مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

9 / 10
از 300 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 26 فروردین 1403 در ساعت 13 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چگونه می توانم شغل پرستاری در آلمان پیدا کنم؟داوطلبان اگر می خواهند به عنوان پرستار در آلمان کار کنند، به مجوز نیاز دارند. آنها باید یک دوره را بگذرانند تا زبان و مهارت های حرفه ای خود را با شرایط مطابقت دهند و درخواست های خود را برای به رسمیت شناختن صلاحیت های حرفه ای به مقام مسئول در ایالت آلمانی که قصد کار در آن را دارند ارسال کنند. در ادامه این مطلب میپردازیم به شرایط کار پرستاران در کشور آلمان و همچنین روند اقدام برای کار به عنوان پرستار در آلمان. در ادامه همراه ما باشید.

 

چند سال طول می کشد تا در آلمان پرستار شوید؟

2 راه اصلی برای پرستار شدن در آلمان وجود دارد که عبارتند از مدرک دانشگاهی و آموزش حرفه ای. هر دو 3 ساله هستند و داوطلبان را قادر می سازد به عنوان پرستار کار کنند، اما مدرک دانشگاهی فرصت های بیشتری را برای شغل آینده فراهم می کند. آموزش حرفه ای به مقدار قابل توجهی به تجربه نیاز دارد. محبوب ترین مسیر زمانی است که پس از اتمام یک برنامه، معلم پرستاری در مدارس حرفه ای می شوند.

 

چرا می خواهید در آلمان به عنوان پرستار کار کنید؟

دلایل مختلفی برای کار به عنوان پرستار در آلمان وجود دارد که در زیر آورده شده است:

  • ساعت کاری انعطاف پذیر: پرستاران می توانند تصمیم بگیرند که چه مدت زمان می خواهند کار خود را انجام دهند و چه شیفتی ترجیح می دهند. آنها می توانند انتخاب کنند که آیا فقط 20 ساعت کار می کنند یا 40 ساعت در هفته، و ترجیح می دهند صبح یا شب کار کنند.
  • تجربه بین المللی Right Direction: آلمان استاندارد بسیار بالایی از مراقبت های بهداشتی دارد و خوب است که شغلی را با چنین پایه محکمی شروع کنید.
  • رفتار عادلانه: پرستاران کشورهای دیگر مانند پرستاران آلمانی به ویژه در مؤسسات دولتی مانند بیمارستان های دولتی حقوق دریافت می کنند.
  • مزایای اجتماعی چندگانه: پرستاران می توانند از سلامت، بازنشستگی، بیکاری، تحصیل و سایر مزایای اجتماعی برخوردار شوند.
  • حقوق بهتر: زمانی که پرستاران واجد شرایط شوند، حقوقی بین 2500 تا 2800 یورو در ماه دریافت خواهند کرد.
  • تعطیلات پولی: پرستاران از حداقل 20 تعطیلات با حقوق در سال برخوردار هستند.

 

شرایط لازم برای کار در آلمان چیست؟

برای کار در آلمان باید شرایط زیر را رعایت کنید:پرستاران برای کار در آلمان به مدرک زبان آلمانی سطح B2 نیاز دارند تا بتوانند با بیماران آلمانی ارتباط برقرار کنند.مدارک آکادمیک مانند برگه های علامت / رونوشت ها یا گواهینامه ها نیز باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

Right Direction PCC (گواهی ترخیص پلیس) باید بررسی کند که آیا برای شخص پرونده ای ثبت شده است یا خیر. Right Direction آلمان فقط پرستارانی را می پذیرد که قبلاً توسط اتحادیه اروپا گواهینامه دریافت کرده باشند.

 

آیا کار در آلمان آسان است؟

در صورتی که داوطلبان باید در مورد زبان آلمانی اطلاعات داشته باشند، به راحتی می توان مشاغل خانه سالمندان را در آلمان به دست آورد، زیرا آنها باید ثابت کنند که سطح زبان آلمانی آنها برای تمرین شغل انتخابی خود کافی است.با این حال، قبل از شروع فرآیند درخواست خود، باید در نظر داشته باشید که آیا اصلاً می توانید به عنوان یک پرستار در آلمان کار کنید و چه اقداماتی را برای رسیدن به آنجا باید انجام دهید. آلمان یک کشور بسیار سازمان یافته و ساختار یافته است، با صدها قانون و به خصوص در مورد شرایط تحصیلی.

 

الزامات پرستاران خارجی

شغل پرستاری یکی از حرفه ای ترین مشاغل در آلمان است، به همین دلیل الزامات تعریف شده ای وجود دارد که توسط دولت اجرا شده است. همچنین به معنای انعطاف ناپذیری و قوانین سختگیرانه ای است که پرستاران خارجی با آن برخورد خواهند کرد.شما فقط در صورتی می توانید به عنوان پرستار در آلمان کار کنید که مدرکی در مورد مهارت های خود داشته باشید که در آلمان به رسمیت شناخته شده باشد.

 

مدارک تحصیلی در رشته پرستاری

ترجیحاً مدرک پرستاری داشته باشید، اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، مدرک دانشگاهی با حداقل 3 سال تحصیل الزامی است. گواهی GOETHE/TELC/OSD مهارت های زبان آلمانی در سطح B1 یا B2

پرستاران دارای گواهی نیز موظفند کار روزانه خود را در گزارش های بهداشتی برای هر بیمار ثبت کنند. این نیاز به مهارت های زبانی خوب دارد. ممکن است برای صحبت کردن در سطح مورد نیاز یک سال یادگیری طول بکشد.پس از شروع به کار در بیمارستان در Geبسیاری از بیمارستان ها یک دوره آلمانی پزشکی برای پرستاران خارجی ارائه می دهند که معمولاً توسط بیمارستان نیز پرداخت می شود.

 

به رسمیت شناختن گواهی های پرستاری خارجی

اگر از کشور اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا هستید و تحصیلات پرستاری خود را در یکی از کشورهای اروپایی/منطقه اقتصادی اروپا به پایان رسانده اید، جای نگرانی نیست، مدرک شما به راحتی در آلمان شناخته می شود و می توانید مستقیماً شروع به کار کنید.برای همه پرستاران دیگر با گواهینامه های غیر اتحادیه اروپا / EEA قوانین متفاوتی اعمال می شود: آنها باید مدرک خود را نیز به رسمیت بشناسند، اما دشوارتر و وقت گیرتر خواهد بود. کل این پروسه ممکن است تا 12 ماه طول بکشد، اما معمولاً می توانید در این مدت به عنوان دستیار پرستاری کار کنید.آلمان استانداردهای بالایی را برای حرفه های پزشکی تعیین می کند و پرستاران خارجی برای کار در زمینه پزشکی در آلمان باید تمام معیارها را رعایت کنند.برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک پرستار در آلمان باید منتظر بمانید تا مقامات گواهینامه شما و تمام معیارهای موجود در آن را تأیید کنند و همچنین در یک آزمون ویژه پرستاری قبول شوید.به محض دریافت پیشنهاد شغلی یا ورود به آلمان، پرستاران خارجی باید مدارک خود را به مقام صلاحیت دار ایالت فدرال محل اقامت خود ارائه دهند. با این حال، حتی بدون قرارداد کاری نیز می توانید برای شناسایی درخواست دهید. به طور کلی تمام مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت به مرجع تشخیص ارائه دهید. (سطح B2 زبان آلمانی مورد نیاز است!)پس از اینکه پرستاران خارجی مراحل شناسایی را طی کردند و امتحانات مورد نیاز را با موفقیت پشت سر گذاشتند، مجوز فعالیت در حرفه پرستاری را دریافت خواهند کرد. آنها همچنین برای شروع کار باید حداقل سطح B2 زبان آلمانی را داشته باشند.با این حال، همچنین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که مدارک حرفه‌ای پرستاران خارجی به رسمیت شناخته نشود یا به طور کامل شناخته نشود، بنابراین آنها مجوزی برای فعالیت در حرفه پرستاری در آلمان دریافت نکنند.در این صورت می توانند امتحانات لازم را بگذرانند و دوره های تکمیلی را در آلمان بگذرانند تا این کمبود دانش تئوری یا عملی را پوشش دهند.در همین حال، ممکن است به آنها اجازه داده شود که به عنوان دستیار پرستاری کار کنند. این مورد دیگری است.در حال حاضر نیز 154000 پرستار و کمک پرستار خارجی در آلمان مشغول به کار هستند.

 

مراحلی که باید برای کار به عنوان پرستار در آلمان انجام دهید

 

1. آلمانی را یاد بگیرید

قبل از اینکه اولین درخواست شغلی خود را پست کنید، حداقل یک گواهی زبان B1 دریافت کنید. بنابراین می توانید گواهی خود را به درخواست پیوست کنید و تأثیر خوبی برای کارفرما بگذارید. علاوه بر این، برخی از سازمان ها حتی برنامه های کاربردی به زبان انگلیسی را نمی پذیرند.

 مشاوره مهاجرت کاری پرستاران به آلمان

2. مدارک و گواهینامه های خود را به آلمانی ترجمه کنید

همچنین اکثر سازمان ها به گواهینامه های شما به زبان آلمانی نیاز خواهند داشت، در غیر این صورت پذیرفته نمی شود.

 

3. تا جایی که می توانید برای پیشنهاد شغلی درخواست دهید

در وب سایت هایی مانند Monster، Medijobs، Stellenanzeige، Make it in Germany: Job Listings، Stepstone و Kimeta به دنبال شغل باشید. درخواست خود را با تمام مدارک مورد نیاز ضمیمه ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید.

 

4. در مصاحبه شرکت کنید

اگر شرکت علاقه خود را نشان داد و شما را به مصاحبه دعوت کرد، آماده باشید که شخصاً در آلمان حضور پیدا کنید.

 

5. یک قرارداد کاری امضا کنید

6. برای به رسمیت شناختن صلاحیت پرستاری خود اقدام کنید

برای به رسمیت شناختن مدرک خود در مقام مسئول آلمان در ایالتی که قرار است کار کنید، صبر کنید. این می تواند بیش از یک سال طول بکشد.

 

7. برای ویزای کاری اقدام کنید

پس از اینکه مدرک تحصیلی شما توسط آلمان به رسمیت شناخته شد، می توانید برای ویزای کار در کشور خود درخواست دهید.

 

حقوق پرستاران در آلمان

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند بر دستمزد پرستاران تأثیر بگذارد. اما به طور کلی این کار به خوبی پرداخت می شود و با سال ها تجربه و تخصص رشد می کند.به طور متوسط ​​پرستاران در آلمان سالانه 33000 یورو و ماهیانه بین 2800 تا 2900 یورو درآمد دارند. حقوق به منطقه، تجربه، صلاحیت، زمان کار نیز بستگی دارد (شیفت شب بهتر پرداخت می شود).پس از کسر مالیات، می توانید بین 1580 یورو تا 1800 یورو ماهانه انتظار داشته باشید.پرستاران خارجی که به زبان آلمانی تسلط ندارند باید در دوره زبان آلمانی شرکت کنند. به همین دلیل، آنها کمتر - حدود 36 ساعت در هفته - کار می کنند و حقوق کمتری دریافت می کنند - تقریباً 1800 یورو ناخالص و بین 1250 یورو تا 1420 یورو بدون مالیات.حقوق در طول دوره آموزش حرفه ای به سال تحصیل بستگی دارد: سال اول حدود 1100 یورو، در سال دوم حدود 1200 یورو و سال سوم حدود 1300 یورو درآمد خواهید داشت.

 

تحصیل در رشته پرستاری در آلمان

اگر هنوز مدرک پرستاری ندارید، همیشه می توانید آموزش حرفه ای را در آلمان شروع کنید تا پرستار شوید. ملیت شما در اینجا نقشی ندارد.آموزش حرفه ای همچنین به عنوان برنامه کارآموزی پرستاری شناخته می شود، این یک راه بسیار محبوب برای پرستار شدن در آلمان است. این برنامه برای افرادی ساخته شده است که علاقه مند به دنبال کردن شغل پرستاری در آلمان هستند اما تحصیلات لازم را ندارند.اساساً آموزش در یک دانشکده پرستاری انجام می شود .معمولاً 3 سال طول می کشد و با معاینه دولتی به پایان می رسد.پس از گذراندن موفقیت آمیز امتحان، دانش آموزان به عنوان یک پرستار ثبت نام شده واجد شرایط می شوند که آنها را قادر می سازد فوراً حرفه خود را شروع کنند.آموزش به عنوان پرستار در مدارس سازماندهی می شود و دانش آموزان بعداً به بیمارستان ها و بخش های مختلف متصل می شوند و در آنجا تجربیات عملی را جمع آوری می کنند.

در طول آموزش سه ساله، 2100 ساعت باید در تئوری و 2500 ساعت در عمل سرمایه گذاری شود.در هر دو مورد، دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه و گذراندن دوره حرفه آموزی حقوق ماهیانه دریافت می کنند.محتوای آموزش کاملاً سازماندهی شده و ساختار یافته است، نه تنها دروس بهداشت و مراقبت پرستاری را شامل می شود، بلکه علوم پرستاری و بهداشت و همچنین مبانی علمی و پزشکی، توسعه پرستاری همه اینها، دانش مرتبط از علوم انسانی و اجتماعی است.پروسه تمرین معمولاً به بلوک های شش هفته ای تقسیم می شود که گاهی اوقات طولانی تر است. به خصوص در سال اول، دانش آموزان تئوری های زیادی را یاد می گیرند و به وضوح، برای دوره های کارآموزی آینده مهم است.بنابراین پس از گذراندن دوره های حرفه ای، حرفه ای عمومی می شوند و می توانند در تمام زمینه های مراقبت های پزشکی کار کنند.

 

مزایای حضور در مدرسه حرفه ای و پرستار شدن در آلمان عبارتند از:

  • استقلال مالی: افراد مجبور نیستند برای هزینه های زندگی یا تحصیل خود به والدین خود وابسته باشند. آنها به اندازه ای درآمد دارند که بتوانند از خودشان حمایت کنند.
  • فرصت های شغلی : راهی ساده برای رسیدن به شغل بلافاصله پس از اتمام دوره آموزشی یا دانشگاه.
  • آموزش عملی و نظری : یک برنامه بخش های عملی و نظری را پوشش می دهد که به پرستاران کمک می کند تا درک گسترده تری از نقش داشته باشند و به رشد حرفه ای آنها کمک می کند.
  • بدون نیاز به شناسایی صلاحیت : شما می توانید بلافاصله پس از اتمام دوره آموزشی به عنوان یک پرستار ثبت شده در آلمان و سایر کشورهای توسعه یافته شروع به کار کنید.

 

چنانچه به اطلاعات بیشتری در خصوص کار پرستاران در آلمان و شرایط کار پرستاران در آلمان و همچنین تحصیل پرستاری در المان نیاز دارید میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره نیز دریافت کنید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...