کار پزشکان در سوئد

8 / 10
از 5 کاربر

کار پزشکان در سوئد

کار پزشکان در سوئد و شرایط اخذ ذیرش و کار در سوئد،معادل سازی مدارک پزشکان در سوئد،مراحل اخذ اجازه کار پزشکی در سوئد و شرایط کلی کار پزشکان در سوئد از مواردی است که این مقاله به آنها اشاره شده است. در ادامه مطلب با عنوان کار پزشکان در سوئد همراه ما باشید.

سوئد همواره بعد از جنگ جهانی دوم به نیروی کار پزشک و دندانپزشک نیاز داشته است؛ بدین ترتیب پزشکان و دندانپزشکان ایرانی نیز در بسیاری از مواقع کشور سوئد را برای تحصیل و یا کار اننتخاب میکنند. سوئد جز کشورهای اسکاندیناوی و جزو مرفه ترین کشورهای اروپایی میباشد؛ اقتصاد این کشور نیز اقتصاد پویایی است. سوئد همواره بعد از جنگ جهانی دوم با کمبود نیروی کاری به خصوص نیروی کار گروه های پزشکی مواجه بوده است. طبق آمار در سال 2009، حدود 40 درصد مهاجران سوئد از کشورهای افریقا و آسیا و امریکای لاتین بوده است. در سال 2015 ، 15 درصد از 320 هزار پزشکِ با اجازه کار در سوئد از پزشکان خارجی بوده اند.(کار پزشکان در سوئد)

کار پزشکان در سوئد

معادل سازی مدارک پزشکان در سوئد

همانطور که میدانیم پزشکان و دندانپزشکان برای کار و یا ادامه تحصیل  در هر کشوری باید مدارک کاری و تحصیلی خود را مورد ارزیابی و تأیید کشور مقصد قرار داده باشند؛ بسیاری از کشورها برای ورود پزشکان خارجی به کشور خود مراحل ارزیابی و آزمون هایی را در این راستا ترتیب دیده اند.(کار پزشکان در سوئد)

در سوئد تحصیلات پزشکی شامل تحصیلات تمام وقت 5 سال و نیمه میباشد که در نهایت منجر به گرفتن مدرک پزشکی یا همان MD میشود که سازمان ملی بهداشت و رفاه سوئد(The National Board of Health and Welfare ) این مدرک را صادر میکند.

در سوئد پزشکان خارج از اتحادیه اروپا ( یعنی پزشکانی که مدرک خود را از کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا گرفته باشند) باید مجوز رسمی این کشور را برای کار و یا تحصیل در آن کشور به دست آوده باشند. سازمان ملی بهداشت و رفاه اجتماعی سوئد سازمان مربوطه برای ارزیابی مدارک پزشکان میباشد که مسئول ارزیابی پیشینه تحصیلی و کاری هر شخص میباشد.(کار پزشکان در سوئد)

 

مراحل اخذ اجازه کار پزشکان در سوئد

بدین ترتیب قدم اول، اپلای برای ارزیابی مدارک شما توسط این سازمان است. قدم دوم، نشان دادن مدارکی مبنی بر تسلط به زبان سوئدی است. قدم بعدی پاس کردن ازمون های پزشکی تعیین شده میباشد. آزمون تعیین شده برای پزشکان خارجی در سوئد TULE-test میباشد.( نام این آزمون مخفف این عبارت میباشد: Tentamenskommittén för utländska läkares examination  )  هدف این آزمون تضمین این امر میباشد که پزشک، دانش پزشکی معادل یک پزشک سوئدی دارد و قدم بعدی نیز گذراندن دوره کارورزی و یا همان internship است. دوره اینترنی شامل 18 ماه دوره کاروزی است که به بخش های مختلف تقسیم شده است و البته شامل یک آزمون نیز میباشد.این آزمون به صورت شفاهی و عملی است. پزشکان مختصص علاوه بر این یک دوره آزمایشی 6 ماهه نیز باید بگذرانند. مرحله بعدی گذراندن یک دوره قانونی پزشکی در سوئد است؛ هدف این دوره نشان دادن این است که پزشک دانش پایه ای کافی لازم برای کار پزشکی در چهارچوب قوانین کشور سوئد دارد. مرحله آخر نیز فرستادن یک درخواست رسمی(application) برای به دست آوردن اجازه کار پزشکان در سوئد است.

همانطور که گفته شد، سوئد به نیروی کار پزشک نیاز دارد، یکی از دلایل کمبود نیروی کار پزشک در سوئد این است که تعداد پزشکان تازه فارغ التحصیل شده در سوئد نسبت به پزشکان بازنشسته بسیار کم تر است.(کار پزشکان در سوئد)

علی رغم همه این موارد باید در نظر داشته باشید که کشور سوئد ویزای خاصی برای این قضیه در نظر نگرفته است و پزشکان برای به دست آوردن اجازه کار در سوئد ابتدا باید از راه های دیگر وارد کشور سوئد شوند تا از این طریق بتوانند وارد این کشور بشوند و پروسه معادل سازی کشور سوئد را بگذرانند؛ مثلاٌ میتوان با گرفتن پذیرش دوره های زبان از دانشگاه های کشور سوئد برای پزشکان و با این ویزا وارد سوئد شد و در طول این مدت پروسه یادگیری زبان سوئدی و پروسه کارورزی و آزمون های ذکر شده را گذارند تا بتوان به عنوان یک پزشک در سوئد اجازه کار به دست آورد.

جالب توجه است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت های تحصیل پزشکی در سوئد ، تحصیل دندانپزشکی در سوئد ، کار دندانپزشکان در سوئد ، کار پیراپزشکان در سوئد و همچنین نحوه ی معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد از اطلاعات جامع و کاملتری در زمینه ی مهاجر پزشکان به کشور سوئد برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره در رابطه با کار پزشکان در سوئد و شرایط کار پزشکان در سوئد و اخذ پذیرش کاری در سوئد و همچنین مراحل اخذ اجازه کار پزشکان در سوئد می توانید  از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره ببرید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :