دانشگاه مک مستر کانادا

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 اسفند 1402 در ساعت 11 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ساله تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر دنیا رویای مهاجرت به کشور کانادا را در سر دارند چرا که استانداردهای زندگی از نظر اقتصادی، اجتماعی و آموزشی در این کشور بسیار بالاست و جزء یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا به حساب می آید.می توان گفت کانادا کشوری ست که از جوامعی با فرهنگ های مختلف تشکیل شده است چرا که تعداد زیادی از افراد به روش های مختلف از جمله مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ویزای ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ... این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. از آنجایی که کیفیت سیستم آموزشی در این کشور بسیار بالاست و دانشگاه های این کشور جزء برترین دانشگاه ها هستند یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به این کشور اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی می باشد. تحصیل در کانادا با اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و اخذ ویزای نحصیلی کشور کانادا از گزینه های اول متقاضیان تحصیل در خارج از کشور میباشد. بسیاری از دانشگاه های کانادا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. هم چنین این کشور به دلیل مهاجر پذیرترین بودن، کشور خوبی برای زندگی مهاجرین میباشد. به طوری که تقریباٌ نیمی از جمعیت کانادا در خارج از کانادا متولد شده اند. هم چنین سالانه بیش از 13 هزار دانشجو از نقاط مختلف دنیا برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت میکنند

 

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در همیلتون انتاریو کشور کانادا است. پردیس اصلی دانشگاه مک مستر با 121 هکتار زمین در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی قرار دارد. دانشگاه مک مستر دارای شش دانشکده است، از جمله: دانشکده علوم، دانشکده بازرگانی، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی و علوم اجتماعی.دانشگاه مک مستر نام ویلیام مک مستر که یک سناتور و بانکدار برجسته کانادایی است را دارد که او 900.000 دلار کانادا را برای تاسیس این دانشگاه به ارث گذاشته است. دانشگاه مک مستر کانادا بیش از 27000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دارد. فارغ التحصیلان برجستهاین دانشگاه شامل مقامات دولتی، دانشگاهیان، رهبران تجاری، محققان، محققان گیتش کمبریج و برندگان جایزه نوبل هستند.
دانشگاه مک مستر کانادا ناشی از رشد ابتکارات آموزشی بود که توسط گروه باپتیست ها در اوایل دهه 1830 انجام شد. این کالج در سال 1881 به عنوان کالج باپتیست تورنتو تاسیس شد. سناتور کانادایی ویلیام مک مستر اولین رئیس بانک تجارتی کانادا وصیت کرد که بودجه ای را برای این دانشگاه اختصاص دهند. پیشنهاد انتقال دانشگاه به همیلتون برای اولین بار توسط یک دانشجو در سال 1909 مطرح شد.اگرچه این پیشنهاد تا دو سال بعد به طور جدی مورد توجه دانشگاه قرار نگرفت. در نهایت در سال 1927 مدیریت دانشگاه مک مستر تصمیم گرفت دانشگاه را به همیلتون منتقل کند.زمین های دانشگاه و ساختمان های جدید آن از طریق هدایای فارغ التحصیلان تامین شد و از باغ گیاه شناسی سلطنتی برای ایجاد محوطه دانشگاه استفاده کردند . همچنین اولین جلسه آکادمیک در پردیس جدید همیلتون در سال 1930 ایجاد شد. ملک قدیمی مک مستر که در تورنتو بود زمانی که مک مستر در سال 1930 به همیلتون نقل مکان کرد به دانشگاه تورنتو فروخته شد. در سال 1965 با حمایت دولت انتاریو دانشگاه یک دانشکده پزشکی و بیمارستان آموزشی را تاسیس کرد و اولین کلاس پزشکان خود را در سال 1972 فارغ التحصیل کرد.در سال 1974 ساختار دانشگاه منحل شد و دوباره تحت قانون دانشگاه مک مستر سال 1976 سازماندهی شد و معاونان با یک معماون واحئ و آکادمیک جایگزین شدند. و دانشکده های این دانشگاه هر کدام تحت رهبری یک رئیس اداره میشدند.

دانشگاه مک مستر کانادا در نعل اسب طلایی در امتداد انتهای غربی دریاچه انتاریو قراردارد. این دانشگاه در شرق و غرب توسط محله های مسکونی و ئر جنوب توسط خیابان اصلی است قرار دارد. مسیر شمالی آن یک مقصد محبوب برای کسانی است که قصد پیاده روی دارند که این مسیر پردیس دانشگاه را به باغ های گیاه شناسی سلطنتی متصل میکند. دانشگاه مک مستر علاوه بر پردیس اصلی خود در همیلتون دارای چندین ملک دیگر در اطراف همیلتون و همچنین در برلینگتون، کیچر و سنت کاترینز انتاریو است. ساختمان های دانشگاه مک مستر از نظر سنی متفاوت هستند از هامیلتون هال که در سال 1926 افتتاح شد تا مرکز جدید بایگانی و تحقیقات برتراند راسل که در 25 ژوئن 2018 افتتاح شد.
پردیس اصلی مک مستر به سه منطقه اصلی تقسیم می شود: پردیس مرکزی، پردیس شمالی و پردیس غربی. پردیس مرکزی اکثر ساختمان های دانشگاهی، تحقیقاتی و مسکونی دانشگاه را دارد، در حالی که پردیس شمالی از محوطه ورزشی دانشگاه و مقدار کمی پارکینگ سطحی تشکیل شده است. پردیس غرب کمترین توسعه یافته ترین منطقه پردیس اصلی است که تنها شامل چند ساختمان، پارکینگ سطحی و زمین توسعه نیافته است. امنیت در دانشگاه مک مستر توسط پاسبان های ویژه ای که توسط سرویس امنیتی دانشگاه هستند تامین میشود.

 

کتابخانه و موزه دانشگاه مک مستر کانادا

موزه هنر دانشگاه مک مستر بالاترین آمار بازدید را برای موزه های وابسته به دانشگاه در کانادا را دارد.سیستم کتابخانه ای این دانشگاه عضو 31 سازمان از جمله انجمن کتابخانه های پژوهشی است. در طول سال تحصیلی 2016 حدود 2.8 میلیون مقاله از مجموعه مجلات الکترونیکی سیستم کتابخانه دانلود شد. کتابخانه این دانشگاه 138 کارمند حرفه ای و پشتیبان دارد. هزینه های منابع کتابخانه برای سال تحصیلی 2016-2017 تقریبا 11.5 میلیون دلار بود که 81% از بودجه به اشتراک منابع سریال و الکترونیکی ، 9% برای خرید نسخه چاپی و 10% برای عضویت و پشتیبانی مجموعه ها اختصاص یافته بود.سیستم کتابخانه این دانشگاه شامل چهار کتابخانه است که دارای 1.274.265 میلیون کتاب کاغذی و 3.689.973 میلیون کل منابع از جمله ویدئو،نقشه،ضبط صدا و میکروفیلم است.
کتابخانه میلز مجموعه های علوم انسانی و اجتماعی را با طیف وسیعی از منابع چاپی و دیجیتالی در خود جای داده است. کتابخانه Innis حاوی محتوایی است که از علایق علمی و تحقیقاتی دانشکده تجارت DeGroote پشتیبانی می کند. کتابخانه Thode مواد آکادمیک رشته‌های مختلف علوم و مهندسی را در خود جای داده است، در حالی که کتابخانه علوم بهداشت کتاب‌های مربوط به علوم پزشکی را در خود جای داده است. بخش آرشیو و مجموعه های تحقیقاتی ویلیام آماده در دانشگاه مک مستر از مقالات ناشران کانادایی تشکیل شده است. شخصیت های بریتانیایی و شخصیت های ادبی کانادایی مانند فارلی موات، پیر برتون، مت کوهن و ماریان انگل.
نقش اصلی موزه هنر مک مستر (MMA) حمایت از ماموریت دانشگاهی دانشگاه مک مستر و کمک به گفتمان هنر در کانادا است. این موزه با 30.000 بازدیدکننده در سال 2016، بالاترین آمار بازدید را برای موزه های وابسته به دانشگاه در کانادا دارد. این موزه که در سال 1967 تأسیس شد، مجموعه هنری دانشگاه را در خود جای داده و به نمایش می گذارد. از سال 2015، این مجموعه از 5971 قطعه دارای ارزش 98.7 میلیون دلار است.این مجموعه شامل آثاری از گوستاو کوربه، کلود مونه، کامیل پیسارو، والتر سیکرت و ونسان ون گوگ است. این موزه همچنین دارای جامع ترین مجموعه آثار چاپی آلمانی اکسپرسیونیست و دوره وایمار در کانادا است.

 

مسکن و تسهیلات دانشجویی دانشگاه مک مستر

از مارس 2019، دانشگاه مک مستر دوازده اقامتگاه دانشجویی دارد: بیتس، براندون، ادواردز، هدن، لس پرینس، مری ای کییز، متیوز، مک کی، مولتون، والینگفورد، ویددن، و وودستاک هال. اقامتگاه های دانشجویی مک مستر می تواند 3685 دانشجو را در خود جای دهد. آخرین اقامتگاهی که ساخته شد، لس پرینس هال بود، یک ساختمان بزرگ که در سال 2006 تکمیل شد. این ساختمان به نام یک استاد قدیمی سالن در سیستم اقامتی که تا پس از بازنشستگی در سال 1980 با خانواده خود در محوطه دانشگاه زندگی می کرد، نامگذاری شد. در سپتامبر 2010، 50.19 درصد از دانشجویان سال اول در محوطه دانشگاه زندگی می کردند، با 15.54 درصد از کل جمعیت مقطع کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می کردند. اقامتگاه ها به سبک سنتی اتاق و تخته، سبک آپارتمان مبله، و اقامتگاه به سبک سوئیت ارائه می شوند. سیستم اقامتی توسط کارکنان Residence Life نظارت می‌شود، که راهنمایی می‌کنند و به انتقال به زندگی دانشگاهی برای بسیاری از دانشجویان سال اول کمک می‌کنند.دانشجویان اقامتی توسط شورای بین اقامتی (IRC) نمایندگی می شوند که هدف آن ایجاد حس اجتماعی در بین ساکنان از طریق برنامه نویسی است. علاوه بر این، IRC به دنبال حمایت از دانشجویان مقیم در مورد مسائلی است که ممکن است با آنها مواجه شوند، مانند امکانات، غذاخوری، محیط زیست و موارد دیگر، و فرصت هایی را برای دانشجویان مقیم فراهم می کند تا فرصت های رهبری ارزشمندی را به دست آورند. آنها بخشی جدایی ناپذیر از جامعه اقامتی مک مستر هستند.
مرکز دانشجویی دانشگاه مک مستر (MUSC) مرکز زندگی دانشجویی و برنامه نویسی است. دارای یک کافه، فضای مطالعه، مناطق مشترک و چندین بخش اداری از جمله سالن کنفرانس CIBC است. MUSC شامل دفاتر تعدادی از سازمان های دانشجویی، از جمله اتحادیه دانشجویان مک مستر و هفته نامه The Silhouette و همچنین خدمات دیگری مانند مرکز بهداشت پردیس و دندانپزشک پردیس است. دانشگاه دارای بیش از بیست غذاخوری در سراسر محوطه دانشگاه است، از جمله دو مرکز غذاخوری اصلی در اقامتگاه. مک مستر چندین دفتر اداری در مرکز شهر خود دارد. مرکز مک‌مستر برای آموزش مداوم، که برنامه‌های گواهینامه و دیپلم و همچنین برنامه‌های توسعه شخصی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد، در پاویون بانک سابق مونترال در میدان لوید دی جکسون قرار دارد. مک مستر همچنین اعلام کرده بود که ساخت پردیس بهداشتی مرکز شهر مک مستر در مرکز شهر همیلتون در دسامبر 2012 آغاز شده است. انتظار می رود پردیس سلامت فضاهای آموزشی، اتاق های امتحان و فضاهای بالینی را برای ساکنان محلی فراهم کند.

مک مستر در سال 2005 یک پارک صنعتی بزرگ را در سه کیلومتری شرق پردیس اصلی همیلتون خریداری کرد و قصد داشت مجموعه‌ای از امکانات تحقیقاتی را برای توسعه تولیدات و مواد پیشرفته، بیوتکنولوژی، خودرو، و فناوری نانو ایجاد کند. در جولای 2005، دولت فدرال اعلام کرد که CANMET، یک آزمایشگاه تحقیقاتی دولت فدرال، را از مرکز اتاوا به همیلتون منتقل خواهد کرد. این تصمیم به پیشروی توسعه پارک نوآوری مک مستر کمک کرد. دفتر مرکزی دانشگاه سازمان ملل متحد-شبکه بین المللی آب، محیط زیست و سلامت (UNU-INWEH) در داخل پارک قرار دارد. UNU-INWEH پس از انتقال به پارک نوآوری مک مستر در 23 آوریل 2008، تنها آژانس سازمان ملل است که مقر آن در انتاریو است و تنها سایت میزبانی دانشگاه سازمان ملل در آمریکای شمالی است.

 

مدیریت دانشگاه مک مستر

اداره دانشگاه از طریق هیئت حکام و مجلس سنا انجام می شود، که هر دو قانون ایجاد شده اند تا کالج باپتیست تورنتو و کالج وودستاک را در سال 1887 متحد کنند. هیئت مدیره مسئول اداره، مدیریت و کنترل دانشگاه بر دانشگاه و اموال، درآمدها، تجارت و امور آن است. مدیران رسمی هیئت شامل رئیس دانشگاه، رئیس و رئیس کمیته برنامه ریزی بلندمدت هیئت و سنا هستند. این هیئت همچنین متشکل از 34 فرماندار دیگر است که توسط اعضای مختلف جامعه دانشگاه منصوب یا انتخاب می شوند، از جمله نمایندگان منتخب از بدنه دانشجویی.در حالی که قانون دانشگاه مک مستر، 1976 بیان می کند که هیئت مدیره فقط از 37 عضو تشکیل شده است، هیئت مدیره همچنین شامل 12 عضو افتخاری است که تعداد کل فرمانداران را به 51 می رساند.
سنا مسئول دانشگاهیان دانشگاه است، سنا متشکل از 15 پست رسمی است که به رئیس، رئیس، معاونان دانشگاه، رئیس ارشد هر دانشکده، رئیس تحصیلات تکمیلی، رئیس آموزش بزرگسالان، مدیر کالج الهی مک مستر، و رئیس شورای کارشناسی. سنا همچنین متشکل از 51 عضو دیگر است که توسط جوامع مختلف دانشگاه منصوب یا انتخاب می شوند، از جمله نمایندگان منتخب بدنه دانشجویی. جلسات شورای حکام و مجلس سنا برای عموم آزاد است. رئيس به عنوان مدير اجرايي دانشگاه تحت اختيار هيئت مديره و مجلس سنا عمل مي كند و بر كارهاي علمي و اداري دانشگاه و كاركنان آموزشي و غير آموزشي آن نظارت و هدايت مي كند. این دفتر در سال 1949 با جورج گیلمور به عنوان اولین رئیس دانشگاه ایجاد شد. دفتر معاونت، که همزمان با ریاست جمهوری ایجاد شد، همواره توسط رئیس فعلی دانشگاه بر عهده داشته است.رئیس دانشگاه، دیوید اچ. فارار، از 1 ژوئیه 2019 به طور موقت در این سمت خدمت کرده است، اگرچه دوره تصدی وی به عنوان رئیس رسمی دانشگاه تا سال بعد آغاز نشد.
دانشگاه مک مستر به یکی از مؤسسات فوق متوسطه به نام کالج الهی مک مستر وابسته است. حوزه علمیه در محوطه دانشگاه می باشد. به عنوان یک نهاد وابسته، دو نفر از اعضای کالج الهی در مجلس سنای دانشگاه حضور دارند و همچنین یک نماینده را برای حضور در هیئت رئیسه دانشگاه منصوب می‌کنند. با این حال، کالج الهی با سنا و هیئت امنای خود عمل می کند.اگرچه کالج الهی صلاحیت اعطای مدارک خود را دارد، به دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد الهیات و کارشناسی ارشد مطالعات الهیات را می گذرانند، توسط دانشگاه مک مستر مدرک اعطا می کنند.دانشجویان کالج دیوینیتی به کاتالوگ کتابخانه دانشگاه مک مستر دسترسی دارند، در حالی که دانشجویان دانشگاه به طور مشابه به آرشیو باپتیست کانادایی که توسط سیستم کتابخانه ای دانشگاه مدیریت می شود دسترسی دارند.

دانشگاه و کالج الهی به عنوان یک موسسه در سال 1887، در نتیجه ادغام دو مؤسسه باپتیست، مؤسسه ادبی کانادا در وودستاک، انتاریو، و کالج باپتیست تورنتو، ادغام شدند. دانشگاه مک مستر تا سال 1957 به عنوان یک مؤسسه تحت مدیریت باپتیست ها به فعالیت خود ادامه داد، زمانی که قوانین استانی به مدیریت دانشگاه اجازه داد که از کنوانسیون باپتیست انتاریو و کبک به یک سازمان خصوصی با بودجه عمومی منتقل شود. دانشکده الهیات مک مستر به کالج الهی مک مستر، یک کالج وابسته به دانشگاه که به طور جداگانه منشور آن است، تبدیل شد.

دانشگاه مک مستر یک دانشگاه تحقیقاتی با بودجه عمومی و یکی از اعضای دانشگاه های کانادا است. در سال تحصیلی 2016-2017، دانشگاه دارای 31265 دانشجو بود. 26780 دانشجو در مقطع کارشناسی، 4485 دانشجوی کارشناسی ارشد. برنامه ها، بخش ها و مدارس در مک مستر بین شش دانشکده، دانشکده بازرگانی DeGroote، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده علوم انسانی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم و دانشکده علوم اجتماعی تقسیم می شوند.
دانشکده علوم انسانی با 2729 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کوچکترین دانشکده بود. تعدادی از دانشجویان دانشگاه در برنامه های بین رشته ای که توسط دو یا چند دانشکده اداره می شود، از جمله 549 دانشجوی فارغ التحصیل ثبت نام می کنند. در سطح کارشناسی، برنامه هنر و علم به طور مشترک توسط شش دانشکده در مک مستر تدریس می شود. این برنامه در سال 1981 ایجاد شد، هدف این برنامه ارائه یک آموزش گسترده و آزادانه است که کار قابل توجهی در هنر و علوم ارائه می دهد. در سپتامبر 2016 -278 دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته علوم و هنر ثبت نام کردند. این دانشگاه همچنین به طور مشترک چندین برنامه همکاری در مقطع کارشناسی را با کالج موهاک اجرا می کند که در آن 2697 دانشجو ثبت نام می کنند. این دانشگاه همچنین به دانشجویان فارغ التحصیل کالج مک مستر دیوینیتی مدرک اعطا می کند. کالج الهی در ابتدا دانشکده الهیات دانشگاه بود، قبل از اینکه در سال 1957 به یک کالج منشور جداگانه و وابسته به دانشگاه سازماندهی شود.

 

رتبه بندی دانشگاه مک مستر

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2021، این دانشگاه در رتبه 92 جهان و چهارم در کانادا قرار گرفت. رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021، این دانشگاه را در رتبه 140 جهان و ششم در کانادا قرار داد. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی US News & World Report 2022، این دانشگاه در رتبه 133جهان و چهارم در کانادا قرار دارد. در سال 2011، نیوزویک همچنین مک مستر را به عنوان پانزدهمین دانشگاه برتر خارج از ایالات متحده، و چهارمین دانشگاه برتر در کانادا رتبه بندی کرده بود. در رتبه‌بندی Maclean در سال 2021، McMaster در رده دانشگاه پزشکی-دکتری خود در رتبه چهارم و در رتبه‌بندی شهرت خود برای دانشگاه‌های کانادا رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است . پس در نتیجه این دانشگاه دانشگاهی با سطح بالا و دارای رتبه های خوب است.

 

زندگی دانشجویی مک مستر

در سال تحصیلی 2016-2017 دانشگاه مک مستر دارای 31625 دانشجو بود که 26780 دانشجو در مقطع کارشناسی و 4485 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بودند. بدنه دانشجویان دانشگاه مک مستر عمدتا از کانادایی ها تشکیل شده است که 90.27 درصد از کل دانشجویان هستند. دانشجویان بین المللی حدودا 9.73 درصد از کل جمعیت هستند.
اتحادیه های دانشجویی این دانشگاه عبارتند از: اتحادیه دانشگاه مک مستر برای دانشجویان تمام وقت، انجمن دانشجویان پاره وقت مک مستر برای دانشجویان مقطع کارشناسی و انجمن فارغ التحصیلان مک مستر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی. علاوه بر این هر دانشکده دارای نمایندگی دانشجویی خاص خود است. بیش از 300 سازمان و باشگاه دانشجویی وجود دارد که طیف وسیعی از علایق مانند دانشگاهیان، فرهنگ، مذهب، مسائل اجتماعی و تفریح را پوشش می دهد و بسیاری از آنها در مرکز فعالیت های دانشجویی مک مستر متمرکز هستند. روزنامه سیلوئت، روزنامه ای که توسط دانشجویان اداره میشود، قدیمی ترین سرویس دانشجویی در دانشگاه مک مستر است که از سال 1929 منتشر شده است. انجمن هوش مصنوعی مک مستر، یا مک AI، در دسامبر سال 2017 تاسیس شد و به یکی از بزرگترین سازمان های هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی در کشور کانادا تبدیل شده است که حدود 5٪ از جمعیت دانشجویان مک مستر از اعضای کلی این باشگاه هستند. در سال 2016 دانشگاه مک مستر بیش از 184000 فارغ التحصیل داشت که از 139 کشور دنیا بودند. در طول تاریخ مک مستر، اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان نقش های برجسته ای در بسیاری از زمینه ها ایفا کردند و تعدادی جوایز مثل نوبل، بورسیه رودز، بورسیه کمبریج و جایزه لاسکر بدست آوردند. از برندگان جایزه نوبل می توان به فارغ التحصیل مایرون اسکولز اشاره کرد که در سال 1997 جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی را برای کارش با مدل بلک اسکولز دریافت کرد. دو نفر دیگر از دانشگاه مک مستر نیز جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند.

 

آیا مک مستر یک دانشگاه برتر است؟                                                               

مک مستر که به طور مداوم در 100 موسسه برتر جهان قرار دارد، در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Higher Education در بین بیش از 1300 موسسه در رتبه 69 و در کانادا در رتبه چهارم قرار دارد. این همچنین مک مستر را در بین موسسات دارای بودجه عمومی در رتبه 50 جهان قرار می دهد.

 

آیا ورود به دانشگاه مک مستر سخت است؟

نرخ پذیرش برای همه متقاضیان 4.1 درصد است. از 206 دانشجوی پذیرفته شده، 202 نفر از انتاریو و بقیه از خارج از استان بودند. در برخی از سال ها هیچ دانشجوی بین المللی پذیرفته نمیشود . دانشکده پزشکی مک مستر متقاضیان بین المللی را می پذیرد، اما پذیرش بسیار دشوار است.

 

آیا دانشگاه مک مستر گران است؟                                    

هزینه متوسط شهریه، اقامت و برنامه غذایی در مک مستر حدود 43000 دلار کانادا است. در ایالات متحده، این رقم بیش از 50 درصد بیشتر است: بین 65000 تا 70000 دلار کانادا.

 

دانش آموزان و دانشجویان مک مستر کجا زندگی می کنند؟                       

Westdale و Ainslie Wood محله هایی در مجاورت پردیس اصلی دانشگاه مک مستر هستند. گزینه های مسکن در این محله ها در فاصله چند قدمی پردیس اصلی قرار دارند و دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی (از طریق اتوبوس های شهری) به دانشگاه و همچنین به قلب مرکز شهر همیلتون را ارائه می دهند.

در انتهای مطلب باید ذکر کنیم که شما برای مهاجرت به هر کشوری و از هر راهی مثل ویزای تحصیلی و یا ویزاهای دیگر به اطلاعات کافی نیاز دارید . البته که اقدام برای تحصیل در کشوری دیگر به اطلاعات دقیق تر و بیشتری نیاز دارد که در انتها بتوان تصمیم درستی گرفت. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که متقاضیان تحصیل آن زیاد هستند پس در نتیجه رقابت بالا و مراحل و پروسه اقدام سخت تر میشود. شما در این مسیر به راهنمایی های درست و دقیق نیاز دارید و باید از افرادی کمک بگیرید که به شما اطلاعات درستی بدهند. مشاورین موسسه بین المللی راد در این مسیر شمارا همراهی میکنند . برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...