معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد

8 / 10
از 6 کاربر

 

 معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد(پزشکان و دندانپزشکان )

معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد، مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد، مراحل لازم جهت اخذ اجازه کار در کشور سوئد و توضیح روند معادل سازی مدارک پزشکان و دندانپزشکان در سوئد از جمله مواردی هستند که در این مقاله به آنها پرداختیم. 

مهاجرت به کشور سوئد از راه های مختلف مثل گرفتن ویزای کاری از سفارت کشور سوئد و یا تحصیل در دانشگاه های سوئد هر ساله گروه های مختلفی را از کشورهای مختلف به خود جذب کرده است. سوئد کشور مهاجرپذیری است و بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل صنعتی شدن و در سال های اخیر به دلیل پیری جمعیت اقدام به جذب گروه های کاری مختلف در رشته های فنی و مهندسی و هم چنین گروه های پزشکی نموده است. با حجم عظیم مهاجرت به سوئد، این کشور درسال های اخیر به کشور چند فرهنگی و چند زبانی تبدیل شده است. بیشتر مهاجرین کشور سوئد از خارج از کشورهای اتحادیه اروپا از کشورهای عراق، ایران و شرق افریقا بوده است.(معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد)

همانطور که در مطالب مربوطه به مهاجرت پزشکان به سوئد ذکر شده است، پزشکی و دندانپزشکی رشته ای با حساسیت بالا میباشد و کسانی که در این رشته ها فارغ التحصیل شده اند و قصد ادامه تحصیل و یا پیدا کردن کار در رشته خود در کشوری غیر از محل تحصیل خود را دارند، باید مدارک خود را در سازمان های مربوطه آن کشور به تأیید رسانده باشند،(معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد) البته در نظر داشته باشید که خودِ به مرحله تأیید رساندن مدارک ممکن است در برخی از کشورها چند سال زمان ببرد، چرا که این پروسه مستلزم تسلط به زبان اصلی آن کشور و قبولی در آزمون های تعیین شده و گذارندن دوره های کاروزی آن میباشد که البته پروسه مذکور در هر کشوری و حتی در ایالت های مختلف یک کشور متفاوت میباشد.

معادل سازی در سوئد

 

کشور سوئد در گروه های پیراپزشکی به شدت با کمبود نیروی کار مواجه است. دلیل این امر را در سوئد میتوان دو مورد دانست: یک، کم بودن تعداد پزشکان تازه فارغ التحصیل به نسبت پزشکان بازنشسته و هم چنین مهاجرت پزشکان سوئدی به خارج از کشور برای یافتن شرایط کاری بهتر دانست. بدین ترتیب سوئد اقدام به جذب نیروی کار پزشکی از خارج از کشور خود نموده است.(معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد)

واضح است که پزشکان  و دندانپزشکان خارج از اتحادیه اروپا برای معادل سازی مدارک خود (معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد) و متعاقباً یافتن اجازه کار در سوئد (معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد) پروسه دشوار تری را میگذارنند. سیستم پزشکی کشور سوئد برای پزشکان شامل 5 سال و نیم تحصیلات تمام وقت و هم چنین برای گرفتن مدرک پزشکی مدت 18 ماه نیز کارورزی برای یافتن اجازه کار در سوئد را شامل میشود. صدور اجازه طبابت پزشکان در سوئد به عهده سازمان ملی بهداشت و رفاه سوئد میباشد. (National Board of Health and Welfare)

مراحل لازم برای یافتن اجازه کار در سوئد برای پزشکان خارج از اتحادیه اروپا را به طور کلی میتوان به این ترتیب دانست:

1-     ارزیابی اولیه مدارک پزشکان و دندانپزشکان

2-     ارائه مدرک تسلط به زبان سوئدی

3-     گذارندن آزمون TULE: این آزمون که شامل بخش تئوری و عملی میباشد. آزمون TULE در حال حاضر توسط دانشگاه امئو( Umeå University ) برگزار میشود.

4-     گذارندن دوره 18 ماهه کارورزی

5-     گذراندن دوره در خصوص قوانین پزشکی سوئد؛ در صورتی که شخص آزمون ها را با موفقیت گذارنده باشد، باید دوره ای را در خصوص قوانین و مقررات سیستم بهداشت و درمان کشور سوئد بگذراند.

6-      فرستادن درخواست اجازه کار به سزمان ملی بهداشت و رفاه سوئد (National Board of Health and Welfare)، شخص باید مدارک قبولی در آزمون های مذکور و هم چنین مدارک مبنی بر تسلط خود به زبان سوئدی را به این سازمان ارائه نماید

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  (معادل سازی مدارک پزشکی در سوئد) و یافتن اجازه کار پزشکان و دندانپزشکان در سوئد، دانمارک، آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و هم چنین استرالیا و کانادا از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد میتوانید از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره ببرید.

 

نظرات کاربران
دکتر علی رضاپور : مشاوره
0 0
برای گرفتن مشاوره در زمینه مهاجرت پزشکان متخصص چیکار باید بکنیم؟
مدیریت : پاسخ
0 0
برای دریافت مشاوره مهاجرت با تلفن های ما تماس بگیرید.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :