تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

8 / 10
از 2 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

فیلیپین از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است و بیش از نیمی از خاک این کشور را جنگل فرا گرفته است. فیلیپین در جنوب شرق آسیا و در غرب اقیانوس آرام بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین در شرق ویتنام قرار گرفته است.

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

پایتخت این کشور مانیل حدود ده میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از ارزانترین شهرهای دنیاست. این کشور از شمال با با تایوان، از جنوب با اندونزی و از جنوب غربی با تایلند، سنگاپور و مالزی همسایه است.

فیلیپین در سالهای اخیر رشد اقتصادی 7 درصد را تجربه کرده است و از آنجا که زبان آموزش و تحصیل و همجنین سیستم اداری آن انگلیسی است برای سرمایه گذاری و یا ادامه تحصیل یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت است.

بیش از 2000 نفر دانشجوی ایرانی در این کشور مشغول به تحصیل هستند که بیشتر آنها در رشته ی پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل هستند  و از راه های ورود و مهاجرت به این کشور می توان به: مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت تحصیلی اشاره کرد.

از آنجا تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان در سراسر دنیا به ادامه تحصیل در رشته ی دندانپزشکی علاقه مند هستند در این نوشتار قصد داریم به شرح تحصیل پزشکی در فیلیپین و مزایا و معرفی تعدادی از دانشگاه های مورد تایید این کشور در رشته ی دندانپزشکی بپردازیم.

مزایای تحصیل در فیلیپین

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور وجود دارد

تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند

هزینه ی تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است

نداشتن شرط سنی و شرط معدل برای ورود به دانشگاه

ارائه تحصیلات پزشکی با امکانات بسیار مناسب که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

اولین پیش نیاز تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین ارئه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است و همچنین ارائه مدرکزبان آیلتس حداقل 6.5 برای پذیرش از دانشگاه الزامی است و در صورتی که دانشجو این مدرک را ندارد  می تواند برای گذارندن دوره های زبان به صورت فشرده در کالج های این کشور شرکت کند.

در صورتی که متقاضیان دارای مدرک لیسانس در غیر از رشته های پزشکی هستند ابتدا باید یک دوره ی دو ساله ی پیش پزشکی را بگذرانند و پس از گذراندن این دوره وارد دوره ی دندانپزشکی در دانشگاه شوند.

و آن دسته از متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی هستند می توانند با گذراندن دوره های تخصصی 4 ساله دندانپزشکی می توانند مدرک دندانپزشکی خود را از دانشگاه های فیلیپین دریافت کنند.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی یک دوره ی 5 ساله است و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در هر ترم تحصیلی در حدود 800 تا 1500 دلار می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت فیلیپین

کشور فیلیپین دارای دانشگاه های معتبری است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند از جمله ی این دانشگاه ها می توان به دانشگاه دولتی فیلیپین و دانشگاه ایست اشاره کرد، اما فهرست دانشگا های مورد تایید ایران هر ساله منتشر می شود که بهتراست دانشجویان قبل از اقدام و انتخاب دانشگاه ها آنها را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت تحصیل پزشکی در فیلیپین از اطلاعات بیشتری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات جامع تر درباره اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین، تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین و آشنایی هر چه بیشتر با شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاوران موسسه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
نگین : سوال
1 0
خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون خواستم بدونم ایا امکانش هست بداز اخذ دیپلم واردرشته دندان پزشکی در فیلپین شویم یا باید حتما دوره کارشناسی و.. خونده باشیم ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام بله لعد از اخذ دیپلم هم میتونین اقدام کنین.
.. :
0 0
سلام وقت بخیر من دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه طب باکو هستم میتونم به این دانشگاه انتقالی بگیرم هزینه سالانه چقدره
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :