تحصیل پزشکی در هند

10 / 10
از 2 کاربر

تحصیل پزشکی در هند

هندوستان کشوری با تاریخ و تمدنی غنی با آثار تاریخی و باستانی فراوان همه ساله پذیرای هزاران توریست از سراسر جهان است.زبان رسمی این کشور زبان هندی و انگلیسی است اما صدها گویش مختلف نیز در این کشور وجود دارد.

تحصیل پزشکی در هند

هند بعد از چین با جمعیت حدود 1.180.000.000پر جمعیت ترین کشور دنیاست و و یکی از بزرگترین کشورهای دنیاست.

هند از شمال غربی با پاکستان، از شمال شرقی با برمه و بنگلادش و از شمال با بوتان، نپال، چین و تبت همسایه است و از نظر شرایط آب و هوایی دارای تنوع بسیار قایل توجهی است و به طور کلی چهار فصل اصلی در آن دیده می شود.

از نظر اقتصادی، در حال حاضر هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و در سه سال گذشته رشد اقتصادی بالتر از 8 درصد را داشته داشته است و به یک قدرت اقتصادی تبدیل شده است.

از نظر نظام آموزشی نیز، کشور هند دارای بیش از 230 دانشگاه و 8 هزار کالج است که حدود 20 درصد از این کالج ها دولتی و باقی آنها به صورت خصوصی اداره می شوند.

از آنجا که بسیاری از افراد در سراسر دنیا علاقه مند تحصیل در رشته ی پزشکی هستند و همچنین تحصیل پزشکی در هند انتخاب تعداد زیادی از افراد است در این مطلب قصد داریم به توضیح تحصیل پزشکی در کشور هند بپردازیم.

مزایای تحصیل در هند

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد و در صورت نداشتن مدارک زبان، شخص این امکان را دارد تا دوره های زبان را در کالجهای زبان هند بگذراند.

تعداد زیادی از دانشگاه های هند دارای اعتبار بالایی هستند و مدارک آنها در همه جای دنیا از جمله ایران معتبر هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها نسبتا پایین و مقرون به صرفه است.

شرایط تحصیل پزشکی در هند

در دو سال گذشته متقاضیان تحصیل پزشکی در هند می توانستند بدودن آزمون ورودی و حتی بدون مارائه مدرک زبان از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند اما در حال حاضر شرکت در آزمون ورودی این کشور به نام NEET که به صورت تستی است و شامل دروس شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست شناسی است لازم است. همچنین برای ورد به دانشگاه های پزشکی در هند ارائه مدرک 12 ساله دبیرستان ضروری است.

همچنین لازم به ذکر است که حداکثر شرایط سنی برای شرکت در آزمون ذکر شده 25 سال است و در صورتی که شخص بخواهد دوره های زبان انگلیسی را در هند بگذارند برای یک دوره ی شش ماهه باید هزینه ای در حدود 3000 دلار پرداخت کند.

مدت زمان و هزینه تحصیل پزشکی در هند

مدت زمان تحصیل پزشکی در هند با دوره ی کارآموزی حدودا یک دوره ی پنج سال و نیمه است و معمولا به دو بخش پیش بالینی که شامل دروس پایه مانند: فیزیولوژی، آناتومی انسان و بیوشیمی و دوره ی بالینی شامل دروس داروشناسی، میکروبیولوژی، سم شناسی و پاتالوژی است تقسیم می شود..

در مورد هزینه تحصیل پزشکی در هند ذکر این نکته ضرورری است که دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته ی پزشکی کل هزینه را به صورت یک جا و یا نهایتا در دو قسط می گیرند که این هزینه بسته به دانشگاه انتخابی فرد متغیر است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت هند

در هند حدود 13 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد اما از آنجا که تفاوت زیادی در میزان شهریه ی دانشگاه ها و همچنین همه ی شهرهای هندوستان شرایط مناسبی برای زندگی ندارند دانشجویان باید در ابتدا در انتخاب دانشگاه خودد بسیار دقت کنند.

از جمله دانشگاه های مورد تایید میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

دانشگاه مانیپال

دانشگاه راجیو گاندی

دانشگاه دهلی

دانشگاه پنجاب

شما میتوانید با مراجعه به بخش تحصیل دندانپزشکی در هند از اطلاعات بیشتر و کاملتری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای تحصیلی هند و تحصیل پزشکی در هند و آشنایی هر چه بیشتر از شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور میتوانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :