مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 اسفند 1402 در ساعت 11 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در این نوشتار قصد داریم در یک مطلب کلی مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک جهت کار و یا ادامه تحصیل در رشته های تخصصی را بررسی کنیم و مواردی که در این پروسه اهمیت دارد را به تفکیک بررسی نماییم.

 

مواردی که در این نوشتار بررسی میشود به شرح زیر است:

  • دانمارک چگونه کشوری هست؟
  • چرا پزشکان و دندان پزشکان و پرستاران برای مهاجرت  کشوردانمارک را انتخاب میکنند؟
  • پروسه انجام کار برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران جهت مهاجرت به دانمارک چیست؟
  • شرایط برگزاری کلاسهای زبان دانمارکی چگونه هست؟
  • شرایط برگزاری دوره های کارورزی برای پرستاران و پزشکان و دندان پزشکان به چه صورت میباشد؟
  • زمان مورد نیاز برای پروسه مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک چقدر میباشد؟
  • ویزای دریافت شده از این روش چند سال هست؟
  • کاریابی در دانمارک برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به چه صورت میباشد؟
  • تحصیل در دوره های تخصصی برای پزشکان و دندان پزشکان به چه صورت میباشد؟
  • امتحانات معادل سازی برای پزشکان و دندان پزشکان در دانمارک به چه صورت میباشد؟
  • آیا پرستاران امتحانات معادل سازی دارند؟
  • زمان کارورزی برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران چقدر میباشد؟
  • هزینه های زندگی در دانمارک چقدر هست؟
  • آیا برای همراهان یک پزشک یا پرستار ویزای مهاجرتی به دانمارک صادر میگردد؟
  •  مزایای مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک چیست؟

مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک

دانمارک چگونه کشوری هست؟

دانمارک کشوری در اروپای شمالی و در بخش اسکاندیناوی میباشد. همسایگان دانمارک ، آلمان، نروژ و سوئد میباشد.

کشور دانمارک از نظر آب و هوایی جزو کشورهایی میباشد که آب و هوای نسبتا متعادل تری نسبت به بقیه کشورهای اسکاندیناوی دارد. بخش اعظم این کشور، در کنار دریا میباشد و همین مسئله باعث تعدیل آب و هوای کشور دانمارک میباشد.

کشور دانمارک از نظر شاخص های رفاه اجتماعی در صدر کشورهای جهان هست و معمولا در سالهای مختلف رتبه اول تا سوی را دارا میباشد.

کشور دانمارک از نظر مالیات ها دارای مالیات های بالایی هست که به هیچ وجه نگران کننده نیست زیرا پروسه دریافت مالیات و نحوه هزینه مالیات بسیار شفاف هست و مردم کشور دانمارک از پرداخت مالیات به هیچ وجه ناراضی نمی باشند زیرا میدانند که این مالیات صرف رفاه و بیمه خود شهروندان میگردد. همچنین مردم کشور دانمارک در سالهای اخیر در بین خوشحالترین مردمان جهان جای دارند.

مهاجرت به دانمارک

چرا پزشکان و دندان پزشکان و پرستاران برای مهاجرت  کشوردانمارک را انتخاب میکنند؟

همانطور که در بالا گفته شد کشور دانمارک از نظر شاخص هایی که برای زندگی به خصوص زندگی کودکان در نظر گرفته میشود، کشور بسیار خوبی میباشد، علاوه بر آن مهمترین مسئله این است که هم اکنون کشور دانمارک نیاز به نیروهای پزشکی و پیرا پزشکی دارد و همین نیاز به پزشکان و سایر نیروهای بخش پزشکی باعث شده است که بازار کار مساعدتری برای نیروهای خارجی وجود داشته باشد، به طوری که پزشکان و پرستاران بعد از معادل سازی جذب بازار کار میگردند و معمولا از شرایط کاری خوبی بهره مند میشوند. بازار کار مناسب و غیر اشباع دانمارک برای پزشکان و دندان پزشکان و پرستاران راحتی کاریابی و یافتن شغل برای این افراد را دارد.

علاوه بر این مزایای دیگری نیز برای مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران برای دانمارک وجود دارد که در قسمت مزایای مهاجرت به دانمارک در انتهای همین نوشتار ذکر شده است.

 

پروسه انجام کار برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران جهت مهاجرت به دانمارک چیست؟

همان طور که میدانید برای مهاجرت رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، معادل سازی مدارک الزامی میباشد. منظور از معادل سازی مدارک هم سه بخش زیر میباشد:

1-    یادگیری زبان کشور مزبور که در این مورد یادگیری زبان دانمارکی یا دنیش میباشد.

2-    گذراندن امتحان یا امتحانات معادل سازی

3-    گذراندن دوره های کارورزی

معادل سازی مدارک پزشکان و دندان پزشکان شامل هر سه مورد فوق میباشد. بدین صورت که ابتدا شخص باید زبان دانمارکی را تا سطح 3 بیاموزد و مدرک زبان دانمارکی را دریافت نماید. بعد از گذراندن زبان دانمارکی میبایستی امتحانی که مربوط به رشته پزشکی و یا دندان پزشکی میباشد را بگذرانند و سپس در دروه کارورزی شرکت نمایند و دوره را با تایید یک استاد (attend) به پایان برسانند. در نظر داشته باشید که دوره های کارورزی برای پزشکان عمومی بین 6 ماه تا یک سال و برای پزشکان متخصص حداقل 18 ماه میباشد.

در مورد کیفیت و کمیت امتحان پزشکی نیز در قسمت بعدی توضیح میدهیم.

معادل سازی برای مدارک پرستاران نیز فقط شامل دو مرحله میباشد. 1- مرحله زبان آموزی و 2- مرحله کارورزی

بدین معنی که پرستاران در دانمارک هیچ امتحانی جهت معادل سازی ندارند و پس از آموزش زبان و گذراندن دوره کارورزی جذب بازار کار میشوند.

 

شرایط برگزاری کلاسهای زبان دانمارکی چگونه هست؟

 کلاسهای زبان دانمارکی در کشور دانمارک برای پزشکان و پیراپزشکان توسط شهرداری ها برگزار میشود این کلاسها به صورت رایگان میباشد و افراد نسبت به سطح زبانی که آموزش دیده اند در رده های مختلف رده بندی میشوند. چنانچه شخصی با سطح زبان دانمارکی صفر بخواهد این زبان را آموزش ببیند زمانی معادل 15 ماه نیاز هست. که البته کسانی که قبل از مهاجرت به دانمارک تا حدی این زبان را آموزش میبینند زمان کوتاه تری را نیاز دارند.

 

شرایط برگزاری دوره های کارورزی برای پرستاران و پزشکان و دندان پزشکان به چه صورت میباشد؟

همان طور که گفته شد دوره های کارورزی معمولا در بیمارستانها و یا کلینیک ها در دانمارک و زیر نظر یک استاد (attend) برگزار میشود این دوره ها برای پزشکان و دندان پزشکان عمومی و پرستاران حدود 6 ماه تا یک سال و برای پزشکان و دندان پزشکان متخصص حداقل 18 ماه میباشد. افراد در دوره های کارورزی در دانمارک حقوق دریافت میکنند. میزان حقوق دریافتی برای پزشکان و دندان پزشکان و پرستاران در دانمارک بین 2000 تا 2500 یورو میباشد که حقوق نسبتا خوبی محسوب میشود. همچنین بر اساس گفته همکاران پزشک یا پرستار این دوره معمولا دوره جذابی میباشد چون علاوه بر دریافت حقوق در این دوره شخص دارای شخصیت اجتماعی مطلوبی میباشد.

 

زمان مورد نیاز برای پروسه مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک چقدر میباشد؟

زمانی که برای پروسه مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک  مورد نیاز هست در برهه های زمانی مختلف متفاوت میباشد. این پروسه در زمان درج این مقاله (که تیر ماه سال 1399 مصادف با جولای 2020 میباشد) برای پزشکان و دندان پزشکان حدود 16 ماه و برای پرستاران حدود 6 ماه میباشد.

در نظر داشته باشید این زمان یک زمان تقریبی میباشد. ولی موسسه راد تمام تلاش خود را به کار میگیرد که این پروسه برای  پزشکان و دندان پزشکان و پرستاران خواستار مهاجرت به دانمارک کوتاه تر گردد.

 

ویزای دریافت شده از این روش چند سال هست؟

مدت زمان ویزای مهاجرتی دانمارک برای پزشکان و دندان پزشک که از این طریق دریافت میشود، در ابتدا یک ویزای سه ساله میباشد که پس از طی شدن 3 سال به شرط ارائه مدارک زبان دانمارکی ، این ویزا به مدت 2 سال دیگر تمدید میشود. در واقع زمان 3 ساله ابتدایی فرصتی  برای یادگیری و آموزش زبان دانمارکی هست و چنانچه شخص در این مدت بتواند مدرک زبان را دریافت نماید، ویزای مهاجرتی دانمارک به مدت 2 سال دیگر تمدید میگردد تا شخص بتواند امتحان پزشکی و دوره کارورزی خود را طی کند. بدیهی هست که هر چقدر شخص پروسه زبان آموزی را زودتر طی نماید سریعتر به اقامت دائم خواه رسید.

و اما مدت ویزای مهاجرتی دانمارک برای پرستاران و سایر رشته های پیراپزشکی فرصتی 3 ساله میباشد.

 

کاریابی در دانمارک برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به چه صورت میباشد؟

با توجه به این مسئله که کشور دانمارک این نوع ویزا را در اختیار متقاضیان قرار داده و همچنین کلاس زبان به صورت رایگان ارائه مینماید و در دوره کارورزی نیز به متقاضیان حقوق پرداخت میکند نشان دهنده این موضوع میباشد که به نیروی کاری پزشک و پرستار نیاز دارند. پس به نظر میرسد که پروسه کاریابی کار چندان دشواری نباشد. البته اطلاعات و رزومه شخص و شایستگیها و کارآیی افراد در این زمینه هم تاثیر گذار هست، که خوشبختانه پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران ایرانی از کارآیی بسیاری برخوردار هستند و این موضوع در کاریابی افراد بسیار موثر و اثر بخش میباشد.

 

تحصیل در دوره های تخصصی برای پزشکان و دندان پزشکان به چه صورت میباشد؟

چنانچه پزشکان و دندان پزشکان مدارک پزشکی و دندان پزشکی خود را در دانمارک به تایید برسانند و به عنوان یک پزشک و یا دندان پزشک مدارکشان معادل سازی شود، علاوه بر این که شخص میتواند وارد بازار کار گردد، این موقعیت نیز فراهم هست که شخص بتواند در دوره های رزیدنتی و به عبارتی دوره های تخصصی تحصیل نماید. به طور کلی معمولا تحصیل در رشته های تخصصی در دانمارک برای خار جی ها ممنوعیت ندارد. در ضمن تحصیل در دوره های تخصصی به عنوان کار تلقی میشود و شخص حقوق دریافت میکند. دوره های تخصصی در دانمارک در رشته های مختلف دارای زمانهای متفاوت میباشد ولی حداقل این دوره ها زمان سه ساله را نیاز دارد.

 

امتحانات معادل سازی برای پزشکان و دندان پزشکان در دانمارک به چه صورت میباشد؟

همان طور که قبلا گفته شد پزشکان و دندان پزشکان بعد از پروسه زبان آموزی و ارائه مدرک زبان دانمارکی میبایستی در امتحانی که مربوط به علوم پزشکی ( دندان پزشکی ) میباشد شرکت نمایند.

برای شرکت در این آزمون منابعی معرفی میگردد و از همان منابع نیز امتحان به عمل میآید. در نظر داشته باشید که امتحان هم به صورت کتبی و هم به صورت عملی برگزار میگردد.

لازم به ذکر است که این امتحان سالیانه 2 و یا 3 بار برگزار میگردد که زمانهای برگزاری امتحانات در ژانویه هر سال مشخص میگردد.

چنانچه در مورد کیفیت و کمیت برگزاری این امتحانات سوالی داشتید میتوانید با مشاورین موسسه تماس بگیرید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

 

آیا پرستاران امتحانات معادل سازی دارند؟

پرستاران در دانمارک جهت معادل سازی مدارک پرستاری خود نیاز به طی کردن هیچ امتحانی ندارند و تنها کافی هست که مدرک زبان دانمارکی را ارائه نمایند و در دوره های کارورزی که با حقوق همراه هست شرکت نمایند و بعد از آن وارد کار و حرفه پرستاری میگردند، و به عنوان پرستار مشغول به کار و فعالیت میشوند.

 

زمان کارورزی برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران چقدر میباشد؟

زمان کارورزی برای پزشکان و دندان پزشکانی که قصد دارند پروسه مهاجرتی به دانمارک داشته باشند و مدارک خود را معادل نمایند بین 6 ماه تا یک سال میباشد. البته این مدت برای پزشکان و دندان پزشکان عمومی میباشد و برای افرادی که دارای تخصص میباشند و مایل هستند تخصص آنان نیز معادل سازی گردد و به عنوان پزشک متخصص وارد بازار کار گردند این پروسه طولانی تر میباشد و معمولا زمان 18ماهه در نظر گرفته میشود.

لازم به ذکر است که پزشکان، دندان پزشکان و پیراپزشکان در دوره کارورزی حقوق دریافت مینمایند.

 

هزینه های زندگی در دانمارک چقدر هست؟

همان طور که میدانید در طی دوره معادل سازی برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران مرحله زبان آموزی و مرحله کارورزی وجود دارد. و همان طور که گفته شد متقاضیان پروسه مهاجرتی به دانمارک در دوره کارورزی حقوق دریافت میکنند ولی لطفا در نظر داشته باشید که در دوره زبان آموزی شخص حقوقی دریافت نمیکند. این صحیح هست که دوره های زبان به صورت رایگان برگزار میگردد ولی به هر جهت هزینه زندگی به عهده خود افراد میباشد.

هزینه زندگی یک فرد در دانمارک بین 800 تا 1000 یورو میباشد که به کیفیت زندگی شخص و همچنین به شهری که برای زندگی انتخاب کرده است بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که زندگی یک خانواده 4 نفره ، 4 برابر نیست و معمولا هزینه ها سرشکن میگردد.

 

آیا برای همراهان یک پزشک یا پرستار ویزای مهاجرتی به دانمارک صادر میگردد؟

در مورد ویزای همراهان باید گفته شود که همراهان نیز ویزا را درست مثل نفر اصلی دریافت میکنند. البته در نظر بگیرید که منظور از ویزای همراهان ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال و در برخی مواقع زیر 21 سال میباشد.

 

مزایای مهاجرت پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک چیست؟

اگر به طور جمع بندی شده بخواهیم مزایای ویزای مهاجرتی پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران را در دانمارک برشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1-    پروسه شفاف میباشد.

2-    نیازی به ارائه مدرک زبان در شروع کار نیست و فرصت زبان آموزی در کشور مقصد به افراد متقاضی داده میشود.

3-    کلاسهای آموزش زبان در دانمارک رایگان میباشد.

4-    متقاضیان(پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران) در دوره کارورزی حقوق دریافت میکنند.

5-    همراهان همزمان به فرد متقاضی ویزا دریافت میکنند.

6-    بیمه درمانی متقاضیان (پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران) و همراهان آنان در دانمارک رایگان میباشد.

7-    تحصیل فرزندان متقاضیان (پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران) در دانمارک رایگان میباشد.

8-    پروسه معادل سازی پروسه به نسبت ساده ای میباشد. ( در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا و استرالیا)

9-    همسر شخص متقاضی (پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران) ویزای کاری دریافت میکنند.

 

در این نوشتار به اختصار سعی گردید که پروسه مهاجرتی پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران به دانمارک توضیح داده شود. بدیهی هست که در ذهن خوانند گان محترم سوالات بسیاری نیز ایجاد میگردد، که این امر بسیار طبیعی میباشد. لطفا برای دریافت مشاوره کامل در مورد مهاجرت به دانمارک و یا سایر کشورها با مشاورین موسسه راد تماس بگیرید و از مشاوره ها و راهنمایی آنان بهره مند گردید.

نظرات کاربران
نجیب سرفرازی : سلام من دانشجوی سال آخر پزشکی هستم . تحت ...
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...