تحصیل پزشکی در انگلستان

10 / 10
از 7 کاربر

کشور انگلستان جزو مقاصدی ست که بسیاری از دانشجویان ایرانی آن را محل مناسبی برای ادامه ی تحصیل و کار در نظر داشته اند، چرا که سیستم آموزشی کشور انگلستان یکی از منظبط ترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان است و بسیاری از افراد از سراسر دنیا علاقه مند به تحصیل در انگلستان و به خصوص تحصیل پزشکی در انگلستان هستند. برای تحصیل پزشکی در انگلستان ابتدا باید دوره هایی گذرانده و شرایطی برآورده شود که در این نوشتار به تفصیل به این موضوع میپردازیم.

تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

به طور کلی تحصیل پزشکی در انگلستان در حدود 5 سال به طول میانجمد که نسبت به کشورهای دیگر بسیار کوتاهتر است. از جمله شرایط مورد نیاز داشتن مدرک آیلتس و گذراندن دوره های مخصوص است. باید توجه کنیم که در هنگام ثبت نام امتحان آیلتس باید در نوعی از آیلتس تحت عنوان آیلتس UKVI ثبت نام صورت گیرد، چرا که در صورت نرسیدن نمره ی متقاضی به حد مجاز میتوان وارد دوره ی زبان پیش از دانشگاه شد و آن را جبران کرد.

 

شرایط ورود به دانشگاه در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان یکی از رقابتی ترین دوره ها در انگلستان است و هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی در دانشکده های پزشکی پذیرفته می شوند. برای تضمین قبولی در دوره های پزشکی در ابتدا باید نمرات بالا و قابل قبولی را کسب کرده باشید و همچنین تمام فکر و ذکر خود را بر روی تحصیل و کار در این زمینه قرار داده باشید و سپس برای خواندن پزشکی در انگلستان اقدام کنید. برای ورود به دوره تحصیل پزشکی در انگلستان باید سه نمره در سطح A شامل دروس شیمی و زیست شناسی کسب کنید و نمره امتحان آیلتس شما 7 باشد. اما منظور از نمره ی سطح A چیست؟ و این نمرات کجا و چه زمانی باید کسب شوند؟

به طور کلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل  در مقطع لیسانس در انگلستان میبایست ابتدا در دوره های A level و یا Foundation در این کشور اقدام کنند که دوره Foundation مخصوص کسانی ست که قصد ادامه تحصیل در رشته های مهندسی و علوم اجتماعی و انسانی و ... را دارند و دوره A level مخصوص افرادی ست که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند و یا میخواهند در دانشگاه های سطح بالای انگلستان همچون آکسفورد و کمبریح ادامه ی تحصیل دهند.

بنابراین دانشجویان پزشکی باید ابتدا دوره ی A level را بگذرانند که یک دوره ی دوساله جهت آمادگی برای ورود به دانشگاه است که سیستم نمره دهی در آن به صورت سطوح A,B,C و.. است که همانطور که گفته شد دانشجویان خواهان تحصیل در رشته ی پزشکی باید حداقل سه نمره در سطح A در پایان دوره ی خود کسب کرده باشند و سطح زبان انگلیسی خود را تا سطح آیلس 7 ارتقا داده باشند. حال اگر متقاضی کمتر از 18 سال باشد و حتی هنوز دوره ی پیش دانشگاهی را در ایران نگذرانده باشد میتواند بدون نیاز به مدرک زبان مستقیما وارد دوره ی A level شده و سپس وارد دانشگاه شود و اگر 18 سال را پشت سر گذاشته باشد برای ورود به کالج، بسته به نوع کالج نمره ی آیلتسی بین 5.5 تا 6.5 را نیاز خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی  تحصیل دندانپزشکی در انگلستان به لینک های مرتبط مراجعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی در انگلستان و شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان و همچنین دریافت ویزا از انگلستان و دانشگاه های آن جهت تحصیل پزشکی در انگلستان میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان در رابطه با تحصیل پزشکی در انگلستان، کار پزشکی در انگلستان، هزینه های زندگی در انگلستان و ...  بهره ببرید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :