سطح بندی پرستاران در کانادا

10 / 10
از 6 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 اسفند 1402 در ساعت 13 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از پرستاران قصد مهاجرت به کانادا را دارند که از میان مهاجرت کاری پرستاران به کانادا متقاضیان بیشتری را دارد. پرستارانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند در مورد سطح بندی شغلی پرستاران در کانادا پرسش میکنند. در این نوشتار قصد داریم در مورد سطح بندی کاری پرستاران در کانادا توضیحاتی ارائه نماییم.

پرستاران در کانادا در طیف گسترده ای از سطوح کاری تقسیم بندی میشوند، این تقسیم بندی با سطوح مختلف آموزش و تجربه کاری پرستاران در کانادا انجام میشود. برای آشنایی با مهاجرت کاری پیراپزشکان در کشورهای مختلف با موسسه راد مهاجر تماس بگیرید. به طور کلی پرستاران در کانادا مراقبت های مبتنی بر شواهد را ارائه می دهند و به بیماران خود در مورد سلامت و بیماری آموزش می دهند.هر پرستاری که در کلاس عمومی یا پیشرفته ثبت نام می کند، طبق قانون حرفه های بهداشتی ثبت شده، 1991، ملزم به شرکت در برنامه تضمین کیفیت (QA) میباشند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد تاریخچه پرستاری در کانادا توضیح دهیم باید بگوییم که در سال 1617، ماری رولت (1580-1649) به همراه همسرش، لویی هبرت، اولین داروساز کبک، با همکاری همسرش در مراقبت از بومیان نقش اساسی ایفا کرد و به نوعی پایه گذار پرستاری در کشور کانادا بود. در سال 1641، ژان مانس، پرستاری از لانگر، فرانسه، به فورت ویل ماری، به کانادا رسید. او توسط پدر چارلز لالمان، کشیش یسوعی، برای انجمن نوتردام د مونترال استخدام شد. در سال 1642، او Hôtel-Dieu de Montréal، یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های آمریکای شمالی را تأسیس کرد.

در سال 1737، ماری مارگریت دوویل، گروه خواهران خیریه مونترال را تأسیس کرد که یک فرقه مذهبی به نام راهبه های خاکستری شناخته می شود. در سال 1747، منشوری برای اداره بیمارستان عمومی مونترال به آنها اعطا شد. این سفارش به شهرهای دیگر در سراسر آمریکای شمالی گسترش یافت و هنوز هم وجود دارد. در سال 1990، او توسط پاپ ژان پل دوم به عنوان مقدس شناخته شد، و اولین بومی کانادایی است که توسط کلیسای کاتولیک روم به مقام مقدس ارتقا یافت. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زنان به مشاغل مختلف از جمله معلمی، روزنامه‌نگاری، مددکاری اجتماعی و بهداشت عمومی راه یافتند. این پیشرفتها شامل تأسیس یک کالج پزشکی زنان در تورنتو (و در کینگستون، انتاریو) در سال 1883 بود که تا حدی به اصرار امیلی استو، اولین پزشک زن که در کانادا کار میکرد، نسبت داده میشود. دختر استو، آگوستا استو-گولن، اولین زنی بود که از یک دانشکده پزشکی کانادا فارغ التحصیل شد.


از سال 1884 تا 1910، مری اگنس اسنیولی، سرپرست پرستاران در دانشکده پرستاری بیمارستان عمومی تورنتو بود، جایی که او اولین اقامتگاه دانشجویی پرستاری و برنامه درسی مناسب را ایجاد کرد. در سال 1908، او اولین رئیس انجمن کانادایی سرپرستان مدارس آموزش پرستاران شد. او همچنین یکی از بنیانگذاران شورای بین المللی پرستاران بود و از سال 1900 تا 1904 به عنوان خزانه دار افتخاری آنها خدمت کرد. پس از سال 1900 پزشکی، و به ویژه پرستاری در کانادا مدرن شد و به خوبی سازماندهی شد.
خدمات پرستاری منطقه آلبرتا در نیمه اول قرن بیستم مراقبت های بهداشتی را در مناطق عمدتاً روستایی و فقیر آلبرتا مدیریت می کرد. خدمات پرستاری که در سال 1919 برای رفع نیازهای پزشکی مادر و اورژانس توسط اتحادیه زنان مزرعه تأسیس شد، به معالجه ساکنان دشت نشینان ساکن در مناطق بدوی فاقد پزشک و بیمارستان پرداخت. پرستاران مراقبت های دوران بارداری را ارائه کردند، به عنوان ماما کار کردند، جراحی های جزئی انجام می دادند، بازرسی های پزشکی از دانش آموزان مدرسه را انجام می دادند و از برنامه های ایمن سازی حمایت کردند. کشف ذخایر بزرگ نفت و گاز پس از جنگ جهانی دوم منجر به رونق اقتصادی و گسترش خدمات پزشکی محلی شد. تصویب بیمه درمانی استانی و بیمارستان جهانی در سال 1957 منجر به خروج تدریجی خدمات پرستاری منطقه منسوخ در سال 1976 شد.

 

تحصیلات پرستاران در کانادا

پرستاران ثبت شده RNs و پرستاران عملی ثبت نام شده/ با مجوز L/RPNs در سراسر کانادا طیف متنوعی از موضوعات را مطالعه می کنند، از جمله فیزیولوژی، آناتومی، پاتوفیزیولوژی، اپیدمیولوژی، میکروبیولوژی، تغذیه و رژیم غذایی، فارماکولوژی، شیمی آلی. ، نظریه پرستاری و مهارت پرستاری. همچنین در برنامه تحصیلی پرستاران در کانادا آموزش عملی گسترده نیز دیده میشود که دانشجویان در زبان محاوره ای از آن به عنوان "بالینی" یاد می کنند، که از اوایل سال اول شروع می شود و تا فارغ التحصیلی ادامه می یابد.

 

تحصیلات پرستاری ثبت شده

همان طور که گفته شد در کشور کانادا تحصیلات پرستارای با کمیت و کیفیت بسیار متفاوتی وجود دارد. دسته اول پرستارانی هستند که پرستاران RN (Registered Nurse) نامیده میشوند. در اکثر استان‌ها ی کانادا ترجیح بر این است که پرستار ثبت‌شده (Registered Nurse ) RN که دارای مدرک لیسانس باشد را جذب نمایند، معمولاً لیسانس علوم در پرستاری B.Sc.N یا Bachelor of Nursing B.N. یا مشابه (اسامی مدرک بسته به موسسه اعطاکننده کمی متفاوت است) به دانشجویان داده میشود. آموزش RN اکنون به مدت 4 سال از طریق یک موسسه اعطای مدرک (یک دانشگاه) در همه استان ها به جز کبک الزامی است. با این حال، برخی از موسسات برنامه های کارشناسی را به مدت 3 سال "تسریع" کرده اند، که در آن دانشجویان به طور تمام وقت و در تابستان تحصیل می کنند. علاوه بر این، برنامه‌های 2 ساله وجود دارد، که در مورد این مدارک نیز توضیح داده میشود.

مشاوره مهاجرت کاری پرستاران 

آموزش عملی پرستاری

پرستاران عملی ثبت شده RPNs عنوانی است که برای پرستاران عملی در انتاریو و کبک به کار می رود، که نباید با پرستاران روانپزشکی ثبت شده اشتباه گرفته شود و معادل پرستاران عملی دارای مجوز LPN در استان ها و مناطق دیگر کانادا است میباشند. در واقع پرستاران RPN و پرستاران LPN از نظر رده بندی شغلی یکسان میباشند. فقط از نظر نامگذاری در ایالتهای مختلف کانادا متفاوت میباشند. به پرستاران عملی پس از دو تا سه سال تحصیل در سطح کالج و پس از اتمام موفقیت‌آمیز مدرک دیپلم اعطا میشود. آموزش عملی پرستاری کاملاً مشابه تحصیلات پرستاران ثبت شده با موضوعات مشابه و با مهارت های پرستاری مشابه RN است ولی به صورت محدود تر و با زمانی کوتاه تر نسبت به پرستارهای RN .
آموزش عملی پرستاری در مقایسه با آموزش عملی پرستاری در ایالات متحده آمریکا گسترده است. بسیاری از RN ها در ایالات متحده با برنامه های دو ساله مدرک کاردانی فارغ التحصیل می شوند. اگر این پرستاران با چنین آموزش هایی بخواهند به کانادا مهاجرت کنند، باید صلاحیت پرستاری عملی در کانادا را دوباره بگذرانند. ، زیرا معادل برنامه دو ساله مدرک پرستاری ثبت شده در ایالات متحده آمریکا است.

 

تحصیلات تکمیلی پرستاری

دانشگاه مک گیل به طور منحصر به فرد در کانادا، مدرک کارشناسی ارشد "ورود مستقیم" را ارائه می دهد، جایی که متقاضیان نیازی به تحصیلات قبلی در زمینه پرستاری، دریافت مجوز و همچنین مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم) ندارند. با این حال، این برنامه طولانی تر میباشد. RN ها می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در سطح کارشناسی ارشد یا دکترا دنبال کنند و به ترتیب مدرک کارشناسی ارشد علوم پرستاری یا دکترا را دریافت کنند. علاوه بر این، چندین نوع مختلف مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد. بسته به رشته تحصیلی، RN می تواند علاوه بر بسیاری از رشته های تحصیلی، به عنوان یک پرستار، یک پرستار حرفه ای پیشرفته، یک کمک پرستار ثبت نام شده (دستیار جراح) تحصیل کند..

 

تحصیلات تکمیلی برای پرستاران در سایر رشته ها

پرستاران ثبت نام شده با تحصیلات دانشگاهی که علاقه مند به پیشرفت تحصیلی یا عملی خود هستند، ممکن است برای تحصیل دستیار پزشک، دانشکده پزشکی در کانادا را انتخاب کنند. این پرستاران ممکن است تصمیم بگیرند به جای پرستار شدن، در این زمینه تحصیل کنند. حرفه دستیار پزشک بیشتر مبتنی بر مدل پزشکی است که به طور مشابه پس از آموزش پزشک، با تئوری ها و عملکردهای مرتبط مستقیم با پزشکی الگوبرداری شده است. حرفه دستیار پزشک ارتباط مستقیمی با پرستاری ندارد. پرستاران ممکن است این حوزه را برای تمایل به یادگیری عمیق مطالعه پزشکی و تمرین پزشکی دنبال کنند.

 

پروانه پرستاری در کانادا

مانند سایر مشاغل تحت نظارت، پس از فارغ التحصیلی از یک برنامه تایید شده در یک مدرسه معتبر، دانشجویان پرستاری قبل از اینکه بتوانند به عنوان پرستار مشغول به کار شوند، آزمون گرفتن مجوز را پشت سر می گذارند. پرستاران RN که دوره 4 ساله لیسانس را گذرانده اند در آزمون مجوز شورای ملی به نام NCLEX-RN شرکت میکنند و بعد از گذراندن این آزمون به عنوان پرستار RN در کانادا مشغول به کار میشوند. پرستاران LPN یا پرستاران RPN در کانادا برای دریافت مجوز در آزمونی به نام CPNRE شرکت میکنند و مجوز فعالیت دریافت میکنند.

به طور کلی میتوان گفت در کانادا چندین دسته پرستار وجود دارد که عبارتند از :
1- پرستاران RN که آموزش 4 ساله لیسانس را گذرانده اند و مجوز و صلاحیت علمی پرستاری را دریافت کرده اند.
2- پرستاران LPN که در تعداد بسیاری از استانهای کانادا مانند (بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور) مدارک دو تا سه ساله پرستاری را از کالج ها دریافت کرده اند و به عنوان پرستار عملی ثبت شده اند و در واقع یک عنوان منطقه ای میباشد.
3- پرستاران RPN که در استانهای انتاریو و کبک به عنوان پرستار عملی ثبت شده اند.
4- پرستار روانپزشکی ثبت شده (RPN) فقط در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و مناطق دارای مجوز است. این عنوان را نباید با پرستار عملی ثبت شده در استان های انتاریو و کبک اشتباه گرفت. این پرستاران فقط در حوزه سلامت روان مشغول به فعالیت میباشند.
5- Nurse Practitioner (NP) یک RN با آموزش اضافی در پرستاری پیشرفته است که می تواند وظایف اضافی را در حوزه و محدوده عمل تعریف شده خود انجام دهد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید با موسسه بین المللی راد تماس بگیرید .

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...