معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک

8 / 10
از 8 کاربر


معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک (پزشکان و دندانپزشکان )

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک، معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک، توضیح روند پروسه معادل سازی در دانمارک و مراحل دریافت اجازه کار پزشکان و دندانپزشکان در دانمارک از مواردی هستند که این مطلب به انها پرداخته شده است.

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک به خصوص در سال های اخیر با توجه به اعلام نیاز این کشور به گروه های پزشکی و دندانپزشکی از طرف دولت دانمارک افزایش پیدا کرده است؛ گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی نیز از دیگر راه هایی است که افراد را برای زندگی در این کشور مرفه ترغیب میکند. (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک) دانمارک همانطور که ذکر شد، کشوری کاملاً مرفه و با میزان رفاه اجتماعی بالا میباشد؛ مردم آن نیز از شادترین مردم در بین مردم دیگر کشورهای دنیا میباشند. این کشور به خصوص در سال های اخیر با کمبود نیروی کار و از جمله در بخش های پزشکی و پیراپزشکی مواجه شده است، از جمله دلایل عمده این امر را میتوان کمبود نیروی کار جوان، پیری جمعیت و در نتیجه نیاز به پزشکان و پیراپزشکان برای تأمین سلامت این گروه از رده سنی این کشور دانست.(معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)

معادل سازی در دانمارک

 

پروسه معادل سازی در دانمارک

مهم ترین مسئله در خصوص مهاجرت پزشکان و دیگر گروه های پیراپزشکی مسئله معادل سازی میباشد؛ (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک) بدین ترتیب که این رشته رشته ای حساس میباشد که درگیر با مسئله مرگ و زندگی افراد است، بدین ترتیب دولتی که اقدام به جذب پزشک برای مردم خود میکند در ازایِ مهارت آن پزشک و در نتیجه سلامت شخص بیمار مسئول میباشد، به دلیل همین موضوع هم هر کشوری برای جذب پزشکانی که در کشوری خارجی تحصیل کرده اند، پروسه ای را در نظر گرفته است؛ این پروسه (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)  معمولاً شامل آزمون های تئوری و عملی و گاهاً با گذراندن دوره های کارورزی همراه میباشد. بدین ترتیب به تأیید رساندن مدارک تحصیلی و کاری شخص متقاضی و تسلط به زبان اصلی این کشور از الزامات یافتن اجازه کار در کشوری خارجی میباشد. هرچند باید در نظر داشته باشید که برای مثال پروسه معادل سازی پزشکان اروپایی به دانمارک متفاوت از پروسه معادل سازی مدارک پزشکان غیراروپایی ( مثلاً ایران) میباشد.

در کشور دانمارک سازمان نظام پزشکی این کشور از حدود سال 2016 اقدام به بروز رسانی مراحل و قوانین مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان خارجی به این کشور نموده است که همانطور که ذکر شد، در راستای نیاز این کشور به گروه های پزشکی صورت گرفته است.(معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)

به طور کلی مراحل زیر را برای معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان و متعاقباً به دست آوردن اجازه طبابت در دانمارک در نظر گرفت:

(معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)

1-     گرفتن تأییدیه اولیه مدارک و فرستادن مدارک لازم همراه با application  به دانمارک میباشد

2-     مرحله دوم( بعد از ورود به دانمارک) گذارندن دوره زبان Danish  در دانمارک میباشد.

3-     مرحل سوم گذراندن آزمون پزشکی میباشد.

4-     مرحله چهارم گذارندن دوره ای در خصوص قوانین و مقررات بهداشت و درمان در دانمارک میباشد

5-     گذارندن دوره کاروزی زیر نظر یک پزشک دانمارکی مرحله پنجم میباشد که مدت آن بسته به متخصص بودن یا نبودن شخص متفاوت است ؛ولی چیزی در حدود 6 ماه تا یک سال را باید در نظر گرفت.

6-      گرفتن تأیید و درخواست برای اجازه طبابت در دانمارک نیز مرحله آخر است.

مرحله اول (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)  همانطور که ذکر شد، گرفتن تأییدیه مدارک از سازمان نظام پزشکی دانمارک میباشد که البته این مرحله برای پزشکان و دندانپزشکان کمی متفاوت میباشد؛ بدین منظور باید مدارک لازم و مورد نظر به سازمان نظام پزشکی دانمارک فرستاده شود که بررسی مدارک و گرفتن این تأییدیه حدود چند ماه زمان میبرد.

شخصی که با این پذیرش مثبت و با ویزای پزشکان و یا دندانپزشکان وارد کشور دانمارک شده است، شروع به یادگیری زبان دانمارکی به صورت رایگان میکند . بعد از گذراندن این دوره او باید بتواند در آزمون زبان Danish ، باید dansk 3 را با موفقیت بگذراند. مرحله بعدی یک آزمون پزشکی میباشد که به زبان دانمارکی است و و شامل دو بخش تئوری و عملی میباشد . این آزمون دو بار در سال برگزار میشود.

مرحله بعدی (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک)  هم همانطور که ذکر شد، گذراندن یک دوره در رابطه با قوانین و مقررت نظام پزشکی در دانمارک میباشد. این دوره یک کورس سه روزه شامل گروه آموزش و گروه عملی( کار) میباشد. این کورس 4 الی 5 بار در سال برگزار میشود. مرحله بعدی نیز گذارندن دوره کارورزی در دانمارک میباشد؛ بدین معنی که پزشک و یا دندانپزشک ما شروع به گذارندن دوره کاروزی در یک بیمارستان و یا کلینیک میکند که طول آن بسته به متخصص بودن و نبودن و تخصص فرد متفاوت میباشد. مرحله آخر (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک) نیز به دست اوردن اجازه کار به صورت مستقل به عنوان پزشک و یا دندانپزشک میباشد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص (معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک) و  کار پزشکان و کار دندانپزشکان در دانمارک، آلمان  و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و کشور استرالیا و دانمارک از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره ببرید.

 

 

نظرات کاربران
م : سوال
0 0
باسلام در خصوص هزینه های معادل سازی شما اطلاعاتی دارید با سپاس
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام مطالبی در سایت در این مورد درج شده در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید.
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام هزینه ی صفر تا صد کار حدود 5000 یورو است.
فواد صفدری نژاد : اقامت پزشکان در دانمارک
0 1
سلام من پزشک متخصص طب اورژانس هستم جهت مهاجرت به دانمارک یا اتریش ازشما راهنمایی میخواهم در ضمن مئت معائلسازی وقبل از ان کار دراین مئت وهزینه زحمات شما چقدراست
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام موسسه ی ما اختصاصا پروسه ی کاری پزشکان را انجام می دهد که در حال حاظر بهترین گزینه برای شما کشور دانمارک می باشد که پروسه ی 14 ماهه دارد و جذب نیرو دارد.
اشکان : تایید مدارک
0 0
سلام،روز بخیر. مرحله تاییدیه مدارک چقدر زمان می بره تقریبا و ملاک چیست؟
مدیریت : پاسخ
0 0
در حال حاظر 14 ماه
کسری : بورسیه تحصیلی در دانمارک
0 0
باسلام. من 19 ساله هستم و پزشکی ترم یک دانشگاه مازندران تحصیل میکنم. میخواستم بدونم امکان بورسیه تحصیلی شدن برای ادامه تحصیل در دانمارک در صورت رزومه خوب وجود داره؟ اگر امکانش نیست چه راه های دیگه ای وجود داره؟
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام برای اخذ بورسیه و تحصیل در کشور های غیر انگلیسی زبان اولین مرحله یادگیری زبان اصلی کشور می باشد.
شادی : سوال
0 1
سلام برای آزمون پزشکی به زبان دانمارکی چه منابعی رو باید بخونیم؟ رفرنس پزشکی به زبان دانمارکی چیست؟
علیرضا : سوال
0 0
من تازه فارغ‌التحصیل شدم از دانشگاه روسیه آیا سابقه کار لازمه ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :