تحصیل دندانپزشکی در آلمان

10 / 10
از 4 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری در قاره ی اروپا با پایتخت برلین است. این کشور جز کشورهای حوزه ی شینگن می باشد. اگر بخواهیم در مورد همسایگان کشور آلمان توضیح دهیم از شمال دانمارک، از غرب فرانسه، از جنوب سوئیس و اتریش و از شرق لهستان و چک می باشند. . امروزه برای مهاجرت به آلمان روش های گوناگونی وجود دارد، روش هایی همچون اخذ اقامت تحصیلی، اخذ اقامت کاری و اقامت از طریق سرمایه گذاری. آلمان در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشد چرا که تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان بوده و دانشگاه های این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

از مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رایگان بودن هزینه ی تحصیل

معتبر بودن دانشگاه های این کشور

امکان کار به صورت نیمه وقت برای دانشجو در حین تحصیل دندانپزشکی وجود دارد که این مساله تا حدی هزینه ی زندگی دانشجو را پوشش خواهد داد.

دریافت حقوق از بیمارستان یا دانشگاه در زمان گذراندن تخصص در این کشور

امکان اخذ اقامت بعد از تحصیل دندانپزشکی در صورت پیدا کردن کار

و همچنین دانشجویانی که در آلمان تحصیل می کنند امکان این را دارند که به تمامی کشور های عضو شینگن با ویزای دانشجویی سفر کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

شراط پذیرش در رشته ی دندانپزشکی به این صورت می باشد که متقاضیان رشته دندانپزشکی در آلمان باید دارای دیپلم دوازده ساله باشند یعنی می بایست در کشور ایران سال دوازدهم تحصیلی را که معادل مدرک پیش دانشگاهی می باشد اخذ نمایند و همچنین قبولی در کنکور نیز مهمترین شرط پذیرش در دانشگاه های آلمان می باشد.

مساله ی بعدی اخد مدرک زبان می باشد، متقاضیان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی میبایست مدرک زبان حداقل در سطح B1 را که مورد قبول سفارت آلمان باشد را داشته باشند اما ذکر این نکته ضروری است که اگر شخص دارای مدرک زبان در سطح B2  باشد شانس پذیرش او در دانشگاه ها بیشتر خواهد بود.

و نکته ی مهم دیگر ارائه تمکن مالی می باشد. فرد متقاضی می بایست حداقل مبلغ 10000 یورو یا معادل ریالی آن را در حساب خود به عنوان تمکن مالی و هزینه های یکساله ی زندگی خود در حسابش نشان دهد.

مدت و هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی یک دوره ی پنج ساله شامل ده ترم تحصیلی می باشد.  مرحله ی اول دوره شامل آشنایی با مبانی علوم پایه از جمله فیزیک، شیمی و زیست شناسی می باشد که امتحانی در انتهای این دوره نظر گرفته شده است و پس از نیم سال پنجم تحصیلی امتحانی در خصوص واحدهای تخصصی دندانپزشکی نیز وجود دارد که دانشجو بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید دوره ی کارآموزی خود را در مراکز درمانی بگذارند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای هر ترم 500 یورو و در دانشگاه های خصوصی بین 5 تا 18000 یورو در سال است.

معرفی تعدادی از دانشگاه های دندانپزشکی در آلمان

دانشگاه مونیخ

دانشگاه ماینس

دانشگاه فرانکفورت

دانشگاه وورسبورگ

دانشگاه آخن

دانشگاه دوسلدورف

دانشگاه گوتینگن

شما میتوانید با مراجعه به بخش های تحصیل پزشکی در آلمان، کار پزشکان در آلمان و معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان از اطلاعات جامع تر و کاملتری درباره ی کشور آلمان برخوردار شوید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان از طریق شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی و تخصصی مشاورین موسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

نظرات کاربران
Noi : زبان
0 0
برای گرفتن ویزای تحصیل آلمانی باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم یا انگلیسی؟
یی : ییی
0 0
بدون مدرک زبان هم میشه رفت آلمان ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :