تحصیل پزشکی در ایتالیا

10 / 10
از 2 کاربر

دانشگاه های ایتالیا جزو قدیمی ترین و معتبرترین دانشگا های اروپا می باشند. امروزه برای مهاجرت به ایتالیا روش های گوناگونی وجود دارد، روش هایی همچون اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و یا اخذ اقامت از طریق کار اما در این بین اخذ اقامت تحصیلی از طریق پزشکی جزو بهترین روش ها می باشد که پس از اخذ پذیرش تحصیلی میتوان نسبت به دریافت اقامت اقدام کرد.

ایتالیا از لحاظ علمی در بالاترین سطوح اروپا قرار دارد و از دلایل مهم تحصیل در این کشور شرایطی ست که دولت این کشور برای دانشجوها فراهم می کند. در برخی از موارد دانشگاه ها رایگان هستند و یا از طرف دولت بورسیه و کمک هزینه ی تحصیلی به افراد داده می شود تا بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

رشته ی پزشکی در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می شود متقاضیان میتوانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس) با نمره ی 6 به تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی مشغول شوند؛ و یا افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی به زبان ایتالیایی را دارند می توانند در کلاس های سفارت یا مدارس ایتالیایی شرکت کنند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایتالیا الزامی ست که در آزمون IMAT قبول شوید. IMAT (مخفف International Medial Admission test) آزمون سالانه ای ایست که وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا برگزار می کند و از این طریق متقاضیان تحصیل پزشکی را گزینش می کنند.  این آزمون به زبان انگلیسی ست که هر ساله در بعضی کشور ها از جمله دبی برگزار می شود.

 

هزینه و مدت زمان تحصیل پزشکی در ایتالیا

نکته ای که شخص متقاضی قبل از مهاجرت می بایستی به آن توجه داشته باشد این است که باید اطلاعات مربوط به ساپورت مالی سفارت ایتالیا را به دست آورد. شهریه دانشگاه های پزشکی بسته به دانشگاه انتخابی شخص متفاوت می باشد. به صورت معمول تحصیل در رشته های پزشکی شش سال به طول می انجامد و شهریه دانشگاه های دولتی حدودا 2000یورو در سال می باشد  این در صورتی ست که هزینه ی دانشگاه های خصوصی بین 4 تا 6000 یورو در سال می باشد و متقاضیان می توانند از بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان بین المللی پس از ارزیابی شرایط مالی و تحصیلی تعلق میگیرد استفاده کنند.

 

در متن زیر به معرفی دو مورد از دانشگاه های تحصیل پزشکی در ایتالیا که دارای رتبه جهانی می باشند میپردازیم:

 

دانشگاه میلان رم

دانشگاه میلان دانشگاهی قوی در سطح بین الملل می باشد که هر ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند. متقاضیان می توانند در این دانشگاه به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بپردازند. مبلغ بورسیه تحصیلی برای دانشگاه میلان سالیانه 5000 یورو می باشد لازم به ذکر است اخذ پذیرش از دانشگاه میلان بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است، اما پس از پذیرش و جهت اخذ ویزا ارائه مدرک با نمره ی حداقل 6 آکادمیک به سفارت الزامی است.

 

دانشگاه پاویا

این دانشگاه واقع در پاوایا می باشد که در سال 1361 تاسیس شده است و دارای 16 خوابگاه دانشجویی می باشد همچنین آخرین مهلت اپلای برای ترم یک: یک جولای و آخرین مهلت ثبت نام برای ترم دو: 30 نوامبر می باشد. تحصیل در دانشگاه پاویا یک تجربه دانشگاهی منحصر به فرد را به دانشجویان ارائه میدهد همچنین زندگی در شهر پاویا از نظر هزینه زندگی و مسکن در قیاس با شهر میلان بسیار مقرون به صرفه میباشد.

 

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی در ایتالیا و یا سایر کشور ها از طریق شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی و تخصصی مشاورین موسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :