دانشگاه کپنهاگ دانمارک

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 15 اسفند 1402 در ساعت 15 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شهر کپنهاگ  پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور دانمارک است. از تاریخ 1 ژانویه 2020 ، این شهر 794128 نفر با 632340 نفر در شهرداری کپنهاگ ، 104305 نفر در شهرداری فردریکسبرگ ، 42989 نفر در شهرداری تورنبی و 14494 نفر جمعیت در شهر دراگورجمعیت داشت. همان طور که گفته شد شهر کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک است و امروزه افرادی که به این کشور مهاجرت میکنند زیاد هستند. یکی از راه های مهاجرت به این کشور که مهاجرت تحصیلی هست متقاضیان زیادی دارد دلیل این تقاضاهای زیاد قرار داشتن دانشگاه های برتر در کشور دانمارک و شهر کپنهاگ است .در این مقاله قصد داریم بپردازیم به یکی از این دانشگاه های شهر کپنهاگ که یکی از دانشگاه های برتر در کشور دانمارک است.

 

درباره ی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر کپنهاگ دانمارک است.دانشگاه کپنهاگ که در سال 1479 تاسیس شد. دومین دانشگاه قدیمی در اسکاندیناوی پس از دانشگاه اوپسالا است و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در کشورهای شمال اروپا شناخته شده است. دانشگاه کپنهاگ توسط کریستین اول دانمارک به عنوان یک مؤسسه آموزشی کاتولیک با تمرکز عمدتاً الهیاتی تأسیس شد. در سال 1537 توسط پادشاه کریستین سوم به عنوان بخشی از اصلاحات لوتری دوباره تأسیس شد. تا قرن هجدهم، دانشگاه عمدتاً به آموزش روحانیون می پرداخت. از طریق اصلاحات مختلف در قرن 18 و 19، دانشگاه کپنهاگ به یک دانشگاه مدرن و سکولار تبدیل شد و علوم و علوم انسانی جایگزین الهیات به عنوان موضوعات اصلی مورد مطالعه و تدریس شدند. دانشگاه کپنهاگ از شش دانشکده مختلف تشکیل شده است که تدریس در چهار پردیس مجزای آن انجام می‌شود که همگی در کپنهاگ واقع شده‌اند. این دانشگاه دارای 36 بخش مختلف و 122 مرکز تحقیقاتی جداگانه در کپنهاگ، و همچنین تعدادی موزه و باغ گیاه شناسی در داخل و خارج از پایتخت دانمارک است . دانشگاه کپنهاگ همچنین دارای چندین ایستگاه تحقیقاتی در اطراف دانمارک است و دو ایستگاه دیگر در گرینلند قرار دارد. علاوه بر این، دانشکده بهداشت و علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی پایتخت و منطقه نیوزیلند دانمارک، بیمارستان دانشگاه کپنهاگ را تشکیل می‌دهند. از اکتبر 2020، 39 نفر برنده جایزه نوبل و 1 برنده جایزه تورینگ به عنوان دانشجو، فارغ التحصیل یا استاد به دانشگاه کپنهاگ وابسته بوده اند. فارغ التحصیلان شامل یک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حداقل 24 نخست وزیر دانمارک هستند. دانشگاه کپنهاگ کارآفرینی را تقویت می کند و هر هفته بین 5 تا 6 استارت آپ توسط دانشجویان، فارغ التحصیلان یا اعضای هیئت علمی تأسیس می شود.

 

تاریخ تاسیس دانشگاه کپنهاگ دانمارک

در سال 2003، قانون بازنگری شده دانشگاه دانمارک اساتید، کارکنان و دانشجویان را از فرآیند تصمیم گیری دانشگاه حذف کرد و یک ساختار کنترلی از بالا به پایین ایجاد کرد که به عنوان سلطنت مطلق توصیف شده است، زیرا رهبران در حالی که منحصراً توسط سطوح بالاتر در دانشگاه منصوب می شوند، اختیارات گسترده ای دارند. در سال 2005، مرکز سلامت و جامعه (مرکز Sundhed og Samfund - CSS) در مرکز کپنهاگ افتتاح شد که دانشکده علوم اجتماعی و موسسه بهداشت عمومی را در خود جای داده بود، که تا آن زمان در مکان‌های مختلف در سراسر شهر قرار داشت. در می 2006، دانشگاه برنامه های بیشتری برای ترک بسیاری از ساختمان های قدیمی خود در شهر داخلی کپنهاگ، منطقه ای که بیش از 500 سال محل دانشگاه بوده است، اعلام کرد. هدف از این کار، گردآوری بسیاری از بخش‌ها و دانشکده‌های دانشگاه در سه پردیس بزرگ‌تر به منظور ایجاد یک محیط دانشجویی بزرگ‌تر، متمرکزتر و مدرن با امکانات آموزشی بهتر و همچنین صرفه‌جویی در هزینه اجاره و نگهداری ساختمان‌های قدیمی بوده است. . تمرکز امکانات در پردیس‌های بزرگ‌تر نیز امکان همکاری بین رشته‌ای را فراهم می‌کند. برای مثال، دپارتمان‌های علوم سیاسی و جامعه‌شناسی اکنون در همان امکانات در CSS قرار دارند و می‌توانند به راحتی منابع را جمع آوری کنند. در ژانویه 2007، دانشگاه کپنهاگ با دانشگاه سلطنتی دامپزشکی و کشاورزی و دانشگاه علوم دارویی دانمارک ادغام شد. این دو دانشگاه به دانشکده های زیر نظر دانشگاه کپنهاگ تبدیل شدند و به دانشکده علوم زیستی و دانشکده علوم دارویی تغییر نام دادند. در ژانویه 2012، دانشکده علوم دارویی و یک سوم دانشکده علوم زیستی با دانشکده علوم بهداشتی ادغام شدند و دانشکده علوم بهداشتی و پزشکی را تشکیل دادند - و دو سوم دیگر از دانشکده علوم زیستی در دانشکده علوم زیستی ادغام شدند.

 

سازمان و اداره ی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه توسط هیئتی متشکل از 11 عضو اداره می شود: 6 عضو خارج از دانشگاه اکثریت هیئت مدیره را تشکیل می دهند، 2 عضو توسط هیات علمی، 1 عضو توسط کارکنان اداری و 2 عضو توسط هیات مدیره منصوب می شوند. رئیس دانشگاه توسط هیئت مدیره دانشگاه منصوب می شوند. رئیس به نوبه خود مدیران بخش های مختلف اداره مرکزی و روسای دانشکده های مختلف را منصوب می کند. روسای 50 بخش را منصوب می کنند. سنای دانشکده وجود ندارد و هیأت علمی در انتصاب رئیس، یا روسای گروه دخالتی ندارند. از این رو، دانشگاه هیچ اداره هیئت علمی ندارد، اگرچه هیئت‌های علمی منتخب در سطح دانشکده وجود دارند که به روسای دانشگاه مشاوره می‌دهند.

این دانشگاه در شش دانشکده و حدود 100 بخش و مرکز تحقیقاتی سازماندهی شده است. این دانشگاه حدود 5600 کارمند علمی و 4400 کارمند فنی و اداری دارد. شش دانشکده عبارتند از:

• دانشکده بهداشت و علوم پزشکی
• دانشکده علوم انسانی
• دانشکده حقوق
• دانشکده علوم
• دانشکده علوم اجتماعی
• دانشکده الهیات

تعداد کل دانشجویان ثبت نام شده حدود 40000 نفر شامل حدود 23000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 17000 دانشجوی کارشناسی ارشد می باشد. این دانشگاه دارای یک برنامه استعدادیابی فارغ التحصیل بین المللی است که برای دکترای بین المللی، دانشجویان و یک سیستم حمل و نقل دوره تصدی کمک هزینه می دهد. حدود پنجاه برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود و حدود 150 قرارداد تبادل با سایر مؤسسات و 800 قرارداد اراسموس ترتیب داده است. هر ساله حدود 1700 دانشجوی مبادله ای ورودی، 2000 دانشجوی مبادله ای خروجی و 4000 دانشجوی بین المللی جویای مدرک وجود دارد. سالانه حدود 3000 دانشجوی دکترا در آنجا تحصیل می کنند.

 

خوابگاه دانجشویان در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

اکثر دانشجویان دانشگاه در خوابگاه های خصوصی و یا آپارتمان ها در کپنهاگ زندگی میکنند. پنج خوابگاه در آنجا وجود دارد که بخشی از آنها توسط دانشگاه اداره میشود. این خوابگاه ها معمولا به عنوان خوابگاه های قدیمی شناخته میشوند. دانشگاه کپنهاگ همچنین آپارتمان های پژوهشی بنیاد کارلسبرگ را به مدت 6 ماه تا 3 سال برای بازدید از کارکنان پژوهشی و پژوهشی دانشگاهی که به پروژه های تحقیقاتی که توسط بنیاد کارلسبرگ تامین می شود، ارائه می دهد. بنیاد مسکن کپنهاگ یک نهاد تجاری جداگانه از دانشگاه کپنهاگ است که توسط رئیس اریک بیسگارد مدسن و هیئت مدیره اداره میشود. بنیاد مسکن کپنهاگ مسکن کوتاه مدت را منحصرا برای دانشجویان بین المللی دانشگاه و کارکنان دانشگاه و پژوهشگران مهمان فراهم میکند. دفتر مرکزی آنها در پردیس جنوبی دانشگاه مستقر است.

 

رتبه ی جهانی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

رتبه بندی CWTS Leiden در سال 2021، دانشگاه کپنهاگ را به عنوان بهترین دانشگاه دانمارک و بهترین در قاره اروپا، 4 در اروپا (پس از آکسفورد، UCL و کمبریج) و 27 در جهان رتبه بندی می کند. رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان در سال 2020 که توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ منتشر شد، دانشگاه کپنهاگ را به عنوان بهترین دانشگاه دانمارک و اسکاندیناوی، رتبه هفتم در اروپا و 33 در جهان رتبه بندی کرد. در رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز برای سال 2021، دانشگاه کپنهاگ در رتبه اول دانمارک و رتبه 84 در جهان قرار دارد. در فهرست رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021، دانشگاه کپنهاگ در رتبه 76 جهان قرار دارد. در فهرست رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی در گزارش ۲۰۲۱ US News & World Report، دانشگاه کپنهاگ در رتبه اول دانمارک و ۳۴ در جهان قرار دارد. جایگاه بین المللی دانشگاه کپنهاگ اخیراً به دلیل فقدان حاکمیت هیئت علمی از زمان تغییر سیستم دانشگاهی دانمارک در اوایل دهه 2000 مورد تردید قرار گرفته است.

 

قرارداد همکاری دانشگاه کپنهاگ با سایر دانشگاه ها

دانشگاه کپنهاگ با دانشگاه های سراسر جهان همکاری میکند. در ژانویه سال 2006 دانشگاه کپنهاگ با مشارکت 10 دانشگاه برتر همراه با دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه پکن، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه کمبریج، آکسفورد، توکیو و ییل و.. در این مشارکت به عنوان اتحاد بین المللی دانشگاه های تحقیقاتی نامیده شد. همچنین دپارتمان مطالعات اسکاندیناوی و زبان شناسی دانشگاه کپنهاگ در سال 2009 قرار داد همکاری با دانشکده سلطنتی کتابداری و علم اطلاعات دانمارک را امضاء کرد.

 

آیا ورود به دانشگاه کپنهاگ سخت است؟
نرخ پذیرش دانشگاه کپنهاگ معمولا بین 40 تا 50 درصد است که آن را به یکی از چالش برانگیزترین دانشگاه ها از نظر تضمین پذیرش تبدیل می کند. حتی با وجود پذیرش حدود 37500 دانشجو در هر سال، UCPH در پذیرش دانشجویان از سراسر جهان کاملاً گزینشی عمل می کند.

آیا زندگی در کپنهاگ گران است؟
علیرغم اینکه قیمت ها در مقایسه با سایر شهرهای اسکاندیناوی کمی پایین تر است، پایتخت دانمارک همچنان در لیست گران ترین شهرهای اروپا قرار دارد.

چگونه وارد دانشگاه کپنهاگ شویم؟
• ارسال درخواست
• گذراندن امتحان صلاحیت.
• تمام شرایط پذیرش برای مدرک را بگذرانید.
• نیاز زبان را برآورده کنید.
• قبولی در آزمون سهمیه 2
لطفا توجه داشته باشید که در صورت داشتن کلیه شرایط پذیرش برای برنامه مدرک، به آزمون سهمیه 2 دعوت خواهید شد.

همان طور که در این نوشته خواندید دانشگاه کپنهاگ دانشگاهی با شهرت بالاست و همچنین متقاضیان زیادی نیز دارد که دانشجویانی که قصد دارند اقدام کنند برای این دانشگاه باید بسیار دقیق عمل کنند زیرا تعداد متقاضیان بالا است. (دلایل مهاجرت به دانمارک) در صورت نیاز به آگاهی درباره ی سایر موضوعات میتوانید به مقالات وبسایت ما مراجعه کنید . همچنین در صورت نیاز به مشاوره بیشتر و دقیق تر و اقدام برای مهاجرت تحصیلی میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید .

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...