کار پزشکی در انگلستان

9 / 10
از 7 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 25 مرداد 1402 در ساعت 12 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کار پزشکان در انگلستان

در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر درمان، بسیار مورد توجه پزشکان (مهاجرت کاری پزشکان به انگلستان) بوده و با توجه به این که خدمات و درآمد قابل توجهی برای پزشکان در کشور انگلستان در نظر گرفته شده، مقصد مورد توجهی برای پزشکان، به خصوص پزشکان ایرانی است. برای آشنایی با مدارک، شرایط اخذ ویزا انگلستان و شرایط کار پزشکان در انگلستان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در خصوص کار پزشکان در انگلستان در اختیار شما قرار دهیم.

افرادی که در کشور انگلستان مشغول به تحصیل پزشکی در انگلستان هستند شانس بالایی برای پیدا کردن کارد در این کشور دارند اما این امر به این معنا نیست که افرادی که خارج از این کشور به تحصیل پزشکی مشغول بودند نمیتوانند در کشور انگلستان مشغول به کار پزشکی شود. مهاجرت پزشکان به انگلستان با گذر از آزمون ورودی، شرکت در دوره کارآموزی و دریافت ویزای پزشکی انگلستان امکان پذیر است که در ادامه این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به آنها بپردازیم.

 

مواردی که در این مطلب به انها اشاره میکنیم:

  • شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • مراحل مهاجرت پزشکی به انگلستان و کار پزشکی  انگلستان
  • آزمون های مورد نیاز برای گرفتن تاییدیه GMC
  • پیشنهاد شغلی و اخذ ویزا پزشکی انگلستان
  • درآمد پزشکان در انگلستان
  • اخذ اقامت دائم پزشکی انگلستان
  • ساعات کاری پزشکان در انگلستان
  • مزاياي مهاجرت پزشکان به انگلستان
  • سوالات پر تکرار درباره مهاجرت پزشکان به انگلستان

 

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

برای مهاجرت پزشکی به کشور انگلستان (مهارجت پزشکی به انگلیس)، پزشکان چه عمومی و چه متخصص نیاز به دریافت مجوز فعالیت از شورا عمومی پزشکی (General Medical Council) GMC دارند. اگر پزشکان مدارک خود را خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده باشند، این مدارک باید ابتدا به تایید کشور انگلستان برسد. پس پزشکان قبل از دریافت مجوز کار از GMC ممکن است نیاز به معادل سازی مدارک پیدا کنند. همانطور که میدانید روابط اجتماعی یکی از ارکان مهم در مهاجرت است و داشتن مدرک زبان آیلس 6.5 از مدارک الزامی به حساب می آید.همچنین پزشکان باید آزمون ورودی PLAB را پشت سر گذاشته باشند و دوره کار آموزی خود را نیز سپری کرده باشند. در غیر این صورت پزشکان باید یک دوره کار آموزی 1 یا 2 ساله را قبل از شروع کار، در کشور انگلستان سپری کنند. پس با داشتن تمامی این موارد و مورد تایید بودن مدارک، پزشکان موفق به کسب مجوز از طرف GMC میشوند.

 

 

مراحل مهاجرت پزشکی به انگلستان و کار پزشکی به انگلستان

مراحل مهاجرت پزشکی به انگلستان(مهاجرت پزشکی انگلیس) و کار پزشکی در انگلستان (کار پزشکی انگلیس) دارای مراحل مختلفی است که به شرح زیر است:

 

اخذ مدرک زبان

داشتن یکی از دو مدرک زبان آیلس یا مدرک زبان OTE از الزامات و قدم اول مهاجرت پزشکی به انگلستان است.

 

شرکت در آزمون ورودی PLAB

پزشکان نیاز به شرکت در یک آزمون ورودی به نام PLAB دارند. این آزمون دارای دو بخش هست که بخش اول آزمون میتواند در کشور های مختلف انجام شود اما مرحله دوم آزمون که آزمون عملی به حساب می آید فقط در کشور انگلستان قابل انجام است.

 

درخواست کار در انگلستان

یکی از معیار های GMC برای صدور مجوز کار پزشکان، نوع و موقعیت درخواست کار پزشکان در انگلستان است. پس باید در این مورد توجه زیادی شود.

 

ثبت نام و تایید صلاحیت از GMC

این تاییدیه سه نوع مختلف دارد:

تاییدیه موقت

تاییدیه موقت (Provisional registration) برای پزشکان تازه فارغ‌التحصیل شده است که باید یک سال دوره کارآموزی را بگذرانند. پزشکان با این شرایط، اجازه کار در انگلستان را ندارند اما با تکمیل یک سال دوره کارآموزی می‌توانند صلاحیت خود را از طریق شورای عمومی پزشکی انگلستان دریافت کنند.

 

تاییدیه کامل پزشکان

پزشکان برای دریافت تاییدیه کامل باید تحصیلات و دوره کارآموزی خود را به ‌طور کامل چه در انگلستان و چه در خارج از انگلستان گذرانده باشند. در این نوع تاییدیه متقاضیان باید به صورت حضوری به شورای پزشکی عمومی انگلستان مراجعه کرده و برای ارائه مدارک خود و ثبت عکس اقدام کنند.

 

تاییدیه پزشکان متخصص

پزشکان متخصص نیز علاوه بر دریافت مجوز فعالیت از طریق GMC و تکمیل دوره کارآموزی، باید یکی از گواهی‌های زیر را دریافت کرده باشند:

*       گواهی تکمیل آموزش تخصص (CCT)

*       گواهی تایید صلاحیت تخصصی (CESR)

پزشکانی که هنوز در دوره کارآموزی ‌GMC شرکت نکرده و درخواست شرکت در این دوره را دارند باید درخواست خود را طبق دستورالعمل های موجود برای پزشک عمومی و متخصص در CESR  ثبت کنند.

 

تاییدیه پزشکان عمومی

از سال ۲۰۰۶ به بعد تمامی پزشکانی که قصد کار به‌عنوان پزشک عمومی را دارند باید صلاحیتی تحت عنوان GP درخواست کنند. برای شرکت در دوره کار آموزی پزشکی عمومی در انگلستان باید برای گواهی صلاحیت ثبت عملکرد عمومی (CEGPR) درخواست شود. این درخواست امکان ورود و ثبت نام در GP را می‌دهد.

 

دریافت پیشنهاد شغلی از انگلستان (Job offer)

این پیشنهاد کاری باید از طرف یک کارفرمای بریتانیایی باشد و شخص با داشتن این پیشنهاد شغلی اقدام به  اخذ ویزا کند. همچنین باید بدانید که پیشنهاد شغلی باید دارای شرایطی نیز باشد:

*       حقوق مناسبی برای نیروی کار در نظرگرفته شده باشد.

*       متقاضی سطح زبان خوبی داشته باشد.

*       متقاضی مجوز کار در انگلستان را اخذ کرده باشد.

*       پیشنهاد کار دارای آزمون کار بازار مقیم (RLMT) باشد (مگر اینکه معافیت هایی داشته باشد).

*       کارفرما یک حامی دارای مجوز سطح 2 بریتانیا باشد و گواهی حمایت ارائه نماید.

*       تمکن مالی کافی برای هزینه های زندگی در قالب پرینت بانکی به سفارت ارائه شود.

 

آزمون های مورد نیاز برای گرفتن تاییدیه GMC

در بالا به آزمون های مورد نظر اشاره شد اما حالا میخوهیم بررسی دقیق تری راجب این آزمون ها انجام دهیم. در ابتدای روند مهاجرت اشاره شد که باید مدرک زبان خود را دریافت کرد زیرا برقراری ارتباط با کارفرما، همکاران و همچنین بیماران بسیار مهم خواهد بود. دو آزمون زبان مورد تایید GMC است که اولین آنها که در واقع میتوان گفت معروفترین آزمون زبان دنیا نیز هست یعنی آزمون آیلس است. دارا بود نمره 6.5 در آزمون آیلس حداقل نیاز برای شروع پروسه مهاجرت پزشکی به کشور انگلستان است. اما آزمون آیلس تنها آزمون مورد تایید GMC نیست و آزمون OET نیز وجود دارد. این آزمون منحصرا برای افرادی قصد فعالیت در حوزه کادر درمان و یا مهاجرت کادر درمان را دارند، طراحی شده است که متقاضیان باید حداقل سطح B (LEVEL B) را در هر مهارت این آزمون به دست آورند.اما پس از پشت سرگذاشتن آزمون زبان و دریافت مدرک آن پزشکان نیاز به دریافت مدرک دیگری نیز دارند. آزمون PLAB که توسط GMC طراحی شده است و برای اخذ تاییدیه و مجوز کاری پزشکان الزامی است. آزمون PLAB درارای دو بخش آزمون تئوری و آزمون عملی است. آزمون تئوری میتواند در کشور های دیگری به جز کشور انگلستان انجام شود اما آزمون عملی حتما باید در کشور انگلستان انجام شود. دربخش اول آزمون PLAB شرکت کنندگان سه ساعت زمان برای پاسخ به 180 سوال 5 گزینه ای دارند. این آزمون برای ارزیابی مهارت های  تشخیص، تحقیق، مدیریت و تمرین در زمینه پزشکی بالینی است. اما بخش دوم آزمون PLAB که فقط در انگلستان و در مراکز کلینیکی GMC انجام میشود یک آزمون 8 دقیقه ای، صحنه سازی شده است. هدف از این آزمون بازتاب مشکلات درمانی در قالب صحنه سازی است.

 

پیشنهاد شغلی و اخذ ویزا پزشکی انگلستان

برای پزشکان سه نوع ویزا در نظر گرفته شده است که این سه نوع عبارت اند از:

  • ویزا Tier 1 انگلستان: این نوع ویزا فرصت کار در انگستان را برای پزشکان خارج از حوزه های آموزشی را فراهم میکند.
  • ویزا Tier 2  انگلستان: این نوع ویزا برای پزشکانی است که از کشور انگلستان پیشنهاد کار داشته باشند.
  • ویزا Tier 3  انگلستان: این ویزا به پزشکان اجازه دو سال کار در انگلستان را میدهد.

ویزا مد نظر برای مهاجرت پزشکان ویزا Tier 2 است که به پزشکان اجازه اقامت 5 ساله را میدهد. این نوع ویزا به کسانی تعلق میگیرد که یک پیشنهاد شغلی از طرف شورای پزشکی انگلستان (NHS) داشته باشند. کارفرمایی که به متقاضی جاب آفر می‌دهد به ‌عنوان اسپانسر فرد در این ویزا شناخته خواهد شد و صدور نامه اسپانسرشیپ نیز ضروری است.

 

مدارک مورد نیاز برای  اخذ ویزا Tier 2 انگلستان:

  • مدارک شناسایی
  • پیشنهاد شغلی
  • پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • فیش های پرداختی هزینه ویزا
  • مدرک تحصیل پزشکی
  • گواهی تمکن مالی (1280 پوند برای 28 روز متوالی در حساب بانکی شخص)

 

هزینه ویزا پزشکان برای مهاجرت به انگلستان:

  • ویزا اقامت کمتر از 3 سال: 247 پوند
  • ویزا اقامت بیشتر از 3 سال: 479 پوند
  • درآمد پزشکان در انگلستان

درآمد پزشکان با توجه به سن، تخصص، موقعیت شغلی، جنسیت و موقعیت مکانی بیمارستان یا مطب متفاوت باشد. اما بصورت کلی درآمد سالانه پزشکان در انگلستان ۷۶.۳۰۰ پوند (۹۲۳۷۰ دلار) است. جدول زیر در آمد پزشکان در انگلیس با توجه به موقعیت شغلی را نشان میدهدهمچنین تجربه کاری نیز برای، درآمد پزشکان انگلستان بسیار با اهمیت است. جدول زیر میانگین درآمد پزشکان به تفکیک سال کاری را نشان میدهد.

 

اخذ اقامت دائم پزشکی انگلستان

پزشکان دارای ویزا Tier 2، اجازه تمدید ویزا خود پس از اتمام اعتبار آن را دارند. پس از 5 سال اقامت در انگلستان، پزشکان، واجد شرایط دریافت اقامت دائم انگلستان میشوند. پس از دریافت اقامت دائم انگلستان فرد، اجازه تحصیل، کار و زندگی بدون نیاز به تمدید ویزا به فرد داده میشود. همچنین بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم فرد، برای دریافت شهروندی و پاسپورت انکلستان نیز اقدام کند.

 

ساعات کاری پزشکان در انگلستان

ساعات کاری برای پزشکان در انگلستان از ۸ صبح الی ۶.۳۰ عصر است اما می‌تواند براساس فعالیت‌های پزشکان متغیر باشد. برای مثال پزشک جراح می‌تواند خارج از ساعات کاری یا در روزهای تعطیل به انجام جراحی‌ بپردازد.پزشکان اجازه مرخصی نیز دارند اما اگر بیشتر از 2 سال این مرخصی طول بکشد، پزشکان باید دوباره در دوره کارآموزی شرکت کنند.

 

مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان

 بدون شک انگلستان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت پزشکان خارجی می‌تواند باشد. شهرت انگلستان برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت، انجام تحقیقات برتر در زمینه پزشکی و برنامه‌های سطح بالای آموزشی به محبوبیت انگلستان به‌عنوان مقصدی برای پزشکان کمک کرده‌اند. مزایای مهاجرت پزشکان به انگلستان شامل موارد زیر می‌شود:

  • درآمد بالای پزشکان در انگلستان (درامدپزشکان متخصص)
  • امکان برخورداری از درآمد حتی در دوران کارآموزی
  • امکان برخورداری از کمک‌هزینه برای گذراندن دوره‌های کارآموزی پزشکی
  • امکان گرفتن مرخصی بارداری برای زنان باردار به‌مدت ۱ سال و برای مردان به‌مدت ۲ هفته
  • امکان گرفتن ۱۸ هفته مرخصی برای آماده سازی فرزندان زیر ۱۸ سال
  • بازنشستگی از شورای پزشکی انگلستان (NHS) که دارای مزیت‌های زیادی است.
  • دریافت کوپن و تخفیف پزشکی از (NHS) برای خرید کالا

 

آیا ویزا همراه انگلستان، برای پزشکان صادر میشود؟

بله، این امکان به پزشکانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند داده میشود تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود به انگلستان ببرند.

 

آیا داشتن مدرک زبان برای مهاجرت پزشکی به انگلستان الزامی است؟

بله، داشتن یکی از دو مدرک زبان آزمون آیلس(حداقل نمره 6.5) یا آزمون OET (حداقل Level B)

برای دریافت مجوز کار پزشکی انگلستان باید در چه آزمونی شرکت کرد؟

باید در آزمون PLAB که آزمونی دو مرحله ای است شرکت کنید و نمرات و امتیازات لازم را کسب کنید.

 

در انتها پیشنهاد میشود در صورتی که به اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت به انگلستان نیاز دارید با مشاورین ما درموسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره نیز دریافت کنید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...