اقامت کوتاه مدت

10 / 10
از 1 کاربر

اقامت کوتاه مدت

عبور از مرزهای جغرافیای و ورود به کشورهای جدید در بعضی از موارد نیازی به داشتن ویزا که همان اجازه ی ورود به هر کشوری است ندارد به طور مثال ورود به کشورهابی حوزه ی شینگن برای کسی که در یکی از کشورهای این حوزه زندگی می کند و یا ورود ایرانیان به کشورهای همسایه مانند ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد در حالی که هنگام سفر به بسیاری از کشورها موضوعی تحت عنوان اخذ ویزای کشور مقصد مطرح است.

اقامت کوتاه مدت

انواع ویزا از نظر مدت زمان

در بررسی انواع ویزا، ویزاها  از نظر زمانی به دو دسته ی اقامت کوتاه مدت و اقامت بلند مدت تقسیم می شوند.

در این مطلب قصد داریم به توضیح اقامت کوتاه مدت در کشورهای مختلف بپردازیم.

منظور از اقامت کوتاه مدت نوع ویزا و یا اجازه ی اقامتی ست که محدوده ی زمانی (معمولا) کمتر از یک سال داشته باشد. بسیاری از ویزاهای توریستی و زیر شاخه های آن یعنی ویزای ویزیت، ویزای بازدید تجاری و .... جزو این دسته هستند و همینطور ویزاهایی مانند ویزای فرصت مطالعاتی حتی اگر محدوده ی زمانی آنها بیش از که سال هم باشد جزو اقامت کوتاه مدت است. انواع ویزاهای دیگری مانند ویزای جستجوی کار(Job seeker) و یا دوره های زبان در کشورهای مختلف مانند دوره ی زبان مالزی،دوره ی زبان آفریقای جنوبی، دوره ی زبان انگلیسی در سوئد و .. جزو ویزاهای اقامت کوتاه مدت تلقی می شوند.

 

قابلیت تبدیل ویزای اقامت کوتاه مدت به بلند مدت

بعضی از ویزاهای  اقامت کوتاه مدت قابل تبدیل به نوع ویزاهای بلند مدت تر و یا حتی اقامت دائم هستند مثلا ویزای دوره ی زبان در کشور سوئد ( اقامت کوتاه مدت ) قابل تبدیل به ویزای تحصیلی سوئد در مقاطع مختلف، ویزای کاری سوئد، ویزای ازدواج سوئد و انواع دیگر است و یا ویزای دوره ی زبان آلمانی در آلمان همچنین قابل تبدیل به ویزای تحصیلی آلمان  و ویزای کاری آلمان است.

درحالی که بعضی از اقامت کوتاه مدت قابل تبدیل به ویزای بلند مدت تر نیستند به طور مثال ویزاهای توریستی و زیر شاخه های آن و حتی بسیاری از ویزاهای فرصت مطالعاتی در کشورهای مختلف نمی توانند تبدیل ویا تمدید شوند.

در بعضی موارد نیز تبدیل و یا تمدید یک ویزای  اقامت کوتاه مدت منوط به  انجام پروسه ی از پیش تعیین شده ای ست. به عنوان مثال کسی که با ویزای جسجوی کار وارد یکی از کشورهای اروپایی می شود، منوط به یافتن کاری که حداقل میزان ساعت کاری و حقوق تعیین شده را اشته باشد می تواند نسبت به اخذ ویزای کاری اروپا اقدام کند و یا در مثالی دیگر زمانی که پزشکان و دندانپزشکان در نتیجه ی اخذ ویزای دو ساله ی دانمارک وارد آن کشور می شوند در صورتی که پروسه ی زبان آموزی و معادل سازی و کاریابی را با موفقیت سپری کنند به اقامت دائم دست خواهند یافت

 

طبیعتا اطلاعات ارائه شده کفاف سوالات بی شمار در ذهن مخاطبی که قصد تعیین ویزای خود و برنامه ی مهاجرتش را دارد نخواهد داد گر چه تلاش شد به صورت اجمالی و روشن موضوعاتی را در رابطه با اقامت کوتاه مدت توضیح دهیم.

بنابراین اگر سوالات بیشتری در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای توریستی و اقامت کوتاه مدت در هر کشوری را دارید ابن امکان برای شما فراهم است که با مشاوران موسسه تماس بگیردو از مشاوره ی رایگان  در خصوص اقامت کوتاه مدت بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :