021-44124850

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

9 / 10
از 3 کاربر

بلژیک کشوری سه زبانه ( فرانسوی، هلندی و قسمت کمی آلمانی ) است که نکته ی جالب اینجاست که مساحت این کشور نصف مساحت استان خوزستان است. با این حال بلژیک جزء کشورهای مهم اروپاست و بروکسل شهر فرانسوی زبان پایتخت بلژیک و مقر اصلی اتحادیه ی اروپا می باشد. این کشور از شمال با هلند، از جنوب با فرانسه و از شرق با آلمان مجاورت دارد و مخلوطی از ملیت های مختلف است و از این رواز نقطه نظر فرهنگ بسیار غنی به شمار می رود. کیفیت بالای زندگی شهری و همچنین وجود دانشگاه های معتبر باعث شده همه ساله تعداد زیادی از افراد خواهان تحصیل در این کشور باشند

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

اجازه ی کار دانشجویی به تناسب رشته ی تحصیلی

امکان تحصیل در دانشگاه هایی با رنکینگ بالا

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

امکان تحصیل به زبان هلندی، فرانسه و المانی

تحصیل در رشته های دندانپزشکی و پزشکی با هزینه ی کمتر در قیاس با سایر کشورها

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

اکثر دوره های مرتبط به رشته ی دندانپزشکی به صورت دوره های تئوری، دانش فنی و عملی هستند و موضوعات مورد مطالعه شامل آناتومی، زیست شناسی، مراقبت از بیمار، فارماکولوژی و دوره های خاص دیگر در جنبه های مختلف رشته ی دندانپزشکی می باشند. از الزامات اولیه برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی و همچنین پزشکی داشتن مدرک معتبر پایان دوره ی دبیرستان است.

در کشور بلژیک برای گذراندن دوره ی دندانپزشکی متقاضی باید ابتدا دوره یا مقطع لیسانس را گذرانده و سپس در یک آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت کسب نمره و امتیاز مورد نیاز و مشخص شده می تواند برای مقاطع بالاتر تحصیلی  اقدام کند.

اما از نکات بسیار مهم و یا محدودیت های تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در بلژیک باید به این نکته توجه کرد که حداکثر سن متقاضی برای شرکت در ازمون ورودی و تحصیل در این رشته 23 سال است.

 

مدت و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

طول دوره ی دندانپزشکی در بلژیک 5 سال است و هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه انتخابی و شهر متغیر می باشد. به طور میانگین هزینه ی تحصیل در رشته ی دندانپزشکی چیزی در حدود 2 تا 4 هزار یورو در سال است که می توانید تا حدودی بالاتر نیز باشد.

از نکات مهم دیگر این است که حداکثر سن برای پذیرش در رشته ی دندانپزشکی در کشور بلژیک  23 سال می باشد.

 

معرفی تعدادی از دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در بلژیک

دانشگاه آنتورپ University of Antwerp (متوسط هزینه ی زندگی در این شهر بین 780تا 1200 یورو است)

دانشگاه خنت Ghent University (متوسط هزینه ی زندگی در این شهر بین 750 تا 1200 یورو است)

دانشگاه وریج بروکسل Vrije Universiteit Brussel (متوسط هزینه ی زندگی در این شهر بین 890 تا 1300 یورو است)

دانشگاه لیژه University of Liege (متوسط هزینه ی زندگی در این شهر بین 700 تا 1100 یورو است)

لارم به ذکر است که شما میتوانید با مراجعه به بخش تحصیل پزشکی در بلژیک از اطلاعات بیشتری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته دندانپزشکی در بلژیک از طریق شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی و تخصصی مشاورین موسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده