هر سال است که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت آن میباشند. و همچنین هزینه های زندگی یک فرد مجرد در کشوری مانند دانمارک در حدود 800 تا 1100 یورو به صورت ماهیانه است.

لازم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت های کار پزشکان در دانمارک،کار پیراپزشکان در دانمارک ،  تحصیل پزشکی در دانمارک از اطلاعات جامع تر و کامل تری درباره ی کشور دانمارک برخوردار شوید.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و یا کار پزشکی در دانمارک و تحصیل و کار پزشکی در دیگر کشور های اروپایی میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره ببرید.

نظرات کاربران
فرنوش پران : شرایط سنی داره؟
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام. تحصیل تخصص رو میفرمایید؟
مرتضوی : سلام
0 0
ممنون از مطالب تحصیل در رشته های پزشکی
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :