تحصیل دندانپزشکی در اتریش

9 / 10
از 2 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

اتریش کشوری سر سبز و زیبا در اروپا می باشد که مهد تمدن و موسیقی دنیا محسوب می گردد. این کشور با چک و آلمان از شمال، با اسلواکی و مجارستان از شرق، با اسلونی و ایتالیا از جنوب و با سوئیس و لیختن اشتاین از غرب هم مرز است.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

این كشور با درهم آمیختن امنیت، امكانات خرید و گذران اوقات فراغت و استاندارد بالای زندگی از لحاظ كیفیت زندگی در مقام دوم جهان قرار دارد.

زبان رسمی اتریش آلمانی است و 98% مردم این کشور به این زبان صحبت میکنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان های کروات،اسلوانیایی و مجارستانی نیز صحبت می کنند.

اتریش با جمعیتی در حدود ۵/۸ میلیون نفر بیش از هر چیز به داشتن مردمی با فرهنگ و با استانداردهای بالای زندگی مشهور است.

دانشگاه های اتریش طیف گسترده ای از رشته های مختلف را ارائه می دهند و یکی از دلایل مورد توجه که باعث ترغیب و جذب بسیاری از افراد از سراسر دنیا به تحصیل در این کشور می شود این است که تحصیل در این کشور، رایگان یا هزینه ی بسیار پایینی دارد.

بنابراین امکانات رفاهی بالا در این کشور و دانشگاه های مطرح و بین المللی باعث شده که بسیاری از افراد، متقاضی تحصیل در این کشور و اخذ اقامت تحصیلی اتریش باشند.

از راه های ورود و مهاجرت به این کشور می توان به : مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج اشاره کرد.

از آنجا که تعداد زیادی از افراد خواهان و مشتاق تحصیل در رشته ی دندانپزشکی هستند، در این نوشتار قصد داریم تا به توضیح مزایای تحصیل در اتریش، شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش و معرفی تعدادی از دانشگاه های این کشور بپردازیم.

مزایای تحصیل در اتریش

امکان تحصیل در دانشگاه های مطرح و بین المللی با بالاترین استانداردهای آموزشی دراتریش

امکان تحصیل رایگان در تمامی مقاطع تحصیلی

امکان انجام کار پاره وقت در حین تحصیل

امکان یادگیری زبان آلمانی قبل از ورود به دانشگاه

امکان اخذ ویزای همراه پس از 6 ماه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی متقاضی بایستی مدارک اتمام دوره ی دبیرستان خود را ارائه دهد و از موارد دیگری که برای پذیرش در رشته ی دندانپزشکی احتیاج است این است متقاضیان قبولی کنکور سراسری ایران را در رشته ی مورد نظر داشته باشند.

همانطور که میدانید تحصیل در گروه علوم پزشکی در اکثر کشورها به زبان اصلی آن کشور است بنابراین ارائه ی b2 زبان آلمانی نیز لازم است.

در صورتی که دانشجو قبولی دانشگاه سراسری و همچنین مدرک زبان آلمانی را نداشته باشد، می تواند از دانشگاه پذیرش مشروط گرفته و به مدت یک سال و نیم در آلمان دوره های زبان آلمانی و تعدادی از دروس علوم پایه را آموزش ببیند و پس از آن در آزمون ورودی این کشور که زبان آلمانی می باشد شرکت کرده و در صورت موفقیت به دانشگاه وارد شود.

البته لازم به ذکر است گذراندن این دوره ی یک و نیم ساله برای دانشجویان هزینه بر است.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در اتریش

مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی یک دوره ی شش ساله است و هزینه ی تحصیل در اینه رشته با توجه به دانشگاه و محل تحصیل متغیر است اما به طور میانگین بین 500 تا 800 یورو می باشد.

معرفی تعدادی از دانشگاه های دندانپزشکی اتریش

دانشگاه علوم پزشکی وین

دانشگاه گراتس

دانشگاه اینسبروک

شما میتوانید با مراجعه به بخش تحصیل پزشکی در اتریش، کار پزشکان در اتریش و همچنین کار دندانپزشکان در اتریش از اطلاعات جامع تر و کامل تری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی مهاجرت تحصیلی به اتریش و تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :