تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

10 / 10
از 2 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با داشتن بیش از 310 میلیون نفر جمعیت سومین کشور پر جمعیت دنیاست و از پرجمعیت ترین شهرهای آن می توان به واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس، فیلادلفیا و... اشاره کرد.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌ است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا بواسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم تحصیلی آمریکا و امکانات بسیار ویژه ای که کشور آمریکا در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریکا قرار می دهد، همواره کانون توجه علاقه مندان به تحصیل بوده است.

مهاجرت به آمریکا برای بسیاری از افراد یک رویاست و از آنجا که این کشور مهاجران بسیاری را در خود جای داده است فرصت های زیادی برای پیشرفت در این کشور وجود دارد واز راه های مهاجرت به آمریکا می توان به مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی و مهاجرت تحصیلی اشاره کرد.

از آنجا که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا رویای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی را در سر دارند در این نوشتار قصد داریم به شرح مزایای تحصیل در آمریکا، شرایط تحصیل دندانپزشکی درآمریکا و معرفی تعدادی از دانشگاه های این کشور بپردازیم.

مزایای تحصیل در آمریکا

امکان تحصیل در کشوری با بهترین سیستم آموزشی

مدارک صادر شده از دانشگاه های آمریکا در همه ی دنیا دارای اعتبار است

امکان تحصیل در دانشگاه هایی که بهترین و به روزترین تجهیزات آموزشی را در اختیار دانشچویان می گذارند

امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه های بسیار خوب برای دانشجویانی که شرایط دریافت آن را داشته باشند

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

در مرحله ی اول متقاضیان باید مدرک 12 ساله ی دبیرستان را ارائه دهند و داشتن معدل بالا و همچنین نمرات بالا در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست می تواند تا حد زیادی به متقاضی کمک کند.

ارائه ی مدرک زبان آیلتس با نمره ی حداقل 6.5 برای پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز از الزامات است.

برخلاف تحصیل دندانپزشکی در اروپا، در آمریکا متقاضیان بایستی در ابتدا یک دوره ی 4 ساله ی در رشته ی پیش دندانپزشکی یعنی یک دوره ی لیسانس را در یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی سپری کند مانند رشته ی بیوشیمی، زیست شناسیف شیمی عمومی و ....

بعد از پشت سر گذراندن این دوره متقاضیان باید در آزمون جامعی به نام MCAT شرکت کنند و در صورت قبولی در این آ؟زمون می توانند برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته ی دندانپزشکی اقدام کنند.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی یک دوره ی تقریبا 5 تا 6 ساله است و هزینه ی تحصیل در این کشور به نسبت دانشگاه و محل تحصیل از 30 تا 50 هزار در سال متغیر است.

معرفی تعدادی از بهترین دانشگاه های پزشکی در آمریکا

دانشگاه میشیگان

دانشگاه هاروارد

دانشگاه واشینگتن

دانشگاه بوستون

دانشگاه پنسیلوانیا

لازم به ذکر است که شما میتوانیید با مراجعه به قسمت های تحصیل پزشکی در آمریکا، کار پزشکان در آمریکا، کار دندانپزشکان در آمریکا  از اطلاعات جامع و کاملتری در زمینه ی مهاجرت به آمریکا برخوردار شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای تحصیلی، تحصیل دندانپزشکی در آمریکا و آشنایی هر چه بیشتر با شرایط پذیرش از دانشگاه های این کشور میتوانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با مشاورین متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :