معرفی اسپانیا و مهاجرت به این کشور

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 فروردین 1403 در ساعت 13 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسپانیا، کشوری واقع در جنوب غربی اروپاست و این کشور حدود 85 درصد شبه جزیره ایبری را که با همسایه کوچکتر خود پرتغال مشترک است ، اشغال می کندواسپانیا کشوری پر از قلعه های سنگی ، کوه های پوشیده از برف ، بناهای بزرگ و شهرهای پیشرفته است که همگی این کشور را به یک مقصد دلخواه سفر تبدیل کرده است.
این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی متنوع است و این کشور بعد از فرانسه دومین کشور بزرگ در اتحادیه اروپاست و حدود 440 میلیون اسپانیایی زبان در سراسر جهان وجود دارد.
اسپانیا با بیش از 47.3 میلیون نفر جمعیت ، ششمین کشور پرجمعیت اروپا و چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت اسپانیا و بزرگترین شهر این کشور مادرید است. سایر مناطق مهم شهری شامل بارسلون ، والنسیا ، سویل ، ساراگوسا ، مالاگا ، مورسیا ، پالما ، و بیلبائو می باشند و حدود 6.5 میلیون نفر در بیشتر مناطق مادرید زندگی می کنند ، در حالی که 5.5 میلیون نفر در بیشتر مناطق بارسلونا زندگی می کنند.
جمعیت اسپانیا در سال 2019 به اوج خود رسید و برای اولین بار در تاریخ 47 میلیون نفر را پشت سر گذاشت. تراکم جمعیت این کشور ، با 91.4 نفر در هر کیلومتر مربع ، کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی است ، با این حال ، بر اساس تراکم مناطق مسکونی بالاترین جمعیت واقعی در اروپا را دارد ، به استثنای پایتخت این کشور مادرید که از پرجمعیت ترین مناطق اسپانیا می باشد.در طول قرن بیستم جمعیت اسپانیا دو برابر شد ، اما به دلیل مهاجرت داخلی گسترده از مناطق روستایی به شهرهای صنعتی ، الگوی رشد بسیار ناهموار بود.
در واقع در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 ، جمعیت اسپانیا دو برابر شد و پس از آن زمان ، میزان زاد و ولد در دهه 1980 کاهش یافت و بسیاری از جمعیت شناسان ، نرخ باروری بسیار پایین اسپانیا را با نبود سیاست حمایت از خانواده در این کشور مرتبط دانسته اند. اسپانیا کمترین هزینه را برای حمایت از خانواده در تمام کشورهای اروپای غربی هزینه می کند 0.5٪ از تولید ناخالص داخلی.بر اساس آمار ارائه شده توسط دولت اسپانیا تا ژانویه 2011 حدود ، 5،730،667 ساکن خارجی در اسپانیا زندگی می کردند. از این تعداد ، بیش از 860،000 رومانیایی و 760،000 نفر مراکشی بودند در حالی که تعداد اکوادورها حدود 390،000 نفر بود.

 

درباره زبان مردم اسپانیا

اسپانیایی زبان رسمی 18 کشور آمریکایی است (آرژانتین ، بولیوی ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دومنیکن ، اکوادور ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، و ونزوئلا)
اگرچه بسیاری از افراد ساکن در آمریکای جنوبی و مرکزی از زبانهای بومی هند به عنوان اولین زبان خود استفاده می کنند ، زبان اسپانیایی همچنان در این منطقه در حال گسترش و استفاده است.تعداد تخمینی افرادی که به زبان اسپانیانی گویش می کنند (به عنوان زبان اول و یا به عنوان زبان دوم) به ترتیب اهمیت عددی به شرح زیر است:
مکزیک ، 110 میلیون کلمبیا ، 41 میلیون نفر آرژانتین ، حدود 40 میلیون نفر اسپانیا ، بیش از 38 میلیون نفر ونزوئلا ، حدود 27 میلیون نفر پرو ، 26 میلیون نفر شیلی ، بیش از 16 میلیون نفر اکوادور ، بیش از 14 میلیون نفر کوبا ، حدود 11 میلیون نفر گواتمالا ، تقریبا 10 میلیون بولیوی ، بیش از 8 میلیون نفر جمهوری دومنیکن ، بیش از 8 میلیون نفر ال سالوادور ، حدود 6 میلیون نفر هندوراس ، 6 میلیون نیکاراگوئه ، تقریبا 6 میلیون نفر پاراگوئه ، بیش از 4 میلیون نفر کاستاریکا ، حدود 4 میلیون نفر. پورتوریکو ، بیش از 3 میلیون نفر اروگوئه ، بیش از 3 میلیون نفر پاناما ، 3 میلیون گینه استوایی.

 

اقتصاد کشور اسپانیا

اقتصاد سرمایه داری اسپانیا چهاردهمین اقتصاد بزرگ در سراسر جهان و چهارمین اقتصاد اتحادیه اروپا میباشد.نرخ بیکاری در ژوئن 2017 حدودا، 17.1 درصد بود که این رقم در مقایسه با استانداردهای اتحادیه ی اروپا رقم بالایی به حساب می آید.
در اواسط 1990 اقتصاد اروپا تا حدودی شروع به رشد کرد و نرخ بیکاری بالای اسپانیا تا حدودی کاهش یافت.از دهه 1990 برخی از شرکت های اسپانیایی وضعیت چند ملیتی پیدا کردند و اغلب فعالیت های اقتصادی خود را گسترش دادند، شرکت های اسپانیایی همچنین فعالیت های خود را به کشورهای آسیایی از جمله هند و چین گسترش دادند.

در سال 2015 اسپانیا هشتمین کشور بزرگ تولید کننده خودرو در جهان و دومین تولید کننده خودرو در اروپا پس از آلمان بود.تا سال 2016 ، صنعت خودرو 8.7 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را در بر می گرفت و حدود 9 درصد از صنعت تولید این کشور را به خود اختصاص داده بود.در سال 2017 ، اسپانیا با ثبت 82 میلیون گردشگر برای پنجمین سال متوالی رکورد جذب گردشگر را حفظ کرد و این کشور دومین کشور پر بازدید در جهان می باشد و مقر سازمان جهانی جهانگردی در مادرید واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی اسپانیا ، سواحل بسیار زیبا، چشم اندازهای متنوع ، میراث تاریخی ، فرهنگ پر جنب و جوش و زیرساخت های عالی ، صنعت جهانگردی این کشور را در بین بزرگترین صنعت ها در جهان قرار داده است. در پنج دهه گذشته ، گردشگری در اسپانیا رشد کرده و به دومین کشور پربازدید در جهان تبدیل شده است.

 

تعداد مهاجران اسپانیا

طبق آمار رسمی اسپانیا ، 5.4 میلیون ساکن خارجی در اسپانیا در سال 2020 وجود داشته است.طبق داده های ارائه شده در سال 2011 ، بیش از 860،000 رومانیایی ، حدود 770،000 نفر مراكشی ، حدود 390،000 نفر انگلیسی و 360،000 نفر اكوادورایی به اسپانیا مهاجرت کردند و از دیگر جوامع خارجی قابل توجه میتوان به کلمبیا ، بولیوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، بلغاری و چینی ها اشاره کرد.بیش از 200000 مهاجر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا و عمدتاً سنگالی ها و نیجریه ها نیز در اسپانیا زندگی می کنند.در داخل اتحادیه اروپا ، اسپانیا پس از قبرس دارای درصد بالاترین میزان مهاجرت است.تعداد مهاجران در اسپانیا از 500،000 نفر در سال 1996 به 5.2 میلیون نفر در سال 2008 از مجموع 46 میلیون نفر جمعیت رسیده است در واقع ، اسپانیا بزرگترین جذب کننده مهاجران در اروپا از سال 2002 تا 2007 با ورود 2.5 میلیون نفر جمعیت مهاجر بوده است.

 

سیستم آموزشی اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا توسط دولت ملی اسپانیا پشتیبانی می شود.
دوره ابتدایی تا متوسطه در اسپانیا برای کلیه کودکان از 6 تا 16 سال اجباری و رایگان است. پس از پایان تحصیلات متوسطه ، به دانش آموزان گواهی فارغ التحصیلی اعطا می شود و در صورت تمایل می توانند به تحصیلات عالی ادامه دهند.در اسپانیا ، شما می توانید مدارس بین المللی و همچنین اسپانیایی را پیدا کنید و در طی سالها ، تغییرات خاصی در سیستم آموزش و پرورش در اسپانیا رخ داده است ، که عمدتاً شامل بهبود اصلاحات آموزشی ، مانند آموزش ، برنامه درسی و زیرساخت ها است.تحصیلات ابتدایی در اسپانیا اجباری است ، از 6 سالگی شروع می شود و در 12 سالگی به پایان می رسد. از سه چرخه تشکیل شده است که هر دوره 2 سال طول می کشد. این مرحله از آموزش رایگان است و دانش آموزان معمولاً دروس عمومی مانند زبان ، ریاضیات ، ادبیات ، علوم طبیعی و اجتماعی و هنر را می آموزند. دانش آموزان همچنین در دوره آموزش ابتدایی کلاس های تربیت بدنی دارند.تحصیلات متوسطه سومین مرحله سیستم آموزشی اسپانیا است و به همین ترتیب نیز اجباری است. تحصیلات متوسطه شامل دانش آموزانی در محدوده سنی بین 12 تا 16 سال است.
سیستم آموزش متوسطه در اسپانیا شامل مدارس دولتی و مدارس خصوصی می باشد.
برخلاف تحصیلات ابتدایی ، تحصیلات متوسطه فقط دو دوره دارد که هر کدام دو سال طول می کشد ، از 12 تا 14 سال و از 14 تا 16 سالگی و تحصیلات متوسطه اجباری در اسپانیا در سن 16 سالگی به پایان می رسد.
در طول تحصیلات متوسطه ، دانش آموزان باید همان موضوعات آموزش ابتدایی را یاد بگیرند  اما در سطح پیشرفته تر. به طور خاص ، دانش آموزان هنوز مجبور به گذراندن دروس زبان ، ادبیات ، ریاضیات ، تاریخ ، زیست شناسی و جغرافیا هستند. دانش آموزان همچنین می توانند از طیف گسترده ای از دروس اختیاری ، که می تواند در زمینه هایی مانند موسیقی ، زبانهای پیشین ، علوم یا هنر باشد ، انتخاب کنند.پس از اتمام تحصیلات متوسطه اجباری در اسپانیا با نتایج کافی ، دانش آموزان یک مدرک فارغ التحصیل دوره متوسطه دریافت می کنند.

 

معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر اسپانیا

  • دانشگاه کامپلوتنس مادرید
  • دانشگاه خودگردان مادرید
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه ناوارا

تعداد بسیار زیادی از افراد به دلایلی همچون پایین بودن هزینه تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی بسیار ایده آل، امکان یادگیری زبان اسپانیایی به عنوان یکی از زبان های رایج قاره اروپا و جهان و عواملی این چنینی تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند.
تحصیل در مقطع کارشناسی یک دوره ی 3 تا 4 ساله است که هزینه تحصیل نسبت به سایر کشورهای اروپایی در این مقطع کمتر و تقریبا نیمه رایگان است، متوسط هزینه تحصیل در این مقطع حدود 3 تا 4 هزار یورو در سال است و دانشجویان اجازه ی کار به مدت 10 ساعت در هفته را در زمان تحصیل خواهند داشت که بخشی از هزینه های زندگی را پوشش می دهد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره 1 تا 2 ساله است و در این مقطع نیز دانشجو اجازه ی 20 ساعت کار در حین تحصیل را خواهد داشت.دوره دکتری در کشور اسپانیا یک دوره ی 3 تا 5 ساله است و پس از 3 سال دانشجویان می توانند از تز خود دفاع کنند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کشور اسپانیا رایگان است و دانشجو صرفا هزینه ی اندکی در حدود 400 تا 700 یورو بایت خدمات بیمه و دیگر خدمات دانشجویی پرداخت می کند.همچنین همانند سایر کشورها دانشجویان در مقطع دکتری اجازه کار به مدت 30 ساعت در هفته را خواهند داشت.همچنین برای افرادی که قصد دارند در زمان تحصیل در خوابگاه اقامت داشته باشند و در واحد های چند نفره اقامت داشته باشند، در مجموع ماهیانه باید هزینه ای در حدود 300 تا 500 یورو پرداخت کنند.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا

  • دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی
  • ارائه تمامی سوابق پیشین تحصیلی شامل مدارک دبیرستان، دانشگاه و ریز نمرات
  • ارائه گواهی مربوط به عدم سوءپیشینه

 

در بین روش های عنوان شده یکی از مطمئن ترین و امن ترین راه ها برای مهاجرت به هر کشوری اقدام از طریق اخذ ویزای تحصیلی می باشد اما باید این را بدانید که هر فرد متناسب با شرایط سنی، مالی، شغلی و .. باید به دنبال انتخاب بهترین روش برای مهاجرت خود باشد.
بنابراین در انتهای این نوشتار توصیه می شود برای اطلاع عر چه بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به اسپانیا ، آشنایی هر چه بیشتر با دانشگاه های این کشور و نحوه ی اخذ پذیرش از دانشگاه، هزینه های مربوط به پروسه ی مهاجرت، آشنایی با روش های اخذ ویزای کار و .. با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگن تلفنی با کارشناس مجرب در امر مهاجرت بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...