پزشکی در آمریکا

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 مرداد 1401 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی (پزشکی و دندانپزشکی) در ایالات متحده از نظر زمان، هزینه و تلاش فکری بسیار چالش برانگیز است. معیارهای پذیرش بسیار دقیق و آموزش بسیار فشرده است، اما پس از فارغ التحصیلی، دانش آموزان مهارت هایی را دارند که به نیازمندان کمک کنند و تغییری واقعی در زندگی مردم ایجاد کنند. این به خودی خود ارزش ساعت ها کار سخت را دارد. دانشجویان بین المللی که دوست دارند به مردم کمک کنند و با تجربیات جدید و چالش برانگیز مواجه می شوند، ممکن است بخواهند تحصیل پزشکی در ایالات متحده را در نظر بگیرند. مسیر طولانی و سخت است، اما پاداش آن دانشجویانی که می خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند، شغلی مطمئن و پردرآمد است که می توانند به آن افتخار کنند.

 

تحصیل پزشکی در آمریکا

برخلاف تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل پزشکی در ایالات متحده به طور کلی پس از اتمام چهار سال تحصیل در مقطع کارشناسی آغاز می شود که شامل رعایت الزامات دوره پیش پزشکی همراه با اخذ مدرک لیسانس (B.A.) در هر موضوعی است. الزامات (پیش نیازها) برای تحصیل پزشکی در UASA از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، اما تقریباً همیشه شامل زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی به عنوان دروس اصلی علوم است. برخی از مدارس همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که شما در کلاس‌های علوم انسانی، انگلیسی، ریاضی و علوم نیز شرکت کنید،

تحصیل پزشکی دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا یک دوره 4 ساله است که به دو بخش تقریباً مساوی تقسیم می شود: پیش بالینی (شامل دروس آموزشی در علوم پایه) و بالینی (کارآموزی متشکل از چرخش در بخش های مختلف یک بیمارستان آموزشی). این برنامه بسته به دانشکده پزشکی به دکترای پزشکی استئوپاتیک (D.O.) یا دکترای پزشکی (M.D.) منتهی می شود. هر دو مدرک به دارنده این امکان را می دهند که پس از تکمیل یک برنامه اقامت معتبر، به طبابت بپردازند. پیش نیاز اصلی داشتن مدرک لیسانس در زیست شناسی، شیمی یا سایر رشته های مرتبط با پزشکی است.

 

تعداد کمی از دانشکده‌های پزشکی برنامه‌های محدودی را پس از دبیرستان ارائه می‌کنند که تحصیل در مقطع کارشناسی را با آموزش پزشکی ترکیب می‌کنند. دانش آموزان بر اساس مدارک دبیرستانی خود به طور موقت در این برنامه ها پذیرفته می شوند و در صورتی که عملکرد آنها رضایت بخش باشد، اجازه پیشرفت تا مدرک M.D را دارند. این برنامه به طور کلی شش یا هفت سال طول می کشد و پذیرش در آن برای دانشجویان خارجی بسیار رقابتی است.

 

داوطلب دانشجوی پزشکی همچنین باید آزمون MCAT را که مخفف آزمون پذیرش کالج پزشکی است، تکمیل کرده باشد. این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسئله، نوشتن واضح و همچنین سنجش دانش دانش آموز از مفاهیم مختلف علمی را تعیین می کند. نمره خوب در MCAT کلید ورود به یک دانشکده پزشکی خوب است.فرصت های بسیار کمی برای دانشجویان خارجی برای اخذ مدرک دکترای پزشکی در ایالات متحده وجود دارد. دانشکده‌های پزشکی آمریکا دوبرابر تعداد درخواست‌های شهروندان واجد شرایط ایالات متحده را دریافت می‌کنند و بسیاری از دانشکده‌های پزشکی تحت حمایت عمومی طبق قانون موظفند فقط ساکنان ایالت را بپذیرند.

 

دانشجوی بین‌المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی در ایالات متحده باید در نظر داشته باشد که متأسفانه برای دانشجویان محلی در مضیقه خواهد بود زیرا کالج‌های دارای بودجه عمومی موظفند بخشی یا تمام بودجه دولتی خود را برای دانشجویان ساکن ایالت مدرسه بگذارند. این عمدتاً برای اطمینان از وجود پزشکان کافی برای این منطقه است، اما می تواند دانشجویان بین المللی را در روند انتخاب در یک نقطه ضعف بزرگ قرار دهد. شما همیشه می توانید برای دانشگاه های خصوصی درخواست دهید، اما، البته، اینها گران تر خواهند بود. هر دانش آموز باید مزایا و معایب هر انتخابی را که در دسترس است بسنجید و برای مدرسه ای که برای او مناسب است درخواست دهد. اکثر موسسات از دانشجویان خارجی می خواهند که حداقل دو سال آخر تحصیل در مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه های ایالات متحده گذرانده باشند. تعداد فزاینده ای از دانشکده های پزشکی نیاز به مدرک لیسانس از دانشکده های ایالات متحده دارند و مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که نرخ پذیرش بسیار پایین برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

 

درخواست پذیرش برای تحصیل پزشکی در آمریکا

برای ورود به دانشکده پزشکی در ایالات متحده، دانشجوی بین المللی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی (لیسانس)،
  • نمرات در MCAT،
  • توصیه نامه ها،
  • فعالیت های فوق برنامه،
  • ویژگی های شخصی و
  • تعهد به پزشکی

اکثر دانشکده‌های پزشکی به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهند تا از طریق خدمات درخواست کالج پزشکی آمریکا (AMCAS) در صورتی که مدرک دکتری پزشکی را دنبال می‌کنند یا انجمن کالج‌های آمریکای کالج‌های خدمات درخواست پزشکی استئوپاتی (AACOMAS) در صورتی که دکترای پزشکی استئوپاتی را دنبال می‌کنند، درخواست دهند. درجه. استفاده از این خدمات به شدت توصیه می شود، زیرا باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. نه اینکه برخی از دانشکده های پزشکی دولتی دانشجوی بین المللی نمی پذیرند.

 

اقامت پزشکی در آمریکا

هر یک از تخصص های پزشکی برنامه درسی مخصوص به خود را ایجاد کرده است که مدت و محتوای دوره های رزیدنتی لازم برای تمرین در آن تخصص را مشخص می کند. برنامه ها از سه سال بعد از دانشکده پزشکی برای پزشکی داخلی تا پنج سال برای جراحی تا هفت تا هشت سال برای جراحی مغز و اعصاب متغیر است. این شامل سال های تحقیقاتی نمی شود که ممکن است از یک تا چهار سال طول بکشد اگر دکترا. مدرک دنبال می شود هر برنامه آموزشی تخصصی یا شامل یک سال کارآموزی برای برآوردن الزامات مجوز دولتی است، یا تصریح می کند که یک سال کارآموزی قبل از شروع برنامه در سال دوم تحصیلات تکمیلی تکمیل شود.

 

شهریه تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا جزو گران ترین رشته های دنیاست. با توجه به اینکه هیچ کمک مالی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد، داوطلب دانشجوی آینده باید ثابت کند که حدود 25000 دلار در سال دارد. همچنین اکثر دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی که دانشجوی بین المللی می پذیرند خصوصی هستند و شهریه سالانه حدود 40000 دلار است.شهریه مدارس دولتی و خصوصی دانشگاه های پزشکی در ایالات متحده 10 حدود 10 سال پیش می تواند تا 35000 و 50000 دلار در سال باشد.در شهریه سالانه، دانشجویان باید در طول تحصیل خود در ایالات متحده هزینه های زندگی خوبی نیز داشته باشند.دانشجویی که بتواند هزینه های بالای برنامه های دانشکده پزشکی و هزینه های زندگی را بپردازد و شانس ورود به دانشکده پزشکی ایالات متحده را داشته باشد، پس از اخذ مدرک پزشکی از ایالات متحده آمریکا، تقریباً در هر جایی می تواند تمرین کند.

 

 

جایگزینی برای تحصیل پزشکی در ایالات متحده آمریکا

 اکثر دانشکده های پزشکی در ایالات متحده بسیار گران هستند و پذیرش بسیار چالش برانگیز است. بیشتر آن، برخی از دانشکده های پزشکی دولتی در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین المللی پزشکی صندلی ندارند و نرخ پذیرش برای دانشجویان مقیم ایالات متحده بیش از 50٪ نیست.به عنوان جایگزین، اکثر دانشجویان ایالات متحده و دانشجویان بین المللی به دانشکده های دانشگاه پزشکی خارج از کشور می روند. در میان محبوب ترین مدارس دانشگاهی خارج از کشور، آنها دانشکده های دانشگاه پزشکی در شرق اروپا (رومانی، بلغارستان، لهستان، مجارستان، چک، اوکراین، و روسیه و غیره)، کارائیب، چین، ایتالیا و مالت و آلمان هستند.

 

اکثر دانشکده های پزشکی در این کشورها بسیار ارزان هستند، ورود به آن آسان است (بدون نیاز به مدرک لیسانس، دوره های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، بهداشت عمومی، دامپزشکی و غیره) برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. مدرک پزشکی، تازه یا آلمانی، در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. آموزش پیش پزشکی و آزمون MCAT برای پذیرش در دانشکده های پزشکی خارج از کشور در اروپا ضروری نیست. دیپلم دبیرستان کافی است. حتی اگر برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی را در یک رشته پزشکی برگزار کنند. به عنوان زیست شناسی، شیمی و فیزیک، دیگران بر اساس سوابق تحصیلی خود دانشجو می پذیرند.

 

در نهایت نیز اگر به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...