پرستاردر کانادا و آمریکا (LPN)

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 اسفند 1402 در ساعت 13 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در کشور کانادا پرستارها دارای رتبه های مختلف میباشند که در چندین گروه  متفاوت قرار میگیرند. یکی از این گروه ها پرستارهای LPN  میباشد.  پرستارهای LPN به پرستارهایی گفته میشود که دارای مجوز علمی آن کشور باشند. یک پرستار دارای مجوز LPN (پرستار LPN) ، در ایالات متحده آمریکا و کانادا، پرستاری است که از افرادی که بیمار، مجروح، در حال نقاهت یا ناتوان هستند مراقبت می کند. در ایالات متحده، LPN ها تحت هدایت پزشکان، (پزشکان سطح متوسط) ​​کار می کنند .

 

برنامه آموزشی LPN در کانادا و آمریکا

در ایالات متحده آمریکا ، برنامه های آموزشی LPN (پرستار LPN در آمریکا و کانادا) یک تا دو سال به طول می اجامد. همه هیئت‌های ایالتی و منطقه‌ای ایالات متحده نیز نیاز به قبولی در آزمون NCLEX-PN دارند تا بتوانند شخص را به عنوان پرستار تایید نمایند. در کانادا (به جز کبک)، برنامه آموزشی دو ساله تمام وقت پس از دوره متوسطه است و دانش آموزان باید امتحان ثبت نام پرستار عملی کانادا CPNRE را بگذرانند.

به طور کلی اغلب پرستاران LPN، مراقبت های اولیه را در کنار تخت انجام می دهند. بسیاری از LPN ها (پرستار  LPN)  علائم حیاتی بیماران مانند وزن، قد، دما، فشار خون، نبض و تعداد تنفس را اندازه گیری و ثبت می کنند. LPN ها (پرستار LPN) تحت هدایت پرستاران یا پزشکان ثبت شده کار می کنند. آنها همچنین تزریقات را  انجام می دهند، نظارت می کنند و همچنین جایگذاری کاتترها را انجام می دهند، زخم ها را پانسمان می کنند و مالش و ماساژ الکلی می دهند. برای کمک به راحت نگه داشتن بیماران، آنها در حمام کردن، لباس پوشیدن و بهداشت شخصی، حرکت در رختخواب، ایستادن و راه رفتن کمک می کنند. آنها همچنین ممکن است به بیمارانی که برای غذا خوردن نیاز به کمک دارند غذا بدهند. LPN های باتجربه ممکن است بر دستیاران پرستاری و سایر LPN ها (پرستار LPN در آمریکا و کانادا)  نظارت کنند. به عنوان بخشی از کار خود، LPN ها نمونه هایی را برای آزمایش جمع آوری می کنند، آزمایش های معمول آزمایشگاهی را انجام می دهند و مصرف و خروجی غذا و مایعات را ثبت می کنند. آنها تجهیزات پزشکی را تمیز و نظارت می کنند. گاهی اوقات، آنها به پزشکان و پرستاران ثبت نام شده در انجام آزمایشات و اقدامات کمک می کنند. برخی از LPN ها به زایمان، مراقبت و تغذیه نوزادان کمک می کنند. پرستاران عزیز میتوانند با کسب مشاوره مهاجرت برای اخذ اقامت از کشورهای خارجی اقدام کنند.

LPN ها (پرستار LPN در آمریکا و کانادا) همچنین بیماران خود را تحت نظر دارند و واکنش های نامطلوب به داروها یا درمان ها را گزارش می دهند. LPN ها اطلاعاتی از بیماران، از جمله سابقه سلامتی و احساس فعلی آنها را جمع آوری می کنند. آنها ممکن است از این اطلاعات برای تکمیل فرم های بیمه، پیش مجوزها، و ارجاعات استفاده کنند و اطلاعات را با پرستاران و پزشکان ثبت نام شده به اشتراک بگذارند تا بهترین روش مراقبت از بیمار را تعیین کنند. LPN ها اغلب به اعضای خانواده می آموزند که چگونه از یکی از خویشاوندان مراقبت کنند یا عادات بهداشتی خوب را به بیماران آموزش دهند.

برخی از LPN ها در محیط های تخصصی، مانند خانه های سالمندان، مطب های پزشک، یا در مراقبت های خانگی کار می کنند در برخی از ایالات آمریکا، LPN ها (پرستار LPN) مجاز به تجویز داروهای تجویز شده،  تزریقات داخل وریدی و ارائه مراقبت به بیماران وابسته به ونتیلاتور هستند. در حالی که حدود 18 درصد از LPN/LVN ها در ایالات متحده در سال 2008 به صورت پاره وقت کار می کردند، اکثر آنها 40 ساعت در هفته کار می کنند. Occupational Outlook Handbook بیان می کند که LPN ها ممکن است مجبور باشند شب ها، آخر هفته ها و تعطیلات کار کنند. اغلب برای مدت طولانی می ایستند و به بیماران کمک می کنند تا در رختخواب حرکت کنند، بایستند یا راه بروند. و ممکن است با خطرات شغلی مواجه شود که شامل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سوزاننده، تشعشعات و بیماری های عفونی باشند. صدمات کمری ناشی از حرکت بیماران؛ استرس محل کار نیز وجود دارد. در می سال 2008، متوسط ​​دستمزد سالانه LPN/LVN در ایالات متحده 39030 دلار بوده است. و اگر بخواهیم دستمزد سالیانه پرستاران LPN (پرستار LPN) را ذکر کنیم باید بگوییم که به صورت زیر میباشد:

  • خدمات استخدامی 44690 دلار
  • امکانات مراقبت پرستاری 40580 دلار
  • خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل 39510 دلار
  • بیمارستان های عمومی پزشکی و جراحی 38080 دلار
  • مطب پزشکان 35020 دلار

 مهاجرت پرستاران به آمریکا و کانادا

بر اساس کتاب Occupational Outlook، در سال 2008 حدود 753600 شغل توسط LPN/LVN در ایالات متحده وجود داشت که حدود 25 درصد آنها در بیمارستان ها، 28 درصد در مراکز مراقبت پرستاری و 12 درصد در مطب پزشکان کار می کردند. سایر LPN/LVN برای خدمات مراقبت های بهداشتی خانگی کار می کردند. پیش بینی می شود که اشتغال LPN ها بین سال های 2008 و 2018 به میزان 21 درصد رشد کند که بسیار سریعتر از میانگین است. انتظار می رود که این رشد ناشی از "نیازهای مراقبت طولانی مدت جمعیت فزاینده سالمندان و افزایش کلی تقاضا برای خدمات مراقبت های بهداشتی" باشد.

 

مدت زمان برنامه ی LPN در کانادا و آمریکا

در ایالات متحده، برنامه های آموزشی برای تبدیل شدن به LPN/LVN حدود یک سال طول می کشد و توسط مدارس فنی/حرفه ای و توسط کالج های محلی ارائه می شود. کتابچه راهنمای چشم انداز شغلی بیان می کند که برای واجد شرایط بودن برای مجوز، LPN ها باید یک برنامه آموزشی مورد تایید دولت را تکمیل کنند. دیپلم دبیرستان یا معادل آن معمولاً برای پذیرش در یک برنامه آموزشی مورد نیاز است، اما برخی از برنامه ها داوطلبان بدون دیپلم را می پذیرند و برخی از برنامه ها بخشی از برنامه درسی دبیرستان را قبول دارند. کتابچه چشم انداز شغلی بیان می کند که اکثر برنامه ها شامل مطالعه کلاسی (شامل مفاهیم اولیه پرستاری و موضوعات مرتبط با مراقبت از بیمار، از جمله آناتومی، فیزیولوژی، پرستاری پزشکی-جراحی، اطفال، پرستاری زنان و زایمان، فارماکولوژی، تغذیه، و کمک های اولیه) و عمل بالینی تحت نظارت (معمولا در یک محیط بیمارستان، اما گاهی اوقات در جاهای دیگر انجام میشود.

NCLEX-PN (NCLEX-PN)، یک آزمون ملی صدور مجوز مبتنی بر رایانه که توسط شورای ملی پرستاری شورای دولتی اداره می شود، آزمونی است که برای دریافت مجوز به عنوان LPN/LVN لازم است. در بسیاری از ایالت ها، LPN ها/LVN ها برای کسب اعتبارات به  آموزش مداوم در طول حرفه خود نیاز دارند.

اگر بخواهیم در مورد شرایط پیشرفت پرستاران LPN  توضیح دهیم به این صورت است که در برخی مناطق ، LPN ها/LVN ها فرصت هایی برای پیشرفت دارند، از جمله امکان کسب اعتبار در یک زمینه خاص (مانند درمان IV، پیری، مراقبت های طولانی مدت و فارماکولوژی) یا تبدیل شدن به یک پرستار مسئول. برخی از LPN ها/LVN ها ترجیح می دهند تحت آموزش بیشتر قرار گیرند و به عنوان پرستار ثبت نام شوند. انتاریو از نام ثبت شده پرستار عملی برای اشاره به نقشی که به عنوان پرستار عملی مجوز در بقیه کانادا و جاهای دیگر شناخته می شود، استفاده می کند. این را نباید با ثبت نام پرستار روانپزشکی، عنوانی که در برخی دیگر از حوزه های پرستاری کانادا استفاده می شود، اشتباه گرفت.

همه پرستاران در استان انتاریو  کانادا توسط کالج پرستاران انتاریو ثبت می شوند. برای درخواست عضویت، متقاضی باید شرایطی را داشته باشد از جمله تکمیل یک برنامه آموزشی تایید شده دو ساله پس از متوسطه، شواهد فعالیت اخیر به عنوان پرستار، قبولی در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، داشتن مجوز قانونی استخدام در کانادا.

تعریف CNO برای حوزه فعالیت پرستار این است: "عمل پرستاری ارتقای سلامت و ارزیابی، ارائه مراقبت و درمان شرایط بهداشتی با ابزارهای حمایتی، پیشگیرانه، درمانی، تسکینی و توانبخشی  به منظور دستیابی یا حفظ عملکرد بهینه است. LPN‌ها (پرستار LPN   در کانادا) گاهی اوقات به عنوان رابط بین ارائه‌دهنده مراقبت و مقامات محلی بهداشت عمل می‌کنند و مراقبت‌ها را هماهنگ می‌کنند.

دسته دوم پرستارهای RN (Registered Nurse) میباشند. این دسته از پرستاران تحصیلات چهار ساله لیسانس را دارند و پرستارهای ثبت شده با صلاحیت علمی در کانادا میباشند. پرستاران RN  از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند و مباحث درسی یک لیسانس پرستاری را به طور کامل گذرانده اند. این دسته از پرستاران از رتبه شغلی بالاتری در کانادا برخوردار هستند. که در مقالات دیگر در مورد وظایف این دسته مفصل شرح داده شده است.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید با مشاوران موسسه بین المللی راد تماس بگیرید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...