تحصیل پزشکی در روسیه

10 / 10
از 1 کاربر

تحصیل پزشکی در روسیه

روسیه در بخش های شمال غرب آسیا و غرب اروپا قرار گرفته است و از نظر شرایط آب و هوایی کشوری سردسیر است.

تحصیل پزشکی در روسیه

روسیه با 143 میلیون نفر جمعیت هشتمین کشور پر جمعیت در جهان است و کشوری چند قومیتی ست و با 14 کشور آسیایی و اروپایی همسایه است.کشورهای لهستان، بلاروس، اوکراین، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، چین، نروژ، فنلاند، لتونی، لیتوانی، استونی، مغولستان و کره شمالی با روسیه مرز مشترک دارند.

روسیه دارای بزرگترین ذخایر گاز جهان است و بزرگترین تولید کننده و صادر کننده گاز به شمار می رود و در سالهای اخیر اقتصاد این کشور با سرعت زیادی در حال رشد است طوری که بسیاری از شرکت های بین المللی راغب هستند فعالیت های اقتصادی خود را در این کشور دایر کنند.

روسیه بیشترین درصد فارغ اتحصیلان دانشگاهی را در میان کشورهای اروپایی دارد چرا که تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است و دانشگاه های این کشور نیز مورد تایید هستند.

از راه های مهاجرت به روسیه می توان به: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد..

یکی از راحترین راه های مهاجرت به روسیه، مهاجرت از طریق تحصیل است و از آنجا که تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا علاقه مند به تحصیل در رشته ی پزشکی هستند در این نوشتار قصد داریم به توضیح شرایط تحصیل پزشکی روسیه، مزایای تحصیل در این کشور و معرفی تعدادی از دانشگاه های مورد تایید روسیه بپردازیم.

مزایای تحصیل در روسیه

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته های تحصیلی

اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی روسیه نسبت به سایر کشورها ساده تر است

امکان تحصیل در دانشگاه معتبر و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت

مدارک تحصیلی روسیه در سطح بین المللی دارای اعتبار بالایی هستند

امکان انجام کار نیمه وقت در حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه به سه زبان روسی، انگلیسی و فرانسه امکان پذیر است. برای تحصیل رشته ی پزشکی در روسیه متقاضیان بایستی دارای مدرک دیپلم ریاضی و تجربی باشند و داشتن نمرات بالا در دروس ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی می تواند در زمان پذیرش به دانشجویان کمک کند.

اگر متقاضی دارای مدرک زبان باشد احتیاجی به گذراندن دوره پاتفک ندارد در غیر این صورت باید در دوره ی کالج زبان پاتفک شرکت کند که مدت زمان این دوره یک ساله است و هزینه ی این دوره جدا از دانشگاه است.

مدت زمان و هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

مدت زمان تحصیل رشته ی پزشکی در روسیه 6 سال است و هزینه ی تحصیل در رشتهی پزشکی سالیانه بین 5 تا 7 هزار دلار است علاوه بر این هزینه زندگی و تهیه ی خوابگاه در روسیه بسیار ارزان و  هزینه ی زندگی ماهیانه حدود 300 تا 400 دلار است.

معرفی تعدادی از دانشگاه پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه علوم پزشکی سن پترزبورگ

دانشگاه علوم پزشکی کازان

دانشگاه دوستی ملل مسکو

دانشگاه ایالتی لومونوسو مسکو

شما با مراجعه به قسمت تحصیل دندانپزشکی در روسیه میتوانید از اطلاعات بیشتر در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره اخذ اقامت تحصیلی و تحصیل پزشکی در روسیه و آشنایی هر چه بیشتر با شرایط دانشگاه های روسیه می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تاس گرفته و از مشاوره ی رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :