7 کشور برتر برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

9 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 فروردین 1403 در ساعت 13 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پزشکی یک دوره آموزشی پر تقاضا در سراسر جهان است. بسیاری حتی برای دریافت بهترین آموزش پزشکی ممکن به خارج از کشور می روند. در این مقاله به بررسی برخی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور خواهیم پرداخت.

 

کدام کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بهترین است؟

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی آمریکا خواهد بود. این کشور نه تنها دارای موسسات پزشکی با رتبه برتر در جهان است، بلکه همین کالج ها و دانشگاه ها نیز توسط درخشان ترین اساتید و محققان برجسته در زمینه پزشکی کار می کنند.علاوه بر آموزش با کیفیت بالا، فارغ التحصیلان اغلب در مراکز پزشکی باکلاس آموزش می بینند تا مهارت های عملی خود را تقویت کنند و این نوع محیط یادگیری به آنها تجربه واقعی از دوره های کارآموزی مختلف را می دهد که ارزش آنها را در این زمینه افزایش می دهد. بازار کار آینده

 

کدام کشور برای تحصیل پزشکی ارزان ترین است؟

یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی هند خواهد بود. علاوه بر شهریه کم، هزینه زندگی در هند نیز به دلیل تورم پایین آن ارزان است، به این معنی که هزینه های موجود در هند کمتر از هزینه های موجود در ایالات متحده است. نه تنها این، ارز شما در هند ارزش بیشتری دارد، به این معنی که پول شما بیشتر دوام می آورد، که همیشه خبر خوبی برای یک دانشجوی بین المللی است.

 

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

1. ایالات متحده آمریکا

دلایل: دانشکده های پزشکی درجه یک، بیمارستان های درجه یک، فرصت های آموزشی مختلف، تحقیقات پیشرو

هیئت علمی متخصص آمریکا بدون شک بهترین کشور برای تحصیل پزشکی است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر QS، ده فهرست برتر شامل دانشگاه هاروارد، استنفورد، جان هاپکینز، UCLA، ییل و UC-San Francisco است.در هاروارد، برای یک، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند مسیرهای Pathways یا Health Science & Technology را انتخاب کنند. می توانید هر یک از 200 دوره آموزشی موجود را بگذرانید، که می تواند به شما کمک کند جایگاه مورد علاقه خود را پیدا کنید.به همین ترتیب، هاروارد و سایر دانشکده های پزشکی آمریکا بر اهمیت تحقیق تأکید می کنند. آنها بیشتر از پزشکان ماهر را توسعه می دهند - آنها را به عنوان محققان متخصص نیز در می آورند. بهترین بیمارستان های آموزشی نیز در ایالات متحده مستقر هستند. به این ترتیب، فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی ایالات متحده ممکن است مهارت های خود را در امکانات کلاس جهانی مانند کلینیک مایو یا کلینیک کلیولند تقویت کنند.

 

2. انگلستان

دلایل: دانشکده های پزشکی برجسته، بیمارستان های پیشرفته، برنامه کوتاه تر، تحقیقات

دانشکده های پزشکی انگلستان که به هموطنان آمریکایی نزدیک می شود. بسیاری از آنها به عنوان بهترین های جهان، از جمله آکسفورد و کمبریج، فهرست شده اند.در مقایسه با اکثر کشورهای غربی، تکمیل پزشکی در بریتانیا نیز کمی سریعتر است. در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دوره لیسانس سه ساله و به دنبال آن سه سال دانشکده پزشکی بگذرانید.به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه انگلستان، شما این فرصت را دارید که در برخی از بهترین بیمارستان های جهان دوره های آموزشی را پشت سر بگذارید. اینها شامل بیمارستان سنت توماس و بیمارستان کالج دانشگاهی می شوند.

 

3. استرالیا

دلایل: دانشکده های پزشکی معتبر، برنامه پزشکی کوتاه تر، درمان های نوآورانه پزشکی

استرالیا کشوری عالی برای تحصیل پزشکی است. چرا که نه؟ در میان بسیاری از چیزهای دیگر، این دانشگاه میزبان دانشگاه‌های عالی و برنامه‌های برجسته است.این محبوبیت در آمار مشهود است. از تقریباً 4000 دانشجوی پزشکی تا به امروز، بیش از 650 نفر ثبت نام بین المللی هستند.طبق رتبه بندی دانشگاه های استرالیا، همه این دانشجویان از آموزش پزشکی برجسته برخوردار می شوند. لیست دانشگاه های برتر QS شامل دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه موناش است.بسته به برنامه شما، ممکن است فقط در پنج تا شش سال آن را به پایان برسانید. برای انجام این کار، باید واجد شرایط برنامه فوق رقابتی MBBS باشید.دانشگاه های استرالیا نیز در صورت داشتن مدرک لیسانس، مدرک دکتری چهار ساله پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهند.

 مشاوره تحصیل پزشکی در خارج از کشور

4. هند

دلایل: مجموعه گسترده ای از دانشکده های پزشکی، برنامه کوتاه تر، شهریه ارزان

هند یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در رشته پزشکی هستند. تا به امروز، بیش از 1700 شهروند خارجی در دانشکده های پزشکی هند ثبت نام کرده اند.تقاضا برای یکی تعجب آور نیست. طیف گسترده ای از دانشکده های پزشکی برای افراد داخلی و خارجی وجود دارد. در حال حاضر 542 کالج پزشکی وجود دارد، بنابراین مطمئناً دانشکده ای پیدا خواهید کرد که نیاز شما را برآورده کند.تکمیل مدرک پزشکی در هند نیز سریعتر است. برای تکمیل MBBS خود فقط به 5.5 سال زمان نیاز دارید.بهترین از همه، دانشکده های پزشکی در هند بسیار ارزان هستند. به عنوان مثال، در دانشکده های پزشکی دولتی، تنها باید 10000 دلار در سال پرداخت کنید.

 

5. کانادا

دلایل: دانشکده های پزشکی برجسته، برنامه های دوگانه، بیمارستان های عالی، تاکید بر تحقیقات

در کل کانادا 17 دانشکده پزشکی وجود دارد. در حالی که ورود به آن سخت است، به خصوص اگر یک دانشجوی بین المللی هستید، ارزش امتحان کردن را دارد. به هر حال، این کشور یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی است.دانشکده های پزشکی کانادا یک برنامه درسی منحصر به فرد شامل دو سال دوره های پیش بالینی و دو سال آموزش بالینی (چرخشی) ارائه می دهند.دانشجویان واجد شرایط ممکن است در رشته های دوگانه مانند رشته های ارائه شده در دانشگاه تورنتو نیز شرکت کنند. در اینجا، دانش‌آموزان می‌توانند یک برنامه MD را در کنار مدرک دکتری، M.Eng. یا MSc تکمیل کنند.پزشکان آینده همچنین دانش و مهارت‌های خود را در برخی از بهترین بیمارستان‌های کانادا، از جمله بیمارستان کودکان بیمار و مرکز اعتیاد و سلامت روان و بسیاری دیگر آموزش می‌دهند.

 

6. هلند

دلایل: مدارس پزشکی در کلاس جهانی، شهریه ارزان برای دانشجویان اتحادیه اروپا

تحصیل در دانشکده های پزشکی اروپا معمولاً با یک مانع زبانی همراه است. اما این مشکل چندانی در هلند نیست، جایی که می توانید دوره سه ساله پیش پزشکی خود را به زبان انگلیسی بخوانید. موسساتی که چنین ارائه می دهند عبارتند از دانشگاه گرونینگن و دانشگاه ماستریخت.در مورد سه سال کارشناسی ارشد در پزشکی، رقابت سخت است. گفته می شود، دانشجویان بین المللی هنوز هم می توانند وارد این برنامه شوند. به عنوان مثال، در گرونینگن، 100 اسلات از 410 اسلات به سخنرانان غیر هلندی اختصاص داده شده است. با این حال، هنگامی که یک اسلات دریافت کردید، باید روی مهارت های هلندی زبان خود کار کنید. دانستن زبان مادری ضروری است، به خصوص زمانی که چرخش خود را در بیمارستان انجام می دهید. اگر اهل اتحادیه اروپا هستید، می توانید از شهریه ارزان موجود استفاده کنید. در مقایسه با 32000 یورو (37125 دلار) که خارجی ها می پردازند، شما فقط باید 2200 یورو (2255 دلار) در سال بپردازید.

 

7. سوئد

دلایل: دانشکده های پزشکی با رتبه برتر، مدت کوتاه تر دوره، بیمارستان های درجه یک

سوئد خانه برخی از بهترین دانشکده های پزشکی در جهان است که سوئد را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی تبدیل می کند. در رأس این فهرست مؤسسه کارولینسکا و پس از آن دانشگاه لوند و دانشگاه اوپسالا قرار دارند.بزرگترین مرکز علمی و تحقیقاتی پزشکی، کارولینسکا، جام مقدس در میان بسیاری از دانشجویان داخلی و بین المللی در نظر گرفته می شود. با این حال، تنها هشدار این است که همه چیز به زبان سوئدی تدریس می شود.اگر واقعاً به زبان سوئدی مهارت دارید، از برنامه کوتاه‌تری که دانشکده‌های پزشکی سوئد ارائه می‌کنند لذت خواهید برد. مانند انگلستان، کل برنامه پزشکی فقط حدود شش سال طول می کشد. به طور مشابه، سوئد دارای بیمارستان‌هایی در سطح جهانی است که می‌توانید در آن‌ها آموزش ببینید و در آن‌ها متخصص شوید.

 

در نهایت نیز اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...