تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

9 / 10
از 1 کاربر

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

جمهور ی مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور یکی از 15 مقصد گردشگری در جهان است. این کشور عضو اتحادیه ی اروپا و اتحادیه ی شینگن می باشد. کشور مجارستان از سمت شرق با کشور رومانی، از سمت شمال با کشور اسلواکی و اوکراین، و از سمت جنوب با اسلوونی و کرواسی هم مرز است و با توجه به شرایط نسبتا راحت مهاجرت به این کشور مانند ثبت شرکت، اخذ ویزای سرمایه گذاری، اخذ ویزای کاری و اخذ ویزای تحصیلی گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. در مطلب زیر به توضیح شرایط تحصیل در رشته ی دندانپزشکی در این می پردازیم.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مزیت تحصیل در مجارستان

اگر تبدیل شدن به یک پزشک همیشه رویای شما بوده اما در کشور خودتان نمی توانید به این رویا برسید می توانید تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را در کشور مجارستان در نظر داشته باشید. این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

در حال حاضر تحصیل در کشور مجارستان ایده آل دانشجویان خارجی است زیرا زبان تدریس درهمه ی رشته های تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی،رشته های علوم انسانی و...  انگلیسی می باشد و مدارک دانشگاه های این کشور با توجه به قدمت دانشگاه های آن در تمامی کشورهای جهان معتبر می باشد.

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شینگن بوده و مهاجرین می توانند بدون ویزا و به راحتی به کشورهای دیگر حوزه شینگن مانند فرانسه، اتریش، آلمان،....سفر نمایند.

هزینه تحصیل به خصوص در رشته های داروسازی و علوم انسانی بسیار پایین می باشد.

عدم محدودیت سنی برای تحصیل در همه ی رشته های تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان شخص متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند که این آزمون ها سالی یک بار در دانشگاه هایی که دوره های پزشکی را ارائه می دهند برگراز می شود و درصد قبولی شخص بستگی به دانش تحصیلی و میزان تسلط وی به زبان انگلیسی دارد. آزمون ورودی دانشگاه ها به صورت معمول در بخش نوشتاری و شفاهی می باشند. بخش نوشتاری یک آزمون دو و نیم ساعته از دروسی چون شیمی، زیست شناسی، انگلیسی و ... است و بخش شفاهی ان به صورت یک مصاحبه توسط اساتید انجام می گردد.

مدت زمان و هزینه ی تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

شهریه دانشگاه های دندانپزشکی بسته به دانشگاه انتخابی شخص متفاوت می باشد و به صورت معمول تحصیل در رشته ی دندانپزشکی پنج ساله می باشد  و هزینه ی این دوره چیزی در حدود  16000دلار  سالیانه است.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان مجارستان

تعدادی از دانشگاه های مورد تایید موارد زیر می باشد:

University of Szeged (دانشگاه سگد):

سگد چهارمین شهر بزرگ مجارستان است و مهمترین دانشگاه این شهر دانشگاه علوم پزشکی سگد می باشد. این دانشگاه از مهمترین گزینه ها برای تحصیل در مجارستان است و سطح علمی بسیار بالایی دارد.

University of pecs (دانشگاه پچ):

این دانشگاه یکی از قدیمیترین دانشگاه های این کشور می باشد که جایگاه برجسته ای در سطح بین المللی نیز دارد. تحصیل در رشته دندانپزشکی به سه زبان انگلیسی، آلمانی و مجارستانی ارائه می شود.

Semmelwies university (دانشگاه سملوایز):

این دانشگاه در سال 1365 تاسیس شده است و هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف می باشد. این دانشگاه کاملا مورد تایید ایران میباشد و از نظر علمی در دنیا جایگاه ویژه ای دارد.

شما میتوانید با مراجعه به بخش تحصیل پزشکی در مجارستان از اطلاعات بیشتری در زمینه ی تحصیل پزشکی در خارج از کشور برخوردار شوید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته دندانپزشکی در مجارستان از طریق شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی و تخصصی مشاورین موسسه بین المللی راد بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :