دانشگاه کلگری کانادا

9 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 اسفند 1402 در ساعت 11 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کانادا کشوری است در شمال قاره ی آمریکا که از نظر مساحتی دومین کشور دنیا محسوب میشود .هرساله تعداد زیادی از افراد به کشور کانادا مهاجرت میکنند که از راه های مختلف از جمله ویزای تحصیلی، ویزای کاری، سرمایه گذاری و.. اقدام میکنند . هزینه ی تحصیل در کشور کانادا در مقایسه یا انگلستان و آمریکا و استرالیا نسبتا پایین تر است. تعداد زیادی از دانش اموزان و دانشجویان با هدف تحصیل در کشور کانادا با دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی کشور کانادا به این کشور مهاجرت میکنند و به ادامه تحصیل میپردازند. از آنجایی که کشور کانادا کیفیت سیستم آموزشی بسیار بالایی دارد دانشگاه های این کشور جزء برترین دانشگاه ها هستند . از دانشگاه های برتر کشور کانادا میشود به دانشگاه مونترال، تورنتو، البرتا، کلگری، اتاوا و منترال و .. اشاره کرد.در این مقاله قصد داریم به یکی از همین دانشگاه های برتر در کانادا بپردازیم و درباره ی آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم

 

دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کلگری البرتا در کانادا واقع شده است. دانشگاه کلگری در سال 1944 شروع به کار کرد. این دانشگاه از 14 دانشکده و بیش از 85 موسسه و مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در ربع شمال غربی شهر در نزدیکی رودخانه بو و یک پردیس جنوبی کوچکتر در مرکز شهر واقع شده است.پردیس اصلی اکثر امکانات تحقیقاتی را در خود جای داده است و با آژانس های تحقیقاتی و نظارتی استانی و فدرال همکاری میکند. محوطه اصلی دانشگاه تقریبا 200 هکتار است. این دانشگاه دارای درآمد تحقیقاتی حمایت شده 380.4 میلیون دلار است با درآمد کل بیش از 1.2 میلیارد دلار. دانشگاه کلگری بیش از 170.000 فارغ التحصیل ایجاد کرده است که در 152 کشور زندگی میکنند.

 

تاریخ دانشگاه کلگری

مرکز مک دوگال در سال 1907 برای استفاده توسط مدرسه عادی کلگری ساخته شد.این مدرسه در سال 1945 به شعبه دانشگاه آلبرتای کلگری ادغام شد. دانشگاه کلگری در سال 1966 تاسیس شد اما ریشه های آن به بسش از نیم قرن قبل از تاسیس مدرسه عادی در کلگری در سال 1905 برمیگردد. در سال 1958 دانشگاه آلبرتا نام پردیس شعبه خود را به دانشگاه آلبرتا در کلگری تغییر داد و از طرح هایی برای تاسیسات دائمی جدید در زمین اجاره ای رونمایی کردوپردیس جدید اولین تاسیسات دائمی خود را در اکتبر 1960 افتتاح کردف ساختما هنر و اموزش و ساختمان علوم مهندسی. در اواخر دهه 1960 پردیس دانشگاه کلگری با ساختمان های جدید برای مهندسی ئ علوم افتتاح تئاتر دانشگاه جدید در سالن کلگری در سال 1971 راه اندازی برنامه در معماری به طور چشمگیری گسترش پیدا کرد.دانشگاه کلگری نقش اصلی را در تهسیل ومیزبانی اولین بازی های المپیک زمستانی کانادا،بازی های المپیک زمستانی پانزدهم در سال 1988 ایفا کرد.

 

مدیریت دانشگاه کلگری

مدیریت دانشگاه کلگری از طریق هیئت حاکمه و مجلس سنا اداره میشود.نقش هیئت حکام و مجلس سنا تحت قانون آموزش پس از ثانویه قانون استانی مجلس قانون گذاری آلبرتا اداره میشود.هیئت رئیسه مسئولیت اداره مدیریت و کنترل دانشگاه و اموال و درامد ها و سایر امور را به عهده دارد. سنای دانشگاه به عنوان یک نهاد ارتباطی بین دانشگاه و جامعه گسترده تر عمل میکند.سنای این دانشگاه از 62 عضو انجمن فارغ التحصیلان، هیات علمی، بدنه دانشجویی و عموم مردم تشکیل شده است.علاوه بر اعضای دانشگاههی سنا شامل 9 نفر از عموم مردم است که توسط وزیرآموزش پیشرفته البرتا انتخاب میشوند.سنای دانشگاه نیز در رابطه به وظایف خود مرجعی است که مجوز صدور مدارک افتخاری را صادر میکند. ریاست سنای دانشگاه بر عهده رئیس دانشگاه است. رئیس دانشگاه علاوه بر ریاست مجلس سنا، ریاست کلیه مراسم اعطای مدرک را نیز بر عهده دارد و به عنوان سفیر دانشگاه عمل می کند.این دانشگاه 250 برنامه در زمینه آموزش پس از متوسطه ارائه میدهد که مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا اعطا میکند به دانشجویان.دانشگاه کلگری طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را توسعه داده است.این دانشگاه از طریق قانون آموزش پس از دوره متوسطه آلبرتا معتبر است و یه عنوان یک دانشگاه چامع علمی و پژوهشی در نظرگرفته شده است.

 

کتابخانه ها و منابع فرهنگی دانشگاه کلگری

مرکز هنر و خلاقیت بنف از سال 1966 با دانشگاه کلگری مرتبط است.کتابخانه ها و منابع فرهنگی: شامل هشت کتابخانه، دو گالری هنری، آرشیو و مجموعه های ویژه، دفتر حق چاپ، مرکز داده های تحقیقاتی ئ انتشارات دانشگاه کلگری است.کتابخانه مک کیمی اولین کتابخانه ای بود که در سال 1966 در دانشگاه کلگری افتتاح شد از آن زمان به بعد پنج شعبه کتابخانه مختلف افتتاح شده است تا دانش آموزان با انتخاب ادبی بیشتیپری در بسیاری از موضوعات کتاب انتخاب کنند.علاوه بر این موضوع دانشگاه کلگری اولین سیستم کتابخانه ای را در آمریکای شمالی دارد که دارای کتابخانه بازی های ویدیویی است.بیش از 3.7 میلیون جلد چاپی همراه با دسترسی آنلاین به بیش از 300.000 مجله الکترونیکی تمام متن و بیش از 800 پایگاه داده الکترونیکی در دانشگاه کلگری موجود است.

 

پردیس های دانشگاه کلگری

پردیس اصلی دانشگاه با ترکیبی از ساختمان های بروتالیست و پست مدرن در سراسر محوطه دانشگاه تعریف میشود که بیشتر انها بین سال های 1960 و 1980 ساخته شده اند.پردیس اصلی دانشگاه کلگری کانادا به سیستم قطار سبک کلگری در ایستگاه دانشگاه متصل است.یک پارک بزرگ در مرکز پردیس اصلی ساخته شده است و چندین مجسمه سفارشی ویژه را در خود جای داده است

 

پردیس غرب دانشگاه کلگری

بیمارستان کودکان البرتا یک بیمارستان است که وابسته به دانشگاه است که در پردیس غربی واقع شده است.در سال 1995 استان البرتا زمین بزرگی را در غرب پردیس اصلی به دانشگاه کلگری داد با این درک که در آینده برای پیشبرد ارزش ها و اولویت های دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.این پردیس دانشگاه در مجاورت پردیس اصلی دانشگاه قرار دارد و محل بیمارستان کودکان البرتا و مرکز رشد کودکان است. با افزایش بودجه سالانه دانشگاه برنامه توسعه ای را برای استفاده بهتر از فضای باقی مانده آغاز کرده است. این منطقه که منطقه دانشگاهی نامیده میشود ترکیبی از توسعه مسکونی و تجاری است

 

پردیس علوم و بهداشت دانشگاه کلگری

شورای حکام دانشگاه کلگری در اواخر دهه 1960 یک دانشکده پزشکی راه اندازی کرد.با اولینساختمان ملموس که محل این تلاش بود ساختمان علوم بهداشت بود که در سال 1972 افتتاح شد.یاختمان علوم بهداشت سایتی را با مرکز پزشکی فوتلز به اشتراک گذاشت.موسسه بیماری های مزمن اسنایدر نیز در آنجا مستقر است و پس از وقفه ای چند ساله و با توجه به همه گیری ویروس کرونا در نوامبر 2020 آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 3 خود را بازگشایی کرد.

 

پردیس مرکزی دانشگاه کلگری

در 13 سپتامبر 2010 دانشگاه کلگری پردیس جدید خود را در مرکز شهر افتتاح کرد. این ساختمان دارای کلاس هایی از جمله آموزش مداوم، انرژی و محیط زیست، و همچنین کلاس های ارائه شده توسط دانشکده بازرگانی هاسکاین و مدرسه سیاست عمومی. همچنین دارای دفاتر اداری برای بخش توسعه و مشارکت فارغ التحصیلان و دفتر اصلی انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه کلگری است. با این حال، از ابتدای سال 2020، اکثر این پرسنل به پردیس اصلی منتقل شدند.همچنین شامل یک مرکز کنفرانس است و در یک مقطعی شامل یک شعبه از کتابخانه دانشگاه نیز بود اما این کتابخانه در سال 2016 از کار افتاد و به فضای مطالعه دانشجویی اضافی تبدیل شد.

 

امکانات دانشگاه کلگری

این دانشگاه محل برگزاری سالن رقص نیز هست با یک مکان کنسرت با ظرفیت 1000 نفر اتاق رقص. همچنین برای کنفرانس ها ، شام ها و منماظره های سیاسی ، استفاده میشود. این دانشگاه همچنین دارای مرکز رزسا یک سالن تئاتر و کنسرت در ضلع جنوب غربی پردیس است.مرکز رزسا دارای یک ارگ باخ است که توسط یورگن و هندریک آرند ساخته شده است.مرکز رزسا میزبان گروه های بادی،گروه های کر و سایر هنرهای زیبا است.پردیس دانشگاه کلگری همچنین استادیوم مک هامون را پوشش میدهد که میزبان تیم فوتبال دینوس و کلگری استمپدرز است. بسیاری از امکانات ورزشی دیگر نیز در دانشگاه کلگری قرار دارند. از جمله:
مرکز آبی دانشگاه کلگری: شامل یک استخر شنا به اندازه المپیک با یک مخزن غواصی در انتهای عمیق است که دارای دو واحد جرقه زن برای یک دستگاه حباب است که برای غواصان روی تخته پرشی و سکوی غواصی، قایق‌رانان و شناهای شبیه‌سازی شده اقیانوس به طور کلی استفاده می‌شود.

 

سنت های پردیس دانشگاه کلگری

سنت روز شورت برمودا یک سنت سالانه پایان ترم برای دانشگاه کلگری است که معمولا در پایان ترم زمستانی هر ماه آوریل جشن گرفته میشود.همان طور که از اسم ان پیداست دانشجویان به طور سنتی شورت برمودا می پوشند.با این حال ترندهای اخیر این روزاها به جای شلوار کوتاه رسمی شاهد ظهور لباس های نئون روشن و گلدار بوده است.این رویداد به دلیل تبدیل پردیس دانشگاه فقط برای یک روز به جشنواره غول پیکر مصرف الکل و کنسرت های پارتی روزانه مشهور است.

 

بورسیه های دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری کانادا بورسیه ها و جوایز زیادی را به دانشجویان ارائه میدهد. بورسیه تحصیلی قابل توجه در سطح دبیرستان، بورسیه الکساندر رادرفورد است که توسط دولت آلبرتا در سال 1980 معرفی شد. بورس تحصیلی الکساندر رادرفورد برای شناسایی و پاداش پیشرفت تحصیلی استثنایی در سطح دبیرستان و تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل است. برای در نظر گرفتن این بورسیه ها، دانشجویان باید یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند که قصد دارند در یک برنامه تمام وقت پس از متوسطه حداقل یک ترم ثبت نام کنند یا در آن ثبت نام کنند. دفتر صدراعظم و سنا بورسیه های تحصیلی، جوایز و کمک هزینه های تحصیلی بسیاری را به دانشجویان دانشگاه کلگری ارائه می دهد که دستاوردهای علمی برجسته و خدمات استثنایی را به جامعه داخلی و خارجی نشان می دهند.
در سال 2011، دانشگاه کلگری به برنامه بورس تحصیلی Schulich Leader پیوست. از طریق این ابتکار، دانشگاه هر سال یک بورسیه 80000 دلاری به دانشجویی که وارد دانشکده مهندسی شولیچ می شود و یک بورسیه 60000 دلاری به دانشجویی که وارد برنامه علوم، فناوری یا ریاضیات در دانشگاه کلگری می شود اعطا می کند. دانشجویانی که در برنامه لیسانس علوم بهداشتی ثبت نام کرده اند، واجد شرایط بورسیه تحصیلی مداوم مرکز O'Brien هستند، که از دانشجویان تمام وقت اختصاص داده شده به مشارکت فوق برنامه و جامعه علاوه بر دانشگاهیان خود، پشتیبانی می کند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی معتبر ملکه الیزابت دوم هستند. جوایز در سه، دو سوم یا افزایش کامل در دسترس هستند و ارزش آنها 10800 دلار در مقطع کارشناسی ارشد و 15000 دلار در مقطع دکترا است. این جوایز با بودجه استانی هستند و برای دانشجویان فارغ التحصیل در برخی دیگر از موسسات تحصیلات تکمیلی آلبرتا در دسترس هستند. این دانشگاه همچنین جوایز دانشجویی را برای برتری علمی و رهبری ارائه می دهد. دو بزرگ‌ترین جایزه‌ای که یک دانش‌آموز می‌تواند دریافت کند، جایزه رئیس‌جمهور برای تعالی در رهبری دانشجویی و جایزه فارغ‌التحصیلان آینده Arch است.

هزینه درخواست برای دانشگاه کلگری چقدر است؟
متقاضیانی که درخواست پذیرش در دانشگاه را ارسال می کنند، ملزم به پرداخت هزینه درخواست غیرقابل استرداد 125.00 دلار (145.00 دلار برای متقاضیانی که مدارک بین المللی را ارائه می دهند) تا پایان مهلت درخواست هستند.

آیا کلگری مکان خوبی برای زندگی است؟
کلگری یکی از ثروتمندترین، تمیزترین و قابل زندگی ترین شهرهای کانادا است. ساکنان کلگری مانند ادمونتونی ها از هزینه های زندگی کمتر، بازار کار خوب و مالیات کم برخوردار هستند. ... اهالی کلگاری همچنین دارای کمترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی استانی در کانادا با تنها 10 درصد هستند.

دانشجویان دانشگاه کلگری کجا زندگی می کنند؟
بسیاری از گروه های دانشجویی به طور خستگی ناپذیری برای ترویج جامعه ای در میان صدها دانشجوی فارغ التحصیل که در سالن کروسنست زندگی می کنند، کار می کنند. Crowsnest Hall و Family Housing فرصت‌های فراوانی را برای ملاقات با مردم و استقبال در کلگری ارائه می‌دهند، به خصوص اگر تازه وارد شهر شده‌اید.

چند دانشجوی بین المللی در کلگری هستند؟
دانشگاه کلگری پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. با بیش از 245 مدرسه که به بیش از 125000 دانش آموز خدمات ارائه می دهند، طیف گسترده ای از دوره های آموزشی و خدمات تخصصی، از جمله برنامه نویسی ESL را برای همه سطوح ارائه می دهد.

در انتهای مطلب کانادا کشور سطح بالایی است و دانشگاه های این کشور جزء بهترین دانشگاه های جهان هستند و هرساله مهاجران زیادی نیز دارد البته باید اشاره کرد که افراد از راه های مختلف از جمله ویزای تحصیلی کانادا، ویزای کاری، سرمایه گذاری و ... به این کشور مهاجرت میکنند . امروزه مبحث ویزای تحصیلی بیشتر مورد بحث است که ما در این مطلب به یکی از دانشگاه های خوب این کشور اشاره کردیم و اطلاعاتی را در اختیار شما گذاشتیم . در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و اطلاعات کامل در خصوص این موضوع دریافت کنید.

نظرات کاربران
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

با خواندن این مطلب اطلاعات کامل در مورد تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در دانشگاه خاور ...
مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به نوا اسکوشیا

مهاجرت پزشکان به کانادا همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای پزشکان بوده است. استان نوا اسکوشیا در ...
برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرت کاری به نوا اسکوشیا

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر بوده و از طرف مهاجران ایرانی پرطرفدار است. اگر به فکر مهاجرت به کا ...
تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

داروسازی از رشته های محبوب بین علاقه مندان تحصیلات پزشکی است. همچنین در سال های اخیر متقاضیان زیادی ...
تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

تحصیل پزشکی در کشور های حوزه خلیج فارس

کشور های حاشیه خلیج فارس یا به اصطلاح کشور های عربی جزوی از کشور های بسیار سرمایه دار و ثروتمند هستن ...
کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکی در انگلستان

کار پزشکان در انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید به کادر ...
داروسازی در کانادا

داروسازی در کانادا

زمانی که در کانادا داروسازی می‌خوانید، آماده می‌شوید تا در داروخانه‌ها، بیمارستان&zwn ...
پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

پردرآمدترین کشورها برای پرستاران

مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، پرستاری یکی از پربارترین مشاغلی است که می توانید در نظر ...
دانشگاه های پزشکی سوئد

دانشگاه های پزشکی سوئد

کشور سوئد یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی محسوب میشود. این کشور با دارا بودن دانشگاه های پزشک ...
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

کانادا در سال های اخیر به مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت تبدیل شده است. یکی از روش های مورد توجه ا ...
درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

درآمد پزشکان در کدام کشورها بیشتر میباشد؟

در بسیاری از نقاط جهان، کمبود قابل توجهی از پزشکان و پرستاران وجود دارد، که بر سیستم‌های مراقبت ...
کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

کاریابی پزشکان و دندان پزشکان در ایرلند

بسیاری از پزشکان و دندان پزشکان ایرانی برای کاریابی و مهاجرت کشور ایرلند را انتخاب مینمایند. ایرلند ...
بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

بهترین کشور ها برای مهاجرت پزشکان عمومی

میدانیم پزشکان در سراسر جهان، از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند و این به این دلیل است که آنها برای ...
بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان ایرانی

کشور های زیادی با حقوق و مزایای بالا برای مهاجرت پزشکان وجود دارد اما در این بین بعضی کشور ها برای م ...
تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در کانادا چقد طول میکشد؟ متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است مدرک دیپلم خود را از کش ...
در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

در آمد پزشکان متخصص در انگلستان

کشور انگلستان با دارا بودن سیستم اقتصادی قوی و نیاز به پزشک و کادر درمان، شرایط و امتیازات خوبی برای ...
در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان

در آمد پزشکان در انگلستان اگر تصميم داريد به عنوان يک GP (پزشک عمومي general practitioner) به انگلس ...
دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در این نوشتار قصد داریم در مورد دانشگاه های مورد تایید وز ...
مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان

مهاجرت کاري پزشکان به انگلستان در سال های اخیر کشور انگلستان (مهاجرت به انگلستان) به دلیل نیاز شدید ...
نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

نحوه ارزشیابی مدارک پزشکی در وزارت بهداشت ایران

بسیاری ازدانش آموزان کشورمان که قصد تحصیل پزشکی و دندان پزشکی و یا سایر رشته های پیراپزشکی را دارند، ...
بورسیه های پزشکی در انگلستان

بورسیه های پزشکی در انگلستان

رویای بسیار رایج بسیاری از جوانان فارغ التحصیل دبیرستان و فارغ التحصیلان جوان از کشورهای در حال توسع ...