معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان

6 / 10
از 3 کاربر

معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان (پزشکان و  دندانپزشکان )

 کار پزشکان و دندانپزشکان در آلمان، معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان، دریافت اجازه کار در آلمان و مراحل اخد ویزا و معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان در آلمان از مواردی هستند که در این مقاله ذکر شده اند.

مهاجرت پزشکان به آلمان همواره از بهترین گزینه ها برای پزشکان جهت کار و ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی میباشد. آلمان از برترین و قوی ترین اقتصاد های موفق جهانی میباشد و اخذ ویزای کاری از کشور آلمان علاوه بر پزشکان و دندانپزشکان گروه های دیگر را نیز به خود جذب میکند؛ آلمان از نظر بالا بودن سطح پزشکی در رتبه سوم دنیا قرار دارد.  حتی بعد از جنگ های2011 جهان عرب بسیاری از افراد متخصص کشورهای درگیر جنگ و از جمله پزشکان به کشور آلمان برای کار و زندگی گریخته اند، به این ترتیب میزان پناهندگان این کشور به شدت بالا رفته است.(معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان)

 معادل سازی در آلمان

پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان

همانظور که در مطالب دیگر نیز ذکر شده است، مهاجرت پزشکان به هر کشوری به دلیل حساسیت رشته مستلزم طی کردن پروسه معادل سازی آن و قبولی در آزمون های تعیین شده برای آن میباشد. پزشکانی که آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند (معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان) در واقع دو راه پیش رو دارند . اولین گزینه که بسیار محبوب میباشد و بسیاری از پزشکان در این مورد معمولا تحقیق میکنند، ادامه‏  تحصیل در مقاطع تخصص بالینی یا کلینیکال در رشته‏ های مختلف میباشد و گزینه دوم  ادامه‏ تحصیل در مقطع دکترا یا (PhD) در رشته‏ های پایه‏ ی علوم پزشکی در دانشگاه‏های مختلف آلمان است که هرکدام از آن‏ها شرایط خاص خود را دارد و سیستم ورود به آن متفاوت است. (معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان)

پزشکان خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت به کشور آلمان باید سه مرحله را طی نمایند:

مرحله اول گرفتن پذیرش از از یک بیمارستان و یا کلینیک میباشد.یعنی یک پزشکی که در کشور آلمان  مشغول به کار است و اجازه گرفتن دستیار و یا رزیدنت دارد، شما را به عنوان دستیار و یا رزیدنت خود بپذیرد؛ بعد از پذیرش آن پزشک او باید یک قراردادی را با آن بیمارستان و یا کلینیک منعقد نماید. مواردی که در قرار داد ذکر میشود: مدت زمان آن قرار داد کاری،مدت زمان استخدام آزمایشی، محل خدمت، مخارج خوراک و سکونت، کلاس زبان و شرکت در دوره های تخصصی میباشد. مرحله دوم گرفتن اجازه گرفتن اجازه کار و یا طبابت در آن بیمارستان و یا کلینیک است، یعنی باید به اداره مربوطه در آن ایالت مراجعه شود و اجازه کار از آن دریافت شود؛ قدم سوم، بعد از گرفتن این دو مدرک، مراجعه به اداره‏ ی کاری آن شهری است که بیمارستان یا کلینیک در آن‏جا واقع شده و گرفتن اجازه‏ ی کار، یعنی “Arbeitserlaubnis” است. این امر بدین علت میباشد که در آلمان ، سیستم تخصص ، علاوه بر تحصیل، کار هم هست.

در نظر داشته باشید که پزشکان چه برای تحصیل و چه برای کار در آلمان باید قبل از اقدام برای همه این مراحل باید مدرک زبان B2  آلمانی داشته باشند.

گفتنی است که کار پزشکان و کار دندانپزشکان در آلمان بیشترین درآمد را در کشور آلمان نسبت به گروههای دیگر دارند. میانگین حقوق پزشکان در آلمان در هر سال بین 40 تا 50 هزار یورور میباشد. پزشکان متخصص در آلمان دو برابر آن یعنی حدود 80 هزار یورو در هر سال درآمد دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  (معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان) و مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اروپا، مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به استرالیا و کانادا میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه از مشاوره تخصصی کارشنان مؤسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

 

نظرات کاربران
ه : ه
0 0
🍎
عبدالحق : تخصص مغز و اعصاب
0 0
سلام وقت تون بخیر بنده که متخصص داخله - امراض عفونت هستم و در ضمن فعلا ریزدیسی سال دوم در رشته مغز و اعصاب در شفاخانه دولتی مصروف کار هستم. لطف نموده بگویید که برای رفتن به آلمان کار و تحصیل در رشته فوق باید کدام گزینه ها را سپری و انجام دهم .؟ لطفأ جواب ارایه کنید - منتظر هستم - خیلی ممنون
اجمل : اجمل یوسفی
0 0
میخواهم گوت اختن بگیرم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :