مهاجرت پزشکان به انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا

9 / 10
از 1523 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 فروردین 1403 در ساعت 10 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 11 )

مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و استرالیا (کشورهای انگلیسی زبان)

در این نوشتار سعی می کنیم در مورد مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلیسی زبان توضیحاتی ارائه نماییم. اصلی ترین مقصد پزشکان مهاجرت به انگلستان و کار در انگلستان به عنوان پزشک میباشد و معمولا مهاجرت پزشکان به انگلستان از محبوبیت بالایی برخوردار است اما در نظر داشته باشید که کشورهای انگلیسی زبان که برای مهاجرت پزشکان میتوان مشخص نمود کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می باشند البته در این بین کشورهای انگلیسی زبان دیگری مانند آفریقای جنوبی و ایرلند و ... وجود دارند که به دلیل اینکه نیروی کاری از کشور دیگر دریافت نمیکنند  از توضیح آنها صرف نظر می کنیم. 

مهاجرت پزشکان به انگلستان یا سایر کشورها با طی پروسه ای همراه میباشد. به طور کلی پزشکان هنگامی که قصد دارند کشوری را برای مهاجرت انتخاب نمایند، همواره حفظ شغل خود را در نظر میگیرند که بتوانند در کشور مد نظر وارد بازار کار گردند. همانطور که قبلا گفته شده است، مهاجرت پزشکان مانند مهاجرت سایر رشته ها نمی باشد و به نسبت سایر رشته ها دارای پیچیدگی بیشتری میباشد. زیرا پزشکان نیاز دارند که مدارک تحصیلی خود را در کشورهایی که بدان مهاجرت می‌کنند معادل سازی نمایند و همانطور که قبلا گفته شد معادل سازی مدارک پزشکان شامل سه مرحله میباشد که عبارتند از: یادگیری زبان کشوری که بدان مهاجرت میکنند، سپس گذراندن آزمون های مربوطه که درکشور مقصد از پزشکان به عمل می آید و در نهایت گذراندن دوره کارورزی میباشد. بنابراین یکی از مراحل اصلی معادل سازی مدارک پزشکان یادگیری زبان آن کشور می باشد. بدیهی است که پزشکان به دلیل اینکه با زبان انگلیسی آشنایی خوبی دارند، برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان تمایل بیشتری از خود نشان میدهند. در واقع بزرگترین مزیت کشورهای انگلیسی زبان این است که تقریبا تمامی پزشکان ایرانی با زبان انگلیسی آشنایی بسیار خوبی دارند و طی کردن مرحله اول معادل سازی مدارک که  یادگیری زبان آن کشور می باشد، برای آنان با سهولت بیشتری انجام می شود. البته هر چهار کشور آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان همواره از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت از نظر پزشکان می باشد، و بسیاری از پزشکان برای مهاجرت یکی از این چهار کشور را انتخاب می نماید زیرا علاوه بر اینکه زبان این چهار کشور انگلیسی می باشد و مراحل معادل سازی مدارک پزشکان با سهولت بیشتری انجام می شود و نیازی به یادگیری زبان دیگری نیست، همچنین این کشورها دارای بازار کار مناسب برای پزشکان می باشد و معمولاً پزشکان در این کشورها از درآمد خوبی برخوردار هستند و البته نیاز به توضیح نیست که هر چهار کشور آمریکا، انگلستان، استرالیا و کانادا دارای رفاه اجتماعی بالایی می باشند. این دلایل باعث میشود که پزشکان برای مهاجرت همواره این کشورها را مد نظر داشته باشند.

در ادامه این نوشتار قصد داریم که در مورد مهاجرت پزشکان به کشور آمریکا و همچنین مهاجرت پزشکان به کشور انگلستان، مهاجرت پزشکان به کشور کانادا و مهاجرت پزشکان به کشور استرالیا توضیحاتی را ارائه نماییم. طبیعتاً پزشکان علاقه مند به مهاجرت دارای شرایط یکسان نیستند، پس بنابراین توضیحاتی که در این نوشتار ارائه می‌شود به صورت کلی میباشد، و هر شخصی بنا به شرایط خود می‌بایست از مشاوره دقیق و تکمیلی استفاده نماید، تا بنا به شرایط خود بتواند کشور مناسب جهت مهاجرت را انتخاب نماید.در ادامه مطلب ابتدا در مورد مهاجرت پزشکان به کشور آمریکا توضیحاتی ارائه میدهیم.

 

مهاجرت پزشکان به انگلستان

مهاجرت پزشکان به انگلستان (انگلیس)

در این قسمت از نوشتار قصد داریم درمورد مهاجرت پزشکان به انگلستان، هزینه های معادلسازی مدارک پزشکان در انگلستان، شرایط کار پزشکان در انگلستان و میزان درامد پزشکان در انگلستان و همچنین راه و روش مهاجرت پزشکان متخصص به انگلستان را توضیح دهیم. انگلستان از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشوری قدرتمند محسوب میشود، و در بین کشورهای اروپایی و کشورهای جهان از سطح بالای رفاه اجتماعی برخوردار می باشد. پزشکان ایرانی به دلایلی که ذکر شد و هم به این دلیل که این کشور انگلیسی زبان میباشد، برای مهاجرت کشور انگلستان را در نظر می‌گیرند. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان و همچنین چگونگی معادل سازی مدارک پزشکان در انگلستان اطلاعاتی را ارائه نماییم.مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در انگلستان معادل سازی مدارک پزشکی در انگلستان به طور کلی دارای چند مرحله می باشد. پزشکانی که دوره پزشکی خود را در خارج از انگلستان گذرانده‌اند باید توسط شورای عمومی پزشکی انگلستان مورد ارزیابی قرار گیرد و مدارک آنها ارزیابی شود.

جهت ارزیابی مدارک پزشکان در انگلستان ، متقاضیان میبایستی در آزمونی به نام آزمون پلب PLAB شرکت نمایند. آزمون پلب PLAB دارای دو مرحله می باشد و هدف از آزمون، ارزیابی علمی و عملی دانش پزشکان می باشد. همان طور که گفته شد، آزمون پلب PLAB دارای دو مرحله میباشد، که مرحله اول آن می تواند در خارج از انگلستان برگزار شود و هدف از این آزمون ارزشیبابی سطح دانش پزشکی متقاضیان میباشد.  مرحله دوم معادل سازی مدارک پزشکان در انگلستان و در طی آزمون پلب 2 برگزار میشود، که بیشتر به ارزیابی مهارت های بالینی و حرفه ای می پردازد. ‏مرحله اول این آزمون در کشورهایی نظیر مالزی و سنگاپور و ترکیه برگزار می‌شود و افرادی که در این آزمون شرکت میکنند نیازی به حضور فیزیکی در انگلستان ندارند و می توانند در یکی از کشورهایی که ذکر شد در این آزمون شرکت نمایند.

پزشکانی که قصد دارند مدارک خود را در انگلستان معادل سازی نمایند و به عنوان یک پزشک در انگلستان مشغول به کار شوند می بایست در ابتدا در آزمون پلب PLAB شرکت کنند قبولی در آزمون مرحله اول PLAB  و همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۷ یا مدرک OET  که در تمامی مهارتها نمره B  را دریافت نمایند، میتواند برای دریافت ویزا به منظور شرکت در مرحله دوم آزمون اقدام نمایند. ویزایی که به این افراد تعلق میگیرد ویزایی شش ماهه میباشد. بدیهی است که به غیر از مدارک ذکر شده برای دریافت ویزا نیاز به مدارک دیگری نیز وجود دارد مانند مدارک هویتی و مدارک مالی و .... برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت ویزای انگلستان میتوانید با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره های آنان بهره مند گردید.

متقاضیان پس از قبولی در آزمون مرحله دوم می توانند در شورای عمومی پزشکی انگلستان یا GMC ثبت نام نمایند که این شورا مدارک متقاضیان را بررسی کرده و به آنان شماره نظام پزشکی ارائه می کند در واقع تایید شورای عمومی پزشکی  را دریافت مینمایند که  ارائه این مدرک در انگلستان به منزله اجازه کار طبابت در انگلستان میباشد. اجازه کار در انگلستان و پرداخت بیمه و مالیات توسط پزشک در انگلستان میتواند پس از طی چند سال منجر به اخذ اقامت پزشکان در انگلستان شود.

 

هزینه های معادل سازی مدارک پزشکان در انگلستان (انگلیس)

 پزشکانی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند و قصد دارند که مدارک پزشکی خود را معادل سازی نمایند طبیعتاً برای معادل سازی مدارک خود هزینه هایی را می بایستی پرداخت نمایند. یکی از این هزینه ها هزینه شرکت در آزمون میباشد که هزینه شرکت در آزمون پلب در مرحله اول در حدود ۷۰۰ پوند و در مرحله دوم در حدود ۲۵۰۰ پوند میباشد. در نظر داشته باشید که این هزینه ها ممکن است طبق تورم سالیانه افزایش مختصری داشته باشد. علاوه بر این موضوع پزشکان باید در نظر داشته باشند که در مدت اقامت خود در انگلستان هزینه های زندگی به عهده خود آنان می باشد. همچنین توجه داشته باشید که به دلیل اینکه مرحله اول آزمون پلب PLAB در کشور ایران برگزار نمی شود هزینه سفر به یکی از کشورهایی که محل برگزاری آزمون می باشد نیز بر هزینه‌های شخص افزوده می گردد.

هزینه های سفارت و هزینه هایی که جهت ترجمه مدارک و یا هزینه ای که بابت بررسی مدارک به سفارت انگلستان پرداخت میشود نیز باید در نظر گرفته شود. همچنین میتوانید جهت اطلاع از هزینه های اقامت در شهر های مختلف انگلستان به سایر مطالب وب سایت های موسسه بین المللی راد مراجعه کنید.

 

شرایط کار پزشکان در انگلستان و میزان درآمد پزشکان در انگلستان (انگلیس)

پزشکان در انگلستان معمولاً جزو رتبه‌های بالای شغلی محسوب می شوند و حقوق پزشکان در این کشور جزو درآمدهای بالا محسوب میشود. البته میزان درآمد پزشکان در انگلستان بسته به به عمومی یا متخصص بودن آنها و همچنین به رشته تخصصی آنها می تواند متغیر باشد. درآمد پزشکان متخصص سالیانه ۱۵۰ هزار دلار و درآمد پزشکان عمومی در حدود ۱۲۰ هزار دلار می باشد. معمولا پزشکان در انگلستان در سیستم بهداشت و درمان انگلستان که به NHS معروف میباشد مشغول به کار میشوند. NHS سیستم درمانی رایگان در انگلستان میباشد. اکثر کلینیک ها و بیمارستان ها در انگلستان زیر نظر سیستم NHS مشغول به کار هستند. در سیستم بهداشتی انگلستان بیماران ایتدا به پزشکان عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز از طریق معرفی نامه و ارجاع به پزشکان متخصص معرفی میشوند.

 

 مهاجرت پزشکان متخصص به انگلستان (انگلیس)

پزشکان متخصصی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند علاوه بر تایید مدارک عمومی خود می‌توانند مدارک تخصصی خود را نیز در انگلستان به تایید برسانند برای به تایید رساندن مدارک تخصصی پزشکان امتحانات خاصی در هر رشته برگزار می گردد که معمولاً پس از برگزاری امتحان دوره کارورزی نیز برای پزشکان در نظر گرفته می‌شود تا تخصص آنها مورد تایید واقع شود.

امتحان MRCP  در واقع آزمونی هست که برای تایید تخصص پزشکان متخصص در انگلستان در نظر گرفته شده است. آزمون MRCP خود شامل سه بخش است که بخش اول و دوم آن تئوری می باشد و بخش سوم آن به ارزیابی مهارت های بالینی می پردازد. در واقع در بخش اول و دوم مهارتهای علمی فرد و در بخش سوم مهارت های عملی و مدیریتی شخص سنجیده می شود همچنین شرکت در آزمون های MRCP نیز دارای هزینه میباشد که هزینه هر بخش آن در حدود ۵۰۰ پوند می باشد. برای معادل سازی مدارک پزشکان در انگلستان معمولا محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است و پزشکان می‌توانند مدارک خود را بدون در نظر گرفتن سن به تایید سازمان های مربوطه برسانند.درامد پزشکان متخصص در انگلستان نسبت به پزشکان عمومی بالاتر میباشد و با توجه به رشته تخصصی انها و محل کار و ساعت کاری پزشکان میتواند متفاوت باشد.

در کل باید بگوییم مهاجرت پزشکان به انگلستان با توجه به شرایط موجود گزینه خوبی برای پزشکان عمومی و پزشکان متخصص محسوب میشود.البته ما میدانیم که شرایط افراد و پزشکان با هم متفاوت است.این پروسه بسیار شفاف و مشخص میباشد و پزشکان در صورتی که بتوانند از عهده امتحانات معادلسازی بر بیایند ریسک ویزا بسیار کم بوده و احتمال مهاجرت پزشکان به انگلستان بسیار بالا میباشد. با توجه به اینکه پزشکانی که در ایران تحصیل کرده اند دارای سطح علمی بالایی میباشند بنابراین بسیار محتمل میباشد که از عهده امتحانات PLAB به راحتی بربیایند و پروسه مهاجرت پزشکان به انگلستان به راحتی انجام شود.

به همین دلیل پیشنهاد میشود برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط خود با مشاورین ما در موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.

 

مهاجرت پزشکان به آمریکا

کشور امریکا کشوری است که علاوه بر پیشرفته بودن و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و همچنین سطح بالای رضایتمندی، برای پزشکان موقعیت ها و فرصت های شغلی مناسب را دارا میباشد. همین امر باعث میشود که پزشکان بسیاری برای مهاجرت به آمریکا مشتاق باشند.سیستم پزشکی آمریکا برای جذب پزشکان برنامه مدونی دارد که در واقع همان معادل سازی مدارک پزشکان در آمریکا می باشد. برای معادل سازی مدارک، پزشکان می بایستی در آزمون USMLE  شرکت نمایند و هر سه گام این امتحان را بگذرانند.

USMLE مخفف کلمات United States Medical Licensing Examination میباشد.

همانطور که گفته شد آزمون USMLE  (United States Medical Licensing Examination)  دارای سه مرحله یا سه گام می باشد برای ثبت نام در آزمون USMLE  (United States Medical Licensing Examination)  پزشکان بایستی در ابتدا مدارک خود را در سامانه ای به نام ECFMG  ( Educational Commission for Foreign Medical Graduates) آپلود کرده و تایید مدارک را دریافت نمایند . سامانه ECFMG  ( Educational Commission for Foreign Medical Graduates) در واقع سامانه ای برای راستی آزمایی مدارک پزشکان است .

 

چگونگی تایید مدارک پزشکان در سامانه ECFMG  

پزشکان پس از تایید مدارک خود در سامانه ECFMG  ( Educational Commission for Foreign Medical Graduates) می توانند در آزمون USMLE  شرکت نمایند. این آزمون  در سه مرحله برگزار می گردد که مرحله اول و دوم آن میتوان در خارج از کشور آمریکا شرکت نمود. این آزمون معمولاً سالیانه چندین بار برگزار می‌شود متقاضیان شرکت در آزمون USMLE  (United States Medical Licensing Examination) می توانند پس از ثبت نام در آزمون USMLE  (United States Medical Licensing Examination) یکی از لوکیشن‌ها یا محل امتحان را انتخاب نمایند که معمولاً ایرانیان کشورهای نزدیک مانند امارات متحده عربی یا ترکیه یا انتخاب می نمایند.در واقع آزمون USMLE مشخص می نماید که یک پزشک دانش کافی و مهارت لازم در زمینه پزشکی را دارد و می‌تواند به عنوان یک پزشک وارد حرفه پزشکی شود.

در مرحله اول آزمون USMLE نمره بین ۱ تا ۳۰۰ می باشد که برای قبولی در این مرحله حداقل نمره قبولی باید ۱۹۴ باشد تا شخص بتواند مرحله اول آزمون USMLE را بگذراند، این مرحله از آزمون USMLE  ( STEP 1 )  دارای ۷ بخش می باشد که هر بخش توسط 40 سوال دانش علمی متقاضیان سنجیده میشود.

گام دوم آزمون USMLE ( STEP 2) شامل دو مرحله ای باشد که اصطلاحا به آن CK  و CS  می گویند بخش اول این مرحله  دارای ۸ بخش و حداکثر ۴۰ سوال  می باشد و در بخش دوم آزمون متقاضیان میبایستی ۱۲ بیمار را ویزیت نمایند که طبیعتا برای ویزیت هر بیمار زمانی در نظر گرفته شده است که معمولاً زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای هر بیمار در نظر گرفته می شود. بدیهی است که پزشکانی که قصد دارند در آزمون USMLE شرکت نمایند باید از سطح دانش زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند، زیرا که میبایستی بیماران را ویزیت نمایند پس بنابراین نیاز است که از دانش زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند.

پس از گذراندن مرحله دوم یا گام دوم امتحان USMLE متقاضیان مهاجرت به آمریکا باید برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه نمایند عنوان ویزای دریافت شده برای این مرحله ویزای جی وان می باشد متقاضیان پس از ورود به آمریکا و گذراندن دوره یکساله کارورزی می بایستی مرحله سوم یا گام سوم آزمون USMLE را بگذراند مرحله سوم آزمون USMLE معمولاً در دو روز برگزار می‌شود که در هر روز در شش بخش امتحانی برگزار می گردد.پزشکان بعد از گذراندن آزمون USMLE میتوانند مدارک خود را تایید نمایند و به عنوان پزشک خانواده یا پزشک عمومی در آمریکا مشغول به کار گردند.

 

مهاجرت پزشکان متخصص به آمریکا

سوالی که برای پزشکان متخصصی که متقاضی مهاجرت به آمریکا هستند مطرح است این است ،که آیا تخصص آنان در آمریکا پذیرفته می شود در جواب باید بگوییم که آمریکا تخصص های کشور ایران را قبول ندارد یعنی متخصصان ایرانی باید بدانند که مدرک عمومی آنها با معادل سازی و گذراندن آزمون USMLE  تایید می شود ولی مدارک تخصصی آنان تایید نمی گردد. در واقع متخصصان ایرانی هنگامی که به آمریکا مهاجرت میکنند و مدارک شان را مورد تایید قرار می دهند به عنوان پزشک عمومی و پزشک خانواده مشغول به کار می‌شوند سوال دیگری که مطرح است این است که آیا اجازه تحصیل ودریافت تخصص در آمریکا به پزشکان ایرانی داده می شود در جواب باید گفت که بسیاری از رشته‌های تخصصی مربوط به افراد بومی باشد و این گونه رشته‌ها را معمولاً مهاجرانی که هنوز اقامت دائم را دریافت نکرده اند نمی توانند در این رشته ها تحصیل نمایند.

مهاجرت پزشکان به انگلستان و آمریکا

هزینه های مهاجرت

مهاجرت دارای هزینه هایی می باشد که کسانی که متقاضی مهاجرت می باشند باید این هزینه ها را در نظر بگیرند. که به طور مفصل در مقاله دیگری در این مورد توضیح داده شده است

 

هزینه های مهاجرت به آمریکا

 برای مهاجرت به آمریکا علاوه بر هزینه های زندگی که توسط خود شخص باید پرداخت گردد، هزینه های دیگری نیز وجود دارد همانطور که گفته شد پزشکان ایرانی برای معادل سازی مدارک خود باید در آزمون USMLE شرکت نمایند توجه داشته باشید که شرکت در آزمون USMLE و تایید مدارک دارای هزینه هایی می باشد با توجه به اینکه این هزینه ها ثابت نیست و ممکن است سال به سال تغییر نماید به طور متوسط باید بگوییم که هزینه مرحله اول و دوم امتحان  USMLE در حدود ۱۰۰۰ دلار و هزینه مرحله سوم آزمون USMLE ۱۷۰۰ دلار می باشد علاوه بر این، ثبت نام در سامانه ECFMG  نیز دارای هزینه میباشد که باز متذکر می شویم که این هزینه معمولا در هر سال دارای افزایش مختصری می باشد. در هنگام درج این مقاله به تاریخ آپریل 2023 هزینه ثبت نام در سامانه ECFMG   130 دلار میباشد و هزینه تایید هر کدام از مدارک 100 دلار میباشد.در نظر داشته باشید به دلیل این که امتحانات USMLE  در ایران برگزار نمیگردد، بنابراین متقاضیان شرکت در آزمون باید هزینه های سفر به کشور دیگر را نیز در نظر گرفته و این مورد را هم به هزینه های مهاجرت خود اضافه نمایند.

 

درآمد پزشکان در آمریکا

به طور کلی باید گفت که پزشکان در همه کشورهای دنیا از درآمد نسبتاً خوبی برخوردار هستند، آمریکا نیز جزء آن دسته از کشورهای می باشد که درآمد پزشکان در آن به نسبت بقیه رشته ها بالاتر می باشد البته باید در نظر بگیریم که درآمد پزشکان در آمریکا با توجه به اینکه در چه ایالتی کار می کنند و همچنین با توجه به اینکه پزشک عمومی یا متخصص هستند و همچنین به رشته تخصصی آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد و همچنین میزان درآمد آنها با توجه به تجربه کاری و اینکه در کلینیک های خصوصی و یا دولتی کار می‌کنند نیز میتواند متفاوت باشد.

 طبق آمار ها باید گفت که میانگین درآمد حقوق پزشکان در آمریکا در حدود ۴۵ هزار دلار در سال می باشد که البته حداقل و حداکثر تا ۳۵۰ هزار دلار در سال نیز متغیر میباشد. همان طور که گفته شد درآمد پزشکان در ایالت‌های مختلف آمریکا متفاوت می باشد. طبق آمارهای ارائه شده درآمد پزشکان در ایالت های واشنگتن، کالیفرنیا و نوادا مبلغ بالاتری را نشان میدهد، در این بین ایالت کارولینای شمالی پایین‌ترین درآمد پزشکان را به خود اختصاص داده است و همچنین فلوریدا نیز دومین ایالت کم درآمد پزشکان محسوب می شود. اگر بخواهیم در مورد درآمد تخصص های مختلف پزشکی در آمریکا آماری را اظهار کنیم، باید بگوییم که درآمدهای رشته های متخصص مغز و اعصاب ارتوپدی و بیهوشی معمولاً نسبت به بقیه رشته ها بالاتر می باشد همچنین باید گفت که  پزشکان مشغول به کار در کلینیک های خصوصی در آمریکا نسبت به بخش دولتی از درآمد بیشتری برخوردار می باشند.باید در نظر گرفته شود که کلینیک های خصوصی در آمریکا نسبت به کلینیک های عمومی از لحاظ خدمات و تجهیزات از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند.

 

مهاجرت پزشکان به کانادا

پزشکان متقاضی مهاجرت و طبابت در کانادا می بایستی در ابتدا مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند. به دلیل شرایط رفاهی کشور کانادا و همچنین مهاجر پذیری کشور کانادا بسیاری از پزشکان این کشور را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب میکنند. بازار کار کانادا همواره به نیروهای پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارد ولی گرفتن اجازه طبابت برای پزشکان خارجی و معادل سازی مدارک در کشور کانادا برای پزشکانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند امری بسیار دشوار و زمان بر میباشد. به هر حال در این نوشتار قصد درایم که طریقه معادل سازی مدارک پزشکان در کانادا را توضیح دهیم .

 

چگونگی معادل سازی مدارک پزشکان در کانادا

برای معادل سازی مدارک پزشکی در کانادا متقاضیان میبایستی ابتدا یک حساب کاربری در   phisycianapply.co   ایجاد نمایند. برای ایجاد این حساب کاربری طبیعتا مبالغی مورد نیاز است که این مبلغ در هنگام درج مقاله در حدود ۳۰۰ دلار می باشد. در مرحله اول معادل سازی مدارک پزشکان ابتدا شخص باید در آزمون MCCQE  (Medical Council of Canada Qualifying Examination )   شرکت نماید. مرحله اول امتحان MCCQE آزمونی است که آنلاین بوده و بیشتر دانش پایه پزشکان سنجیده می‌شود. این آزمون آنلاین بوده و در یکی از مراکز رسمی که از طرف دولت کانادا اعلام میشود برگزار میگردد. معمولا این آزمون در بیش از 80 کشور جهان و بیشتر از 500 مرکز برگزار میگردد. شخص متقاضی می بایستی با یکی از مراکز اعلام شده هماهنگ نموده و در روز امتحان به آن مرکز مراجعه نماید. پس از قبولی در بخش اول آزمون MCCQE شخص باید در مرحله دوم این آزمون شرکت نماید. لازم به توجه است گام اول امتحان MCCQE یک روزه می باشد و در ارتباط مستقیم تصویری با کانادا برگزار میگردد و پس از قبولی در گام اول متقاضی فرصت یک ساله دارد تا در گام دوم آزمون MCCQE شرکت کند. گام دوم امتحان نیز طی دو روز می باشد و در داخل کانادا برگزار میشود. یادآوری میکنیم که شرکت در امتحانات MCCQE همراه با صرف هزینه میباشد که در بخش بعدی هزینه های شرکت در امتحان به صورت تقریبی گفته شده است. متقاضیان پس از سپری کردن آزمونها باید از شورای پزشکی کانادا مجوزی به نام LMCC  ( Licentiate of the Medical Council of Canada) دریافت نمایند.

 

LMCC چیست؟

LMCC بخشی از الزامات برای اعطای مجوز کامل بدون محدودیت برای تمرین و کارورزی در بخش پزشکی است. پس از دریافت LMCC، داوطلبان در ثبت نام پزشکی کانادا نیز ثبت نام می کنند. LMCC مجوزی برای طبابت نیست. توجه نمایید که مسئولیت صدور مجوز طبابت بر عهده سازمان تنظیم مقررات پزشکی است. در واقع پزشکانی که نام آنها در ثبت نام پزشکی کانادا درج شده است باید به عنوان مجوز شورای پزشکی کانادا  LMCC یا  Licenciés du Conseil medical du Canada  شناخته شوند.همان طور که میدانید برای ثبت نام در شورای پزشکی کانادا، یک فارغ التحصیل در رشته پزشکی باید مدرکی مبنی بر حداقل 12 ماه دوره تحصیلات تکمیلی پزشکی بالینی که توسط مدیر اجرایی و مدیر ارشد اجرایی (مدیر عامل اجرایی) MCC قابل قبول باشد ارایه نماید.یادآوری مینماییم برای شرکت در آزمون MCCQE  و دریافت مجوز LMCC   متقاضیان میبایستی از یکی از موارد ذکر شده در ذیل مطلب ، مدارک خود را دریافت کرده باشند.

1) یک دانشکده پزشکی معتبر که توسط کمیته اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کانادا تایید شده باشد.

2) یک دانشکده پزشکی که در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی کقابل قبول در کانادا باشد.

3) یک دانشکده پزشکی استئوپاتی ایالات متحده که توسط انجمن استئوپاتی آمریکا تأیید شده باشد.

پزشکانی که قصد دارند مدارک خود را در کانادا معادل سازی نمایند پس از دریافت مجوز LMCC  باید در دوره PRA  (Practice-ready assessment) شرکت نمایند.

در کشور کانادابه منظور حصول اطمینان از اینکه فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی و پزشکان بین المللی دارای مهارت ها و دانش بالینی مناسب برای ارائه مراقبت با کیفیت از بیماران هستند، هر استان یک برنامه ارزیابی عملی ارائه می دهد، که در آن داوطلبان تحت نظارت کار می کنند و در طی یک دوره 12 ماهه ارزیابی می شوند..

برنامه هایی که استانها برای دوره های تمرینی ارائه میکنند عبارتند از :

تمرین و ارزیابی آمادگی آلبرتا (PRA-AB))

ارزیابی و تمرین بین‌المللی پزشکان ساسکاچوان (SIPPA))

برنامه فارغ التحصیل پزشکی بین المللی دانشگاه مانیتوبا (PRA MB – Family Practice & PRA MB – Specialty Practice))

کالج پزشکان کبک

ارزیابی و تمرین - نیوفاندلند و لابرادور (PRA-NL))

برنامه ارزیابی و تمرین نوا اسکوشیا (NSPRAP))

لطفاً توجه داشته باشید که انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، یوکان، نوناووت و مناطق شمال غربی در حال حاضر ارزیابی های عملی را در چارچوب پان کانادایی NAC ارائه نمی دهند. اگر مایل به انجام تمرین در یکی از این مناطق هستید، باید با  مراجع نظارتی پزشکی مربوطه تماس بگیرید تا بتوانید از برنامه های هر استان مطلع شوید.پس از طی دوره کارورزی متقاضیان میتوانند گواهینامه رسمی دریافت نمایند. که این گواهی نامه رسمی به مجوز MRA  (Mutual Recognition Agreements) معروف میباشد.در واقع مجوز MRA  ((Mutual Recognition Agreements مجوزی برای طبابت در کشور کانادا میباشد.اطلاعاتی که ارائه گردید طریقه معادل سازی مدارک در کانادا را به طور خلاصه توضیح میدهد، و لیکن به پزشکانی که قصد دارند به کانادا مهاجرت نمایند و مدارک خود را معادل سازی نمایند پیشنهاد میشود که برای ورود به کانادا از طریق ویزا اکسپرس اینتری اقدام نمایند و از همان ابتدا با یک پرونده قوی اکسپرس اینتری برای دریافت ویزای کانادا و ورود به کانادا اقدام نمایند تا بتوانند مراحل معادل سازی مدارک خود را در خاک کانادا به انجام برسانند.

مشاوره مهاجرت پزشکان به آمریکا انگلیس کانادا استرالیا

هزینه های مهاجرت به کانادا

پزشکانی که متقاضی مهاجرت به کانادا میباشند باید در نظر داشته باشند که برای مهاجرت به کانادا همواره باید هزینه هایی را پرداخت نمایند که ما این هزینه ها را در چند بخش تقسیم بندی کرده ایم.بخش اول هزینه شامل هزینه های پرونده اکسپرس اینتری میباشد. همان طور که میدانید هزینه های پرونده های اکسپرس اینتری بسته به این که استان اقدام شده کدام استان میباشد میتوان متقاوت باشد.بخش دوم هزینه ها شامل هزینه زندگی در کانادا میباشد که در این مورد میتوانید به مطالب مرتبط با هزینه های زندگی کانادا که در همین وب سایت درج شده است مراجعه نمایید و اطلاعاتی را بدست آورید.

بخش سوم هزینه ها نیز مربوط به هزینه معادل سازی مدارک میباشد. که به شرح زیر میباشد. هزینه هایی که در ذیل مطلب آورده شده است به صورت دقیق میباشد و مربوط به زمان نگارش این نوشتار است و در نظر داشته باشید که ممکن است با گذشت زمان تغییر نماید

ثبت نام در Medical Council of Canada  و ایجاد حساب کاربری 320 دلار

هزینه Application for Medical Registration (AMR) fee  227 دلار

 

هزینه ثبت نام در آزمون MCCQE

Medical Council of Canada Qualifying Examination (MCCQE) Part I
Application fee    $1,420
MCCQE Part I Examination withdrawal fee*
$710
Eligibility window extension – Administrative fee**    $113
MCCQE Part I Result recheck fee
$265
Appeal fee    $1,135

MCCQE Part I Practice Tests
Preparatory Examination    $530
Preparatory Examination-Lite    $330
Multiple-Choice Questions Practice Test    $125
Clinical Decision-Making Practice Test    $125

در نظر داشته باشید که این مبلغ در صورت عدم قبولی به متقاضیان عودت داده نمیشود.پزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا علاوه بر این روش میتوانند از روشهای دیگری مانند ویزای های سرمایه گذاری و استارت آپ و همچنین ویزای تحصیلی برای ورود به کانادا استفاده نمایند.برای مطالعه بیشتر در مورد ویزای سرمایه گذاری کانادا و ویزای تحصیلی کانادا میتوانید به مطالب مرتبط در سایت موسسه بین المللی راد مراجعه نمایید و یا میتوانید با مشاورین موسسه تماس گرفته و از مشاوره های تخصصی آنان بهره مند شوید.

 

مهاجرت پزشکان به استرالیا

 استرالیا نیز یکی دیگر از کشورهای انگلیسی زبان می باشد که به دلیل شرایط مناسب و همچنین سطح بالای رفاه اجتماعی و سطح بالای درآمد پزشکان بسیاری تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند. در ادامه مطلب قصد داریم به چگونگی مهاجرت پزشکان به کشور استرالیا بپردازیم و اطلاعاتی در این زمینه ارائه نماییم.

 استرالیا یکی از کشورهایی میباشد که همواره به نیروی کار متخصص نیاز دارد، کادر پزشکی و کادر درمان نیز همیشه یکی از نیازهای شغلی کشور استرالیا می باشد. سیستم مهاجرتی استرالیا کاملا دقیق و مشخص می باشد پزشکان متخصص و کادر پزشکی نیز که برای مهاجرت به استرالیا اقدام می نمایند باید دارای شرایط خاصی بوده و از استانداردهای تعیین شده و مدارک خواسته شده برخوردار باشند. همانطور که گفته شد به خاطر حساسیت شغل پزشکان که با جان انسان ها در ارتباط می باشد ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکان اهمیت بسیار بالایی در این کشور دارد. به طور کلی پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند باید مدارک پزشکی خود را به تایید سازمان‌های مربوطه برسانند و همچنین مدارک معتبر زبان را ارائه نمایند. در نظر داشته باشید که شرایط سنی برای مهاجرت پزشکان به استرالیا نیز مهم می باشد و پزشکان برای مهاجرت به استرالیا با محدودیت سنی ۴۵ سال روبه‌رو هستند. بدین معنی که پزشکانی که بالاتر از سن ۴۵ سال را دارند شرایط مناسبی برای مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک را ندارند و معمولاً به این افراد راه های دیگر مهاجرت به استرالیا مانند روش های سرمایه گذاری در استرالیا و یا مهاجرت به  کشورهای دیگر که محدودیت سنی نداشته باشند مانند کشور دانمارک توصیه می شود .

در ادامه مطلب به مراحل معادل سازی مدارک پزشکان در استرالیا می‌پردازیم و چگونگی معادل سازی مدارک پزشکان در استرالیا را توضیح می دهیم.

 

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در استرالیا

اولین مرحله برای معادل سازی مدارک پزشکی در استرالیا دریافت تاییدات اپیک EPIC می باشد همانطور که می دانید EPIC سازمانی در آمریکا است که مدارک پزشکان را تایید می نماید. پزشکانی که قصد دارند مدارک خود را در استرالیا معادل سازی نمایند در اولین مرحله باید تاییدات اپیک را دریافت نمایند برای اطلاعات بیشتر از چگونگی دریافت تایید EPIC می توانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید تا اطلاعاتی را در مورد چگونگی تایید مدارک در سامانه EPIC را دریافت نمایید.

 

 تایید مدارک پزشکی در EPIC

بعد از دریافت تایید EPIC متقاضیان می توانند در سامانه AMC   )  AUSTRALIAN  MEDICAL CONCIL )که مربوط به استرالیا می باشد ثبت نام نمایند . پزشکان متقاضی معادل سازی مدارک در استرالیا می توانند برای اولین مرحله آزمون MCQ اقدام نماید . آزمون MCQ  در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان باید به یکی از کشورهای نزدیک مراجعه نمایند معمولاً این امتحان در تاریخ های متعددی و در لوکیشن های مختلفی برگزار می شود مانند کشور ترکیه، امارات متحده عربی، مالزی و .... .

 آزمون MCQ آزمون علمی بوده و به منظور ارزیابی دانش فرد برگزار می‌شود که مواردی مانند پروسه‌های بیماری، تشخیص نوع بیماری و درمان و نحوه مدیریت موقعیت بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد. مرحله بعدی امتحان آزمون، عملی میباشد. آزمون عملی بیشتر در مورد سنجش توانایی پزشک جهت مدیریت بیمار می باشد، و هدف آزمون ارزیابی صلاحیت عملی پزشک می باشد.

 متقاضیان مهاجرت به استرالیا حتماً باید نمره زبان مناسب را دریافت نمایند و پس از آن برای پیدا کردن کارفرما و جاب آفر اقدام نمایند طبیعتاً برای یافتن کارفرما و جاب آفر بهتر است که در مناطق برون شهری اقدام نماییم تا بتوانیم جاب آفر را دریافت کنیم. پس از دریافت جاب آفر به متقاضیان ویزا داده می‌شود که به استرالیا رفته و زیر نظر کارفرما شروع به کار نمایند پس از حدود یک تا دو سال کار تحت نظارت کارفرما به پزشکان مدارک پزشکی خانواده یا family medicine  داده می شود که در این صورت می توانند به صورت مستقل وارد بازار کار شوند.

در نظر داشته باشید که مدرک زبانی که در این مرحله مورد نیاز پزشکان متقاضی مهاجرت به استرالیا میباشد، نمره آیلتس ۷ در هر چهار مهارت یا مدرک آزمون OET  میباشد که باید در هر چهار مهارت امتیاز B را دریافت نمایند، همچنین مدارک معادل تافل و PTE  نیز مورد قبول می باشد.

 

 هزینه های مهاجرت پزشکان به استرالیا

 همانطور که قبلا گفته شد مهاجرت امری است که با صرف هزینه همراه می باشد. اشخاصی که برای مهاجرت اقدام می نماید علاوه بر اینکه بایستی هزینه های زندگی خود را داشته باشند می بایستی در نظر بگیرند که پروسه مهاجرت دارای هزینه هایی می باشد پزشکان متقاضی مهاجرت به استرالیا برای ارزیابی مدارک خود نیز هزینه هایی را باید صرف نمایند عمده ترین هزینه برای این افراد هزینه های ثبت نام در سامانه ECFMG  و همچنین ثبت نام درسامانه AMC میباشد. و همچنین هزینه آزمون هایی که باید در آنها شرکت کنند نیز مبلغ قابل توجهی میباشد. این هزینه ها ثابت نبوده و همواره در سالیان متوالی افزایش قیمتی داشته است. در هنگام درج این مقاله هزینه برای مرحله ثبت  نام  سامانه ECFMG  ۱۳۵ دلار و برای تایید هر یک از مدارک ۱۰۰ دلار می باشد و همچنین ثبت نام در سامانه AMC حدود ۵۰۰ دلار استرالیا می باشد بدهی است که ثبت نام در آزمون ها نیز دارای هزینه هایی می باشند که می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از توضیحات تکمیلی برخوردار شوید.

مهاجرت پزشکان به انگلیس و آمریکا و کانادا

مزایای مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلیسی زبان

1-  مهمترین مزیت این کشورها انگلیسی زبان بودن آن است که پزشکان به این زبان آشنایی دارند.

2- این کشورها، کشورهایی هستند که دارای رفاه اجتماعی بالایی می باشند و معمولاً جزو کشورهای مهاجر پذیر می باشند.

3- بازار کار در کشورهای انگلیسی زبان نسبت به برخی کشورهای دیگر برای پزشکان مناسب تر می باشد.

4- درآمد پزشکان در کشورهای انگلیسی جزء درآمدهای بالا محسوب می شود.

5- امکان گرفتن اقامت  در کشورهای انگلیسی زبان برای پزشکان مقدور می باشد.

6- امکان تحصیل در مقطع تخصص در دانشگاه های مطرح دنیا که در این کشورها واقعشده اند برای پزشکان وجود دارد.

 

معایب مهاجرت پزشکان به کشورهای انگلیسی زبان

1- معادل سازی مدارک پزشکان در کشورهای انگلیسی زبان به سختی انجام میشود.

2-  معادل سازی مدارک پزشکان در کشورهای انگلیسی زبان هزینه بر و زمان بر می باشد .

3- در برخی از این کشورها مانند انگلیس ویزای همراه در زمان معادل سازی به همراهان داده نمی شود.

4- وجود آزمون های چند مرحله ای برای معادلسازی مدارک پزشکان در کشورهای انگلیسی زبان

5- عدم برگزاری امتحانات معادلسازی در ایران و لزوم مراجعه پزشکان به کشورهای اطراف که با صرف هزینه میسر می باسد.

 

در این نوشتار سعی بر آن شد تا توضیحات تکمیلی در خصوص مهاجرت کادر درمان ( مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان) به کشورهای انگلیسی زبان یعنی مهاجرت پزشکان به آمریکا، مهاجرت پزشکان به استرالیا، مهاجرت پزشکان به انگلستان و مهاجرت پزشکان به کانادا ارائه گردد اما همانطور که می دانید انتخاب مقصد مهاجرتی برای پزشکان متقاضی مهاجرت به عوامل متعددی از جمله شرایط سنی، وضعبت تاهل، شرایط مالی و ... بستگی دارد و افراد بسته به شرایط خود همواره به دنبال انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی می باشند. لازم به ذکر است اگر متقاضیان مهاجرت در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرایط کافی برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را نداشته باشند می توانند به سایر کشورهای اروپایی که در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی کار در بخش درمان به دنبال جذب نیرو می باشند مهاجرت کنند .

 

در حال حاضر کشورهایی همچون آلمان، سوئد و دانمارک به دلیل کمبود نیروی کار پزشکی و دندانپزشکی و بالا رفتن میانگین سنی جمعیت ساکن در این کشورها به دنبال جذب نیرو در گروه پزشکی از سایر کشورهای اروپایی و خارج از اتحادیه اروپا هستند و شرایط و هزینه مهاجرت به این کشور ها نسبت به کشورهای انگلیسی زبان تا حدودی آسان تر می باشد.  از جمله گزینه های قابل طرح که در حال حاضر متقاضیان مهاجرت کادر درمان به این کشورها را جذب می کند می توان به اجازه ورود همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال در کشورهایی همچون سوئد و دانمارک اشاره کرد. از امتیازات دیگر پروسه معادلسازی مدارک پزشکی و دندانپزشکی در کشورهایی همچون سوئد، دانمارک و آلمان می توان به آزمون تک مرحله ای برای معادلسازی مدارک پزشکی نیز اشاره کرد.

 

مهاجرت به انگلستان یکی از مقاصد اصلی پزشکان برای مهاجرت محسوب میشود. ولی طبیعی است که مهاجرت پزشکان به انگلستان (مهاجرت پزشکان به اینگلیس) تنها گزینه موجود نمیباشد و همان طور که در این نوشتار توضیح داده شده است. یکی از راه های مهاجرت پزشکان، مهاجرت پزشکان به انگلستان میباشد. و کشورهای انگلیسی زبان دیگری نیز وجود دارد که پزشکان میتوانند مهاجرت به یکی از این کشورها را به عنوان مقصد خود برگزینند. هم چنین همان طور که گفته شد علاوه بر کشورهای انگلیسی زبان، کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز وضعیت مناسبی برای مهاجرت پزشکان دارند مانند کشور دانمارک، آلمان و .....
علاوه بر این بسیاری از پزشکان کشورهای حوزه خلیج فارس را برای مهاجرت انتخاب میکنند این کشورها که به کشورهای عربی معروف هستند بیشتر شامل قطر، عمان و امارات متحده عربی میباشد که بسیاری از پزشکان برای کار و دریافت اقامت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهاجرت مینمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به قطر، مهاجرت پزشکان به عمان و مهاجرت پزشکان به امارات متحده عربی میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید و اطلاعات مناسبی در مورد مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دریافت نمایید.

مهاجرت پزشکان و پرستان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (قطر، امارات متحده عربی و عمان)

 

پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت گروه پزشکی و پیراپزشکی با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره ی رایگان اولیه تلفنی بهره مند شوید.

تماس با مشاورین ما

نظرات کاربران
رز : سوال
5 0
مطلب بسیار کاملی بود اگر بخواهیم با شما قرارداد برای انجام کارها داشته باشیم چیکار باید بکنیم؟
مدیریت : پاسخ
3 0
سلام با شماره های موسسه تماس بگیرید. 44124814
مینا : سوال
3 0
آیا شما ثبت نام ایپیک رو انجام میدین؟
مدیریت : پاسخ
2 0
سلام بله
مبین : نظر
3 0
مطلب کاملی بود ممنونم
امیر عبدلاهی : پرسش
4 0
آیا کشورهای اروپایی نیز برای معادل سازی مدارک پزشکان به آیلس نیاز دارند؟ برای مشاوره چیکا رباید بکنیم؟
مدیریت : پاسخ
4 0
سلام با شماره های موسسه تماس بگیرید. 44124814
سما یونس زاده : نظر
3 0
به نظر من مطلب خیلی کامل و صحیحی بود در رابطه با مهاجرت پزشکان به آمریکا و مهاجرت پزشکان به کانادا اطلاعات کاملا درست بود. بسیار متشکرم
یوسفی : نظر
3 0
سلام وقت بخیر مطلب بسیار کامل و خوب ود
رحیمی : نظر
1 0
مطلب مفیدی بود ممنون
شاهرودی : نظر
1 0
ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتین
علی رضوانی : نظر
0 0
آیا در مورد دانمارک و مهاجرت پزشکان به دانمارک مطلب دارید؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام بله لینک مطلب رو براتون میزارم. https://radvisa.com/content/%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9
رستمیدر : ن
0 0
در مورد مهاجرت پزشکان به کشورهای عربی نیز مطلب خوبی دارین . این مطلبتون بسیار عالی بود و متشکرم
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام ممنون از توجه و نظر شما
دیوید : نظر
0 0
متشکرم در مورد مهاجرت به کانادا نیز مطلب مفیدی دارین؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام بله در سایت مقالات مربوط به کانادا نیز نوشته شده
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...