کار پزشکان در آلمان

9 / 10
از 13 کاربر

کار پزشکان در آلمان

شرایط کار پزشکان در آلمان ، شرایط کلی کشور المان، مهاجرت به آلمان و کار در آلمان،معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان، نحوه پیدا کردن و کار پزشکان در آلمان همگی مواردی هستند که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

پیدا کردن کار در آلمان (کار پزشکان در آلمان) و در واقع اخذ ویزای کاری از سفارت کشور آلمان، هر ساله افراد بسیاری را از گروه های فنی و مهندسی و رشته های پزشکی و پیراپزشکی و حتی رشته های دیگر به خود جذب میکند. آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته است و همواره بعد از جنگ جهانی دوم به نیروی کاری احتیاج داشته است؛ هم چنین آلمان از کشورهای برتر و قوی در رشته های پزشکی میبباشد و پزشکان  و دندانپزشکان بسیاری از کشورهای مختلف و حتی از کشورهای اطراف آلمان تمایل به یافتن اجازه طبابت در کشور آلمان میباشند.

کار پزشکان در آلمان

معادل سازی مدارک پزشکان در آلمان

همانطور که در مطالب مربوط به مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کشورهای مختلف ذکر شده است، پزشکان و دندانپزشکان برای به دست آوردن اجازه کار و یا ادامه تحصیل در هر کشوری به غیر از محل تحصیل خود نیاز به طی کردن پروسه معادل سازی متناسب با قوانین آن کشور دارند؛ یعنی باید مدارک تحصیلی خود شخص توسط سازمان های مربوطه در آن کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد که معمولاً برای این کار آزمون های تئوری و عملی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر برای مهاجرت پزشکان به آلمان (کار پزشکان در آلمان) در ادامه پروسه ای را شرح میدهیم که هم در زمان کوتاه تر و هم در به صورت عملی تر امکان پذیر است که مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان را در زمانی کم و با داشتن یک قرارداد کاری فراهم میکند.

ویزای کاری پزشکان برای آلمان

با توجه به این که گرفتن قرارداد کاری به صورت مستقیم برای افراد و از جمله پزشکان و دندانپزشکان امکان پذیر نیست؛ شرکتی در آلمان از دولت آلمان اجازه گرفتن نیروی کاری پزشک و دندانپزشک از اتباع خارجی را یافته است. بدین ترتیب که پزشک با داشتن مدرک اولیه زبان آلمانی با داشتن قرارداد کاری وارد کشوری آلمان شده و در آن جا مشغول به کار میشود.(کار پزشکان در آلمان)

پزشکان و دندانپزشکانی که تمایل به انجام این پروسه دارند، باید بعد از شروع پروسه با مؤسسه بین المللی راد تا حدود 3 و یا 4 ماه بعد مدرک زبان آلمانی A1 را به دست آورند و تا پایان کار ( تا مرحله وقت سفارت) که حدود 7 ماه زمان میبرد، شخص باید به مدرک زبان آلمانی B1  را نیز به دست آورده باشد و همراه با این مدرک و قرارداد کاری وارد کشور آلمان میشود؛ در نظر داشته باشید که مرحله A1 از زبان آلمانی امکان مکالمه و درک عبارات و کلمات ساده زبان آلمانی را فراهم میکند و به هر حال امکان برقرای ارتباط در سطح روزمره با داشتن مدرک A1 وجود دارد؛ اما سطح B1 در زبان آلمانی زمان بیشتری را می طلبد و سطح بالاتری از زبان آلمانی محسوب میشود که امکان درک مطلب را حتی در بحث های تخصصی فراهم میکند و شخص میتواند به صورت روان به زبان آلمانی صحبت کند. سطح B1 زبان آلمانی سومین سطح از سطوح ششگانه زبان آلمانی محسوب میشود.(کار پزشکان در آلمان)

بعد از ورود به آلمان، پزشک و دندانپزشک حدود 6 ماه باید دوره کاروزی و همراه با تسلط یافتن به مدرک زبان آلمانی( درجه B2در زبان آلمانی) را بگذرانند و بعد از آن در مناطقی که توسط این شرکت مشخص شده است، به عنوان پزشک مشغول به کار (کار پزشکان در آلمان) شود و البته بعد از پایان مهلت قرارداد با شرکت مربوطه میتواند در محل های دیگر مشغول به کار گردند.

نکته مهمی که در این ویزا وجود دارد که با توجه به این گرفتن وقت از سفارت آلمان با مشکل مواجه شده است، ولی در این ویزا وقت سفارت به طور مستقیم گرفته میشود و نیازی به ماندن در صف طولانی سفارت آلمان در ایران نیست و پروسه کار برای دریافت این ویزا از ابتدا تا انتهای کار حدود 10 ماه زمان میبرد.(کار پزشکان در آلمان)

لازم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به قسمت های تحصیل پزشکی در آلمان ، تحصیل دندانپزشکی در آلمان ، کار دندانپزشکان در آلمان ، کار پیراپزشکان در آلمان و همچنین معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان از اطلاعات جامع و کاملتری در زمینه ی مهاجرت پزشکان به کشور المان برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان  و کار پزشکان در آلمان از طریق تماس با شماره تلفن های مؤسسه بین المللی راد از مشاوره تحصصی کارشناسان ما بهره ببرید.

نظرات کاربران
محمد فرهادیان ف ... : دکتر
0 0
سلام من دکتر فرهادیان فرد هستم پزشک عمومی و متقاضی ادامه تحصیل در رشته های تخصصی در کشور آلمان هستم. لطفا در این خصوص بنده را راهنمایی کنید. ممنون
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام موسسه ی ما اختتصاصا پروسه ی کاری پزشکان را انجام می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید.
کر : مهاجرت
0 0
سلام من و همسرم دانشجوی سال ۵ پزشکی هستیم میتونین راهنمایی کنین که ما الان به جز یادگیری زبان چه کاری انجام دهیم. ایا لازمه الان کاری انجام بشه ثبت نامی چیزی.... و کی اقدام کنیم برای رفتن؟ طرح رو حتنا باید بریم اینجا یا راهی هست که سریع رفت میخوام اونجا رزیدنت شم و همونجا بمونم ممنون میشم جواب بدین
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام لطفا روی تلگرام این شماره پیام بگذارید تا اطلاعات براتون ارسال بشه. 09210901201
میلاد : مهاجرت سوال
0 0
باسلام بنده متخصص قلب و عروق هستم و سابقه سه سال کار در بیمارستان های کرج رو دارم در دانشگاه جزو دانشجو های ممتاز بودم ولی متاسفانه معدل دیپلم دبیرستان من۱۶هستش می خواستم بدونم این وضعیت دیپلم من در پروسه معادل سازی مدارک من مشکل ساز و مانع گرفتن ویزای کاری پزشکی در آلمان می شود یانه؟چون من شنیدم دانشجو های هایی که دانشگاه های آلمان برای رشته پزشکی پذیرش می کند معدلین ۱۸به بالا هستش پس بعد از معادل سازی مدارک پزشکی و دیپلم من معدل دیپلم من مشکل ساز و مانع می شود یا نه؟سایر شرایط رو دارم و بقیه مواردم خوب هستش فقط این مورد برام نگران کننده است لطفا جواب بدید باتشکر
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام روز بخیر خیلی این مورد بی تئاثیر نیست اما فعالیت های بعدیتون این مورد رو میتونه بپوشونه. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید. 09210901201
پوریا : مهاجرت تحصیلی
0 0
سلام وقتتون‌ بخیر ، من دانشجوی سال چهارم هستم و ایران تحصیل میکنم ، برای خوندن تخصص در خارج از کشور الان چه کارهایی لازمه انجام بدم
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام روزتون بخیر، لطف کنید با شماره های زیر تماس بگیرید. 09210901201-02144124814
اشکان : مهاجرت کاری دندان پزشکی
0 0
سلام وقت بخیر من دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه باکو هستم و قصد مهاجرت کاری به آلمان رو داشتم سوالم اینه که آیا روند معادلسازی مدارک تحصیلی برای اخذ اجازه ی کار مثل ثبت نام دوره های زبات برای آزمون فاخ یا اصلا ثبت نام و شرکت در خود آزمون یا دوره ها و آزمون های تخصصی،شامل هزینه و مبلغی برای شهریه یا پیش قرارداد میشه یا نه؟تا جایی که میدونم به جز یه مبلغ در حد ۳۰۰ یکرک برای کارهای اداری همه چیز رایگانه و حتی در دوره های عملی امکان دریافت حقوق هم هست درسته؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :