درباره فرانسه و مهاجرت به این کشور

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 فروردین 1403 در ساعت 13 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرانسه یک کشور مدرن اروپایی و جمهوری است و یکی از شش اقتصاد برتر جهان است.
فرانسه کمی بیش از 62 میلیون نفر جمعیت دارد که کمی بیشتر از جمعیت انگلستان است.فرانسه با مساحت 547،030 کیلومتر مربع یا 211،209 مایل مربع ، دو برابر انگلیس است و کمی کوچکتر از ایالت تگزاس است. این کشور بزرگترین کشور در اروپای غربی است. فرانسه مرزهای زمینی با بلژیک ، لوکزامبورگ ، آلمان ، سوئیس ، ایتالیا ، اسپانیا و آندورا دارد. همچنین با دریای شمال ، کانال مانش ، اقیانوس اطلس و مدیترانه هم مرز است.
پایتخت و بزرگترین شهر این کشور شهر پاریس است. به غیر از پاریس که بزرگترین منطقه شهری در فرانسه است ، شهرهای مهم دیگر لیون ، مارسی ، لیل و تولوز هستند.کشور فرانسه از نظر تاریخی و فرهنگی در میان مهمترین ملتهای جهان غرب قرار دارد، فرانسه همچنین، نقش بسیار چشمگیری در امور بین الملل داشته است.فرانسه مدتهاست که یک پل جغرافیایی ، اقتصادی و زبانی برای پیوستن به شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده است و مهمترین تولید کننده کشاورزی اروپا و یکی از برجسته ترین قدرتهای صنعتی جهان است.

فرانسه همچنین در امور دولتی و مدنی نیز تأثیرگذار بوده و آرمان های دموکراتیک مهمی را در عصر روشنگری و انقلاب فرانسه به جهانیان بخشیده و رشد جنبش های اصلاح طلبانه و حتی انقلابی را القا می کند.حدود یک سوم (31٪) فرانسه جنگل است و پس از سوئد ، فنلاند و اسپانیا چهارمین کشور جنگلی در اتحادیه اروپا است.فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان است. دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از مردم از دیدن این کشورلذت می برند ، از جمله زیبایی های طبیعی ، آب و هوای فرانسه ، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف ، موزه های هنری و گالری ها و موارد دیگر.

 

زبان مردم فرانسه

فرانسوی یکی از زبانهای مهم جهان است. این زبان نه تنها در فرانسه ، بلکه در مناطقی از بلژیک و سوئیس ، در موناکو ، در مناطقی از کانادا به ویژه در کبک و همچنین به طور گسترده ای در شمال و غرب آفریقاو بخشهایی از جنوب شرقی آسییا استفاده می شود. این زبان در 55 کشور جهان یک زبان رسمی یا اصلی است و به عنوان زبان خارجی که پس از انگلیسی بیشترین کاربرد را در ارتباطات بین المللی کاربرد دارد. تقریبا 300 میلیون نفر به زبان فرانسوی به عنوان زبان مادری خود یا به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.
تا اوایل قرن بیستم ، فرانسه زبان دیپلماسی و یکی از دو زبان اصلی مذاکرات بین المللی بود.به صورت کلی می توان گفت فرانسه در 53 کشور صحبت می شود ، و این زبان را به یکی از گسترده ترین زبان های جهان تبدیل کرده است.توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه و انگلیسی یک مزیت در بازار کار بین المللی است. دانستن زبان فرانسه درهای شرکت های فرانسوی را در فرانسه و دیگر مناطق فرانسوی زبان دنیا به روی مهاجران باز می کند.
فرانسه بهترین مقصد جهانگردی در جهان است و سالانه بیش از 87 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. توانایی حتی کمی فرانسوی صحبت کردن ، بازدید از پاریس و تمام مناطق فرانسه را بسیار لذت بخش تر می کند و از فرهنگ و روش زندگی فرانسه اطلاعاتی را ارائه می دهد، همچنین دانستن زبان فرانسه هنگام سفر به مناطق فرانسوی زبان دنیا نیز به کار شما می آید. توانایی درک زبان فرانسه دسترسی به دیدگاه دیگری از جهان را فراهم می کند.

 

جمعیت کشور فرانسه

در مارس 2017، جمعیت فرانسه رسما به مرز 67،000،000 میلیون نفر رسید.
بین سالهای 2017-2010 ، جمعیت فرانسه از 64،613،000 به 66،991،000 رسید (یعنی حدود 2.4 میلیون نفر در یک بازه 7 ساله) ، فرانسه را به یکی از کشورهای با رشد سریع در اروپا تبدیل می کند. جمعیت فرانسه هر سه سال به طور متوسط سالانه ، با حدود 1.000.000 نفر جمعیت در حال افزایش است.فرانسه از نظر تاریخی پرجمعیت ترین کشور اروپا بود و در طول قرون وسطی ، بیش از یک چهارم کل جمعیت اروپا فرانسوی بودند ؛ تا قرن هفدهم ، این مقدار اندکی کاهش یافته و به یک پنجم رسیده است.
با آغاز قرن بیستم ، سایر کشورهای اروپایی ، مانند آلمان و روسیه ، فرانسه را فرا گرفتند و از تعداد جمعیت پیشی گرفتند. طبق گزارش INSEE ، از سال 2004 ، سالانه 200000 مهاجر وارد این کشور می شوند و بین سالهای 2009 تا 2012 ، تعداد اروپاییانی که وارد فرانسه شده اند به شدت افزایش یافته است.

 

توریسم فرانسه

طبق آخرین آمارهای مربوط به جهانگردی ، 89.3 میلیون نفر در سال 2018 از کشور فرانسه بازدید کرده اند و این کشور به پر بازدیدترین مقصد در جهان تبدیل شده است. پاریس ، پایتخت این کشور ، پس از بانکوک و لندن ، سومین شهر پر بازدید در جهان است.
فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است که هر ساله ده ها میلیون بازدید کننده دارد.در حالی که بیشتر مردم پاریس را به عنوان اولین مقصد بازدید خود در این کشور انتخاب می کنند ، بسیاری از شهرهای دیگر این کشور از جاذبه های توریستی این کشور برای بازدید هستند. فرانسه سالانه پربازدیدترین کشور جهان است و کسانی که سفر به این کشور را انتخاب می کنند مطمئناً با ثبت اطرات فوق العاده این کشور را ترک و به خانه خود برمی گردند.گردشگری در فرانسه به طور مستقیم 79.8 میلیارد یورو به تولید ناخالص داخلی در سال 2013 کمک کرده است.
30٪ آن از طریق بازدید کنندگان بین المللی و 70٪ از طریق هزینه های گردشگری داخلی تأمین می شود. سهم کل سفر و جهانگردی 9.7٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و 2.9 میلیون شغل (10.9٪ اشتغال) در کشور را پشتیبانی می کند.در سال 2018 حدود 89 میلیون گردشگر خارجی از فرانسه بازدید کرده اند که این رقم بیشترین میزان بازدید از هر کشور در جهان است.
پاریس ، پایتخت فرانسه ، سومین شهر پربازدید در جهان است.
این کشور دارای بزرگترین و مشهورترین موزه های جهان است ، از جمله موزه لوور که پر بازدیدترین موزه هنری در جهان می باشد.پاریس میزبان برخی از مشهورترین بناهای جهان مانند برج ایفل است که پربازدیدترین بنای تاریخی در جهان است ، طاق پیروزی ، کلیسای جامع نوتردام از دیگر مکان های پر بازید کشور فرانسه می باشند.

 

سیستم بهداشت و درمان فرانسه

سیستم بهداشت و درمان فرانسه به طور کلی به عنوان یکی از بهترین سیستم های خدمات بهداشت عمومی شناخته شده است.
سیستم مراقبت های بهداشتی در فرانسه از یک شبکه کاملاً یکپارچه از بیمارستانهای دولتی ، بیمارستانهای خصوصی ، پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات پزشکی تشکیل شده است که خدمات بهداشتی را برای هر شهروند صرف نظر از ثروت ، سن و موقعیت اجتماعی ارائه می دهد.مانند بسیاری از کشورهای اروپایی ، مراقبت های بهداشتی در فرانسه یک سیستم مبتنی بر بیمه است. ثبت نام برای بیمه درمانی برای ساکنان فرانسه اجباری است. ساکنان خارجی می توانند از زمانی که سه ماه در این کشور زندگی می کنند ، از طریق سیستم PUMA به بیمه درمانی فرانسه دسترسی پیدا کنند.
هنگام مراجعه به پزشک در فرانسه ، سیستم بهداشت و درمان معمولاً 70٪ تا 80٪ هزینه های بیمارستان را پوشش می دهد. اگر به بیماری بزرگی مبتلا هستید ، 100٪ هزینه ها تأمین می شود. دلیل این امر آن است که فرانسه بر اساس اصل همبستگی عمل می کند: افراد بیمار معمولاً کمترین هزینه را پرداخت می کنند و از آسیب دیدگی اقتصادی آنها جلوگیری می کند. باقیمانده هزینه ها را یا بیمه درمانی تکمیلی یا خصوصی تأمین می کنند.

 

اقتصاد کشور فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین قدرتهای اقتصادی جهان است که در کنار کشورهایی مانند ایالات متحده ، ژاپن ، آلمان ، ایتالیا و انگلستان رتبه بندی می شود.در بین سالهای 1960 تا1973 افزایش تولید ناخالص داخلی هر ساله به طور متوسط نزدیک به 6 درصد بود.
پس از بحران های نفتی دهه 1970 ، نرخ رشد به طور قابل توجهی تعدیل شد و بیکاری به طور قابل توجهی در این کشور افزایش یافت. با این حال ، در پایان دهه 1980 ، روند رو به رشد اقتصاد این کشور مجدداً مشهود بود واین روند ، با سرعت متوسطی، تا قرن 21 ادامه دارد.اقتصاد فرانسه بسیار پیشرفته وآزاد گرا است، اقتصاد این کشور هفتمین اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2020 و دهمین اقتصاد بزرگ توسط PPP معرفی شده است و اقتصاد کشور فرانسه از 30 سپتامبر سال 2020 ، بعد از آلمان و انگلیس ، سومین اقتصاد بزرگ اروپا شناخته می شود.فرانسه در انرژی هسته ای پیشرو در جهان است ، اکنون انرژی هسته ای حدود 78٪ از تولید برق این کشور را تشکیل می دهد.همچنین فرانسه به دلیل سرمایه گذاری سنگین در انرژی هسته ای ، کوچکترین انتشار دهنده دی اکسید کربن در میان هفت کشور صنعتی جهان است.
فرانسه ششمین تولیدکننده بزرگ کشاورزی جهان و قدرت برتر کشاورزی در اتحادیه اروپا است که تقریباً یک سوم کل زمین های کشاورزی درون اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.
در اوایل دهه 1980 ، فرانسه تولید کننده اصلی سه دانه اصلی گندم ، جو و ذرت بود.
فرانسه تولید کننده بسیاری از محصولات کشاورزی است و در حال حاضر صنایع جنگلداری و شیلات خود را گسترش می دهد.فرانسه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ کشاورزی جهان پس از ایالات متحده شناخته می شود.
مقصد 49٪ از صادرات این کشور سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. فرانسه همچنین صادرات محصولات کشاورزی را به بسیاری از کشورهای فقیر آفریقا که با کمبود جدی مواد غذایی روبرو هستند ، ارائه می دهد. گندم ، گوشت گاو ، گوشت خوک ، مرغ و محصولات لبنی عمده ترین کالاهای صادراتی این کشور هستند.

 

تحصیل در فرانسه

سیستم آموزشی فرانسه یکی از موفق ترین سیستم ها در جهان است.
تحصیل در فرانسه از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است ، اما اکثریت زیادی از کودکان مدرسه را خیلی زودتر از حداقل سن شروع می کنند و تحصیلات دولتی برای شهروندان فرانسه و سایر افرادی که مدارک اقامتی دارند رایگان است.همانطور که درابتدای این مطلب عنوان شد کشور فرانسه یکی ازپربازدیدترین کشورهای دنیا می باشد و به همین علت این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای تحصیل تبدیل شده است به همین دلیل برای افرادی که به دنبال انتخاب دانشگاه های معتبر و برتر این کشور برای ادامه تحصیل هستند

لیستی از بهترین دانشگاه های فرانسه را ارائه می دهیم:

  • دانشگاه پیر و ماری کوری
  • مدرسه پلی تکنیک پاریس
  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه گرونبل

 

در انتهای این مطلب پیشنهاد میشود چنانچه قصد مهاجرت به کشور فرانسه از طریق یکی از راه های عنوان شده را دارید پیش ازاقدام برای انتخاب مطمئن ترین و سریع ترین راه تناسب با شرایط خود از جمله شرایط کاری، تحصیلی، اقتصادی و ... با مشاورین متخصص در امر مهاجرت مشاوره لازم را انجام دهید.
شما می توانید با شماره های موسسه بین المللی راد تماس گرفته و از مشاره رایگان تلفنی در این زمینه بهره مند شوید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...