درباره کشور کانادا

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1402 در ساعت 13 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کانادا کشوری در آمریکای شمالی است. ده استان و سه سرزمین آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته و 9.98 میلیون کیلومتر مربع (3.85 میلیون مایل مربع) را در بر می گیرد و از نظر مساحت دومین کشور بزرگ جهان است. مرز جنوبی و غربی آن با ایالات متحده ، که 8 هزار و 891 کیلومتر امتداد دارد ، طولانی ترین مرز زمینی دو ملیتی جهان است. پایتخت کانادا اتاوا است و سه منطقه بزرگ شهری آن تورنتو ، مونترال و ونکوور است.
هزاران سال است که بومیان مختلف به طور مداوم درکشور کانادا زندگی می کنند. از قرن شانزدهم میلادی ، لشکرکشی های انگلیس و فرانسه شروع شده است . آنها کاوش کردند و بعداً در امتداد سواحل آتلانتیک مستقر شدند. در نتیجه درگیری های مسلحانه مختلف ، فرانسه تقریباً تمام مستعمرات خود را در سال 1763 در آمریکای شمالی واگذار کرد. در سال 1867 ، با اتحادیه سه مستعمره آمریکای شمالی انگلیس از طریق کنفدراسیون ، کانادا به عنوان سلطه فدرال چهار استان تشکیل شد. این امر جمع آوری استانها و سرزمینها و روند افزایش خودمختاری از انگلستان را آغاز كرد. این استقلال گسترده در اساسنامه وست مینستر در سال 1931 برجسته شد و با قانون کانادا در سال 1982 به اوج خود رسید ، که موجب قطع آثار وابستگی قانونی به پارلمان انگلیس شد.

 

دولت در کانادا

کانادا در سنت وست مینستر یک دموکراسی پارلمانی و یک سلطنت مشروطه است. رئیس دولت این کشور نخست وزیر است - که به واسطه توانایی خود در کنترل اعتماد مجلس عوام منتخب صاحب منصب می شود - و توسط فرماندار کل منصوب می شود ، به نمایندگی از پادشاه ، که به عنوان رئیس دولت خدمت می کند. این کشور یک قلمرو مشترک المنافع است و به طور رسمی در سطح فدرال دو زبانه است. این رتبه در بالاترین اندازه گیری های بین المللی در مورد شفافیت دولت ، آزادی های مدنی ، کیفیت زندگی ، آزادی اقتصادی و آموزش قرار دارد. این کشور یکی از نژادهای متنوع و چندفرهنگی در جهان است که محصول مهاجرت گسترده از بسیاری از کشورهای دیگر است. رابطه طولانی مدت کانادا با ایالات متحده تأثیر بسزایی در اقتصاد و فرهنگ آن داشته است.

کانادا که کشوری کاملاً پیشرفته است ، هفدهمین بالاترین درآمد اسمی سرانه در سطح جهان و شانزدهمین بالاترین رتبه در شاخص توسعه انسانی را دارد. اقتصاد پیشرفته آن دهمین اقتصاد بزرگ در جهان است که عمدتاً متکی به منابع طبیعی فراوان و شبکه های تجاری بین المللی بسیار پیشرفته است. کانادا بخشی از چندین نهاد یا گروه مهم بین المللی و بین دولتی از جمله سازمان ملل ، ناتو ، جی 7 ، گروه ده ، جی 20 ، توافق نامه ایالات متحده - مکزیک - کانادا ، کشورهای مشترک المنافع ، سازمان بین المللی فرانکوفونی است ، همایش همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه و سازمان کشورهای آمریکایی میباشد.
از نظر مساحت کل (شامل آبهای آن) ، کشورکانادا بعد از روسیه دومین کشور بزرگ در جهان است. با این حال ، تنها با مساحت خشکی ، کانادا در رده چهارم قرار دارد ، زیرا بیشترین سهم دریاچه آب شیرین در جهان را دارد. این کشور که از اقیانوس اطلس در شرق ، در امتداد اقیانوس منجمد شمالی به شمال و اقیانوس آرام در غرب کشیده شده است ، ( km2 3،855،100 مایل مربع) قلمرو را در بر می گیرد. کانادا همچنین دارای زمین دریایی وسیع است ، با طولانی ترین خط ساحلی جهان 243042 کیلومتر (151019 مایل). کانادا علاوه بر اشتراک بزرگترین مرز زمینی جهان با ایالات متحده - در طول 8891 کیلومتر (5525 مایل) - از مرز دریایی با گرینلند در شمال شرقی و کلکسیون خارج از کشور از سنت پیر و میکلون در جنوب شرقی مشترک است. کشور کانادا همچنین شمالی ترین شهرک جهان یعنی ایستگاه هشدار نیروهای کانادایی در نوک شمالی جزیره اِلزمیر واقع شده است - عرض جغرافیایی 82.5 درجه شمالی - که 817 کیلومتر (508 مایل) از قطب شمال فاصله دارد.

 

جغرافیای کانادا

جغرافیای فیزیکی کانادا بسیار متنوع است. جنگلهای بورئال در سراسر کشور غالب است ، یخ در مناطق شمال قطب شمال و از طریق کوههای راکی برجسته است ، و چمنزارهای نسبتاً هموار کانادا در جنوب غربی کشاورزی تولیدی را تسهیل می کنند. دریاچه های بزرگ رودخانه سنت لورنس (در جنوب شرقی) را تغذیه می کند ، جایی که مناطق کم ارتفاع میزبان بسیاری از تولیدات اقتصادی کانادا است. کانادا دارای بیش از 2000000 دریاچه است - 563 مورد از آنها بیش از 100 کیلومتر مربع (39 مایل مربع) هستند - که حاوی بیشتر آب شیرین جهان است. همچنین یخچالهای طبیعی با آب شیرین در کوههای راکی کانادا ، کوههای ساحلی و کوردیلای قطب شمال وجود دارد. کانادا از لحاظ زمین شناسی فعال است ، دارای زمین لرزه ها و آتشفشان های بالقوه فعال ، به ویژه توده کوه میگر ، کوه گاریبالدی ، توده کوه کایلی و مجموعه آتشفشانی Mount Edziza است.
کانادا به پانزده اکو منطقه زمینی و دریایی تقسیم شده است. این اکوزونها بیش از 80000 گونه طبقه بندی شده از حیات وحش کانادا را شامل می شوند که تعداد مساوی هنوز رسماً شناسایی یا کشف نشده اند. به دلیل فعالیت های انسانی ، گونه های مهاجم و مسائل زیست محیطی در کشور ، در حال حاضر بیش از 800 گونه در معرض خطر از بین رفتن هستند. بیش از نیمی از چشم انداز کانادا سالم و نسبتاً عاری از توسعه انسانی است. جنگل حفره ای کانادا بزرگترین جنگل دست نخورده روی زمین در نظر گرفته می شود که تقریباً 3000000 km2 (1،200،000 sq mi) توسط جاده ها ، شهرها یا صنایع مزاحم نیست. از زمان پایان آخرین دوره یخبندان ، کانادا از هشت منطقه جنگلی مجزا تشکیل شده است ، با 42 درصد از مساحت زمین خود را جنگل پوشانده است (تقریبا 8 درصد از زمین های جنگلی جهان).

تقریباً 12.1 درصد از اراضی خشك و آب شیرین كشور مناطق حفاظت شده است كه از این میان 11.4 درصد به عنوان مناطق حفاظت شده تعیین شده است. تقریباً 13.8 درصد از آبهای سرزمینی آن صرفه جویی می شود ، از جمله 8.9 درصد به عنوان مناطق حفاظت شده تعیین می شود. اولین پارک ملی کانادا ، پارک ملی بانف که در سال 1885 تاسیس شده است ، 6641 کیلومتر مربع (2564 مایل مربع) زمین کوهستانی را شامل می شود ، دارای یخچال های طبیعی و زمینه های یخی ، جنگل های مخروطی مخروطی و مناظر کوهستانی است. قدیمی ترین پارک استانی کانادا ، پارک استانی Algonquin که در سال 1893 تاسیس شده است ، مساحت 765345 کیلومتر مربع (2955.01 مایل مربع) را جنگل های قدیمی رشد می کند و دارای بیش از 2400 دریاچه و 1200 کیلومتر جویبار و رودخانه است. Lake Superior National Marine Conservation Area بزرگترین منطقه حفاظت شده از آب شیرین در جهان است که تقریباً 10 هزار کیلومتر مربع (3900 متر مربع) بستر دریاچه دارد ، آب شیرین آن و خط ساحلی مربوط به 60 کیلومتر مربع (23 مایل مربع) جزایر و سرزمین اصلی را پوشش می دهد. بزرگترین منطقه ملی حیات وحش ملی کانادا منطقه ملی حیات وحش دریایی جزایر اسکات است که 11570.65 کیلومتر مربع (4467.45 مایل مربع) مساحت دارد ، زیستگاه تولید مثل و لانه سازی حیاتی را برای بیش از 40 درصد پرندگان دریایی بریتیش کلمبیا محافظت می کند. 18 ذخیره گاه زیست کره یونسکو در کانادا مساحت 235000 کیلومتر مربع (91000 مایل مربع) را پوشش می دهد.

 

آب و هوای کانادا

متوسط دما در زمستان و تابستان درکشور کانادا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. زمستان ها می تواند در بسیاری از مناطق کشور ، به ویژه در مناطق داخلی و استانهای Prairie ، که دارای آب و هوای قاره ای هستند ، سخت باشد ، جایی که میانگین دمای روزانه نزدیک به −15 درجه سانتیگراد (5 درجه فارنهایت) است ، اما ممکن است به زیر 40 C برسد ( −40 درجه فارنهایت) با وزش شدید باد. در مناطق غیر ساحلی ، برف می تواند تقریباً شش ماه از سال زمین را بپوشاند ، در حالی که در مناطقی از شمال برف می تواند در تمام طول سال ادامه داشته باشد. ساحلی بریتیش کلمبیا دارای آب و هوایی معتدل و زمستانی معتدل و بارانی است. در سواحل شرقی و غربی ، متوسط درجه حرارت بالا معمولاً در دمای پایین 20 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) است ، در حالی که بین سواحل ، متوسط دمای بالای تابستان از 25 تا 30 درجه سانتیگراد (77 تا 86 درجه فارنهایت) ، با دما در بعضی از مکانهای داخلی گاهی اوقات از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) فراتر می رود.
بیشتر قسمتهای شمالی کانادا تحت پوشش یخ و یخ زدگی است. با این حال ، آینده یخ زدایی نامشخص است ، زیرا قطب شمال در نتیجه تغییر آب و هوا در کانادا سه برابر متوسط جهانی گرم شده است. از سال 1948 متوسط دمای سالانه کانادا بر روی زمین 1.7 درجه سانتی گراد (3.1 درجه فارنهایت) گرم شده است ، و تغییرات آن از 1.1 به 2.3 درجه سانتیگراد (2.0 تا 4.1 درجه فارنهایت) تغییر کرده است. میزان گرمایش در شمال و چمنزارها بیشتر بوده است. در مناطق جنوبی کانادا ، آلودگی هوا از کانادا و ایالات متحده - ناشی از ذوب فلزات ، سوزاندن ذغال سنگ به تأسیسات برق و انتشار خودروها - منجر به باران اسیدی شده است ، که به شدت بر آبراهه ها ، رشد جنگل ها و بهره وری کشاورزی تأثیر می گذارد.

 

اقتصاد کانادا

کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان از سال 2018 است ، با تولید ناخالص داخلی اسمی تقریباً 1.73 تریلیون دلار آمریکا. این یکی از کم فاسدترین کشورهای جهان است ، و با داشتن اقتصاد کاملاً جهانی ، یکی از ده کشور برتر تجارت جهان می باشد.کشور کانادا دارای رتبه اقتصادی مختلط بالاتر از ایالات متحده و بیشتر کشورهای اروپای غربی در شاخص آزادی اقتصادی بنیاد میراث فرهنگی است و سطح نسبتاً پایین اختلاف درآمد را تجربه می کند. متوسط سرانه درآمد قابل استفاده خانوار در کشور "بسیار بالاتر از میانگین OECD" است. بورس اوراق بهادار تورنتو نهمین بزرگترین بورس اوراق بهادار در جهان از نظر سرمایه بازار است که بیش از 1500 شرکت با سرمایه ترکیبی بیش از 2 تریلیون دلار آمریکا در آن لیست شده است.
در سال 2018 ، تجارت کالاها و خدمات کانادا به 1.5 تریلیون دلار CA رسید. صادرات کانادا در مجموع بیش از 585 میلیارد دلار CA بود ، در حالی که کالاهای وارداتی آن بیش از 607 میلیارد دلار CA بود ، که تقریبا 391 میلیارد دلار CA از 211 میلیارد دلار از ایالات متحده ، 216 میلیارد دلار از منابع غیر آمریکایی صادر شده است. در سال 2018 ، کانادا 22 میلیارد دلار کالای CA و کسری خدمات 25 میلیارد دلار CA با کسری تجاری مواجه بود.
از اوایل قرن 20 ، رشد بخشهای تولیدی ، معدنی و خدماتی کانادا کشور را از یک اقتصاد روستایی به یک اقتصاد شهری و صنعتی تبدیل کرده است. مانند بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته ، اقتصاد کانادا تحت سلطه صنعت خدمات است که حدود سه چهارم نیروی کار این کشور را به کار گرفته است. با این حال ، کانادا از نظر اهمیت بخش اصلی خود در بین کشورهای پیشرفته غیر معمول است ، که در آن جنگلداری و صنایع نفت از برجسته ترین مولفه ها هستند.
ادغام اقتصادی کانادا با ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. توافق نامه تجارت محصولات خودرو در سال 1965 مرزهای کانادا را برای تجارت در صنعت تولید خودرو گشود. کانادا با داشتن بالاترین سرانه در جهان در اتحادیه های اعتباری دارای بخش بانکی مشارکتی قوی است.
کانادا یکی از معدود کشورهای پیشرفته ای است که صادرکننده خالص انرژی است. اقیانوس اطلس کانادا دارای ذخایر گسترده گاز طبیعی دریایی است و آلبرتا همچنین میزبان منابع بزرگ نفت و گاز است. وسعت ماسه های نفتی آتاباسکا و سایر دارایی ها باعث می شود که کانادا 13 درصد از ذخایر جهانی نفت داشته باشد که سومین سهم بزرگ جهان پس از ونزوئلا و عربستان است. کانادا علاوه بر این یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. چمنزارهای کانادایی یکی از مهمترین تولیدکنندگان جهانی گندم ، کلزا و سایر غلات است. وزارت منابع طبیعی فدرال آماری را در مورد صادرات عمده خود ارائه می دهد. این کشور صادر کننده برجسته روی ، اورانیوم ، طلا ، نیکل ، پلاتینوئیدها ، آلومینیوم ، فولاد ، سنگ آهن ، ذغال سنگ کک ، سرب ، مس ، مولیبدن ، کبالت و کادمیوم است. بسیاری از شهرهای شمال کانادا ، که کشاورزی در آنها دشوار است ، به دلیل وجود معادن نزدیک یا منابع چوبی ، پایدار هستند. کانادا همچنین دارای بخش تولید قابل توجهی است که در جنوب انتاریو و کبک متمرکز است ، و اتومبیل و هوانوردی از صنایع به ویژه مهمی برخوردار هستند.

 

تحصیلات در کانادا

تحصیلات در کانادا در بیشتر موارد به صورت عمومی ارائه می شود ، بودجه و تحت نظارت دولت های فدرال ، استانی و محلی تأمین می شود. آموزش و پرورش در حوزه قضایی استان است و این برنامه درسی تحت نظارت استان است. تحصیلات در کانادا به طور کلی به دوره ابتدایی تقسیم می شود و پس از آن تحصیلات متوسطه و تحصیلات متوسطه دنبال می شود. آموزش به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در اکثر نقاط کانادا موجود است. استان ها و سرزمین های کانادا مسئول تأمین آموزش هستند. کانادا تعداد زیادی دانشگاه دارد که تقریباً همه آنها از بودجه عمومی تأمین می شوند. دانشگاه لاوال که در سال 1663 تاسیس شد ، قدیمی ترین موسسه تحصیلات تکمیلی در کانادا است. بزرگترین دانشگاه دانشگاه تورنتو با بیش از 85000 دانشجو است. چهار دانشگاه به طور منظم در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند ، یعنی دانشگاه تورنتو ، دانشگاه بریتیش کلمبیا ، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مک مستر ، در مجموع 18 دانشگاه در 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
طبق گزارش سال 2019 OECD ، کانادا یکی از تحصیلکرده ترین کشورها در جهان است. این کشور از نظر تعداد بزرگسالان دارای تحصیلات عالی رتبه اول را در سراسر جهان دارد ، با بیش از 56 درصد بزرگسالان کانادایی حداقل یک مقطع کارشناسی دانشگاه را گذرانده اند. کانادا حدود 5.3 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند. این کشور سرمایه گذاری زیادی در آموزش عالی (بیش از 20000 دلار آمریکا برای هر دانش آموز) اختصاص می دهد. از سال 2014 ، 89 درصد بزرگسالان 25 تا 64 ساله معادل مدرک دبیرستان را کسب کرده اند ، در حالی که میانگین OECD ، 75درصد است.
سن تحصیلات اجباری بین 5-7 تا 16-18 سال است ، به میزان سواد بزرگسالان 99 درصد کمک می کند. در سال 2002 ، بیش از 60000 کودک در خانه تحصیل کرده اند. در سال 2002 ، 43 درصد کانادایی های 25 تا 64 ساله تحصیلات متوسطه داشته اند. برای افراد 25 تا 34 ساله ، میزان تحصیلات بعد از متوسطه به 51 درصد رسیده است. برنامه ارزیابی دانشجویان بین المللی نشان می دهد دانشجویان کانادایی عملکردی کاملاً بالاتر از میانگین OECD دارند ، به ویژه در ریاضیات ، علوم و خواندن ، دانش و مهارت کلی نوجوانان 15 ساله کانادایی را به عنوان ششمین بهترین در جهان است. کانادا کشوری با عملکرد عالی OECD در زمینه خواندن سواد ، ریاضیات و علوم با میانگین نمره دانش آموزان 523.7 در مقایسه با میانگین 493 در سال 2015 OECD است

 

زبان کانادا

طبق سرشماری سال 2016 کانادا ، بزرگترین منشأ قومی کشور که خود گزارش داده کانادایی است (32 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد) ، به دنبال آن انگلیسی (18.3 درصد) ، اسکاتلندی (13.9 درصد) ، فرانسوی (13.6 درصد) ، ایرلندی (13.4 درصد) ، آلمانی (9.6 درصد) ، چینی (5.1 درصد) ، ایتالیایی (4.6 درصد) ، ملل اول (4.4 درصد) ، هند (4.0 درصد) و اوکراینی (3.9 درصد). [352] 600 دولت یا باند ملل متحد شناخته شده وجود دارد که در مجموع 1525565 نفر را شامل می شود. جمعیت بومی در کانادا تقریباً دو برابر میزان ملی در حال رشد است و چهار درصد از جمعیت کانادا در سال 2006 ادعای هویت بومی کردند. 22.3 درصد دیگر از جمعیت به اقلیت قابل مشاهده غیر بومی تعلق داشتند. در سال 2016 ، بزرگترین گروه های اقلیت قابل مشاهده شامل جنوب آسیا (5.6 درصد) ، چینی (5.1 درصد) و سیاه (3.5 درصد) بودند. بین سالهای 2011 و 2016 ، جمعیت اقلیت قابل مشاهده 18.4 درصد افزایش یافته است. در سال 1961 ، کمتر از دو درصد از جمعیت کانادا (حدود 300000 نفر) اعضای گروه های اقلیت قابل مشاهده بودند. در محاسبات آماری کانادا اقوام بومی اقلیت قابل مشاهده نیستند.
تقریبا 98 درصد کانادایی ها می توانند به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند: انگلیسی - 56.9٪
انگلیسی و فرانسوی - 16.1٪
فرانسوی - 21.3٪
منطقه کم جمعیت (کمتر از 0.4 نفر در هر کیلومتر مربع)
زبانهای زیادی توسط کانادایی ها مورد استفاده قرار می گیرد که انگلیسی و فرانسوی (زبانهای رسمی) به ترتیب تقریباً 56 درصد و 21 درصد زبان کانادایی زبان مادری هستند. از زمان سرشماری سال 2016 ، بیش از 7.3 میلیون کانادایی زبان غیر رسمی را به عنوان زبان مادری خود ذکر کرده اند. برخی از رایج ترین زبان های اول غیر رسمی شامل چینی (1227680 زبان اول) ، پنجابی (501680) ، اسپانیایی (458850) ، تاگالوگ (431385) ، عربی (419895) ، آلمانی (384040) و ایتالیایی (375645) . دولت فدرال کانادا دوزبانه رسمی را اجرا می کند ، که مطابق با بخش 16 منشور حقوق و آزادی کانادا و قانون زبانهای رسمی فدرال توسط کمیسر زبان های رسمی اعمال می شود. انگلیسی و فرانسوی در دادگاه های فدرال ، پارلمان و در همه نهادهای فدرال از وضعیت برابر برخوردار هستند. در صورت تقاضای کافی ، شهروندان حق دارند خدمات دولت فدرال را به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی دریافت کنند و اقلیت های زبان رسمی مدارس خود را در تمام استان ها و مناطق تضمین می کنند.
منشور زبان فرانسه در سال 1977 زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی کبک تأسیس کرد. اگرچه بیش از 85 درصد کانادایی های فرانسوی زبان در کبک زندگی می کنند ، تعداد قابل توجهی از فرانکوفون ها در نیوبرانزویک ، آلبرتا و مانیتوبا وجود دارد. انتاریو بیشترین جمعیت فرانسوی زبان را در خارج از کبک دارد. نیوبرانزویک ، تنها استان رسمی دوزبانه ، دارای اقلیت آکادیایی فرانسوی زبان است که 33 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد. همچنین در جنوب غربی نوا اسکوشیا ، در جزیره کیپ برتون و از طریق جزیره مرکزی و غربی پرنس ادوارد خوشه های آکادیان وجود دارد.
استانهای دیگر به هیچ وجه زبان رسمی ندارند ، اما فرانسوی علاوه بر انگلیسی به عنوان زبان آموزش ، در دادگاه ها و سایر خدمات دولتی استفاده می شود. مانیتوبا ، انتاریو و کبک اجازه صحبت به زبان انگلیسی و فرانسوی را در مجالس قانونگذاری استان دارند و قوانین به هر دو زبان وضع می شود. در انتاریو ، زبان فرانسه از نظر حقوقی دارای وضعیت قانونی است ، اما کاملاً رسمی نیست. 11 گروه زبانی بومی وجود دارد که از بیش از 65 زبان و گویش متمایز تشکیل شده است. چندین زبان بومی در سرزمینهای شمال غربی دارای وضعیت رسمی هستند. اینوکیتوتوت زبان اکثریت در نوناووت است ، و یکی از سه زبان رسمی در سرزمین به شمار می رود.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...